Ite kävin kans vaihtamassa edellisen autoni AVJ koneella varustettuun A-nelkkuun. Koeajot ja valtaosa ensimmäisestä kotimatkasta meni ok, kunnes öljynpainevalo alkoi palaa. No matkaa oli enää parikymmentä kilometriä ja ajoin auton päämäärään. Siitä sitten puhelin käteen ja kyseleen että mitä tehdään ja lopuksi sitten hinausautolla merkkiliikkeeseen sihdin puhdistukseen, myyjän piikkiin tietysti. Ensimmäiset 110km tietysti rullailtu longlife-mutuilla, jotka sitten vaihtu normaaliin castrollin magnatechiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.S. Näytä viestiMulle huoltoneuvoja tiesi kertoa, että sihtiongelma koskisi erityisesti multilla varustettuja autoja. Syynä tähän olisivat multin käyttämät matalat kierrokset, jolloin öljykin kiertää laiskemmin kuin manuaalissa. Mahtaako tuossa olla perää?
Ainakin lukemalla näitä ketjuja ovat nuo sihtiongelmat koskeneet myös moottoreja ennenkuin edes koko multia on ollut saatavilla, lisäksi joukossa on quattroja ja normi manuaalivaihteistolla varustettuja moottoreita.
Suurin syy noihin sihti ongelmiin on varmasti liian pitkät öljynvaihtovälit.
Ja eikös se öljy ja moottorin sisuskalut "kulu" nopeammin mitä isompia kierroksia koneessa käytetään ainakin kun maalaisjärjellä asiaa ajattelee ?
Mutta mikä tässä on ihmeellisintä ,miksei merkkiorganisaatio ole puuttunut tuohon ongelmaan esim. juuri tarjoamalla noita sihdin yms. puhdistuksia huollon yhteydessä ja suosittelemalla lyhyempiä öljynvaihtovälejä (max 20tkm ?) ?
Comment
-
Tähän ei ole puututtu, koska kukaan ei ole nostanut ryhmäkannetta asiasta jenkkien tyyliin. Suomalaiset eivät vaan saa aikaiseksi.
Itseäni ongelma ei enää koske, koska alla on lähes yhtä vika-altis 2.0tdi kuin entinen 1.8t, mutta jos olisi olisin varmasti kanteessa mukana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiSuomalaiset eivät vaan saa aikaiseksi.
Comment
-
Terve ostin ensimmäisen audini ja nyt kyselisisin sellasta että kun auto on 1.8t koneella ja öljynpaine valo sytty ja koneen keltanen varotus valo kun ajelin kotia päin liikkeen pihasta ja liike ei anna takuuta autolle, Nyt auto toimii yläkieroksilla niin kuin pitääkin mutta kylmänä raksuttaa alakerta ja käy huonosti tyhjäkäynillä lämpinäkin mutta aina kun kierokset nostaa yli 1000rpm niin auto käy normaalisti. Nyt kyselisisin paljon tuo sihvilän pesu maksaa pk seudulla ja suositelkaa huoltoa? Ainiin autoon on 400km sitten tehty longlife huolto ja jakopää vaihettu laakkosella.
Comment
-
itselläni oli samavika.. öljyvalo syttyi mutta samassa rysähti kone. aukasin koneen niin kiertokangin laakerit löytyi palasin auton koneen sisältä ja kampiakseli melkein poikki. uudet oisi maksanu 1900e ( kävin kysymässä merkki liikkeessä ) joten tilasin 70tkm ajetun koneen. hinta 1500e rahtineen päivineen.
Comment
-
Juu se palaa aina välillä ja ylä kieroksilla ei kuulu mitään ääniä vain tyhjäkäynillä kuuluu sellanen ihan ku joku suoja pelti kolisi ja vain kylmänä, se tulee koneen sisältä ja sillon kuin kone on kuuma niin sama naputus kuuluu kun näpäytän nopeasti kaasua pohjaa pikkasen mutta yli 1000rpm jälkee ei kuulu mitään ääniä ventiileistä eikä kangista. Onkohan sieltä lähteny uusien öljyjen mukana paskat sihvilään kun on juuri vaihettu öljyt.
Comment
-
Eiköhän tuossa vaihessa kannata soittaa myyneeseen liikkeeseen, että laittakaa kuntoon. Jos eivät laita, mene kuluttajasuojamiehen kautta ja varmasti muuttuu ääni kellossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Samii- Näytä viestiOnkohan sieltä lähteny uusien öljyjen mukana paskat sihvilään kun on juuri vaihettu öljyt.
Comment
-
Tosiaan auto on suomi-auto ja täysi laakkosen leimoilla oleva huoltokirja ja 400km sitten huolettu ja laitettu shellin helix öljyt... soittelen huomenna huoltoihin ja hinautan sen huoltoon. Auto kulkee normaalisti eikä pätki kun ajelin ku sytty öljynpaine valo.. Toivottavasti sihti on vain tukossa mutta haluisisin tietää paljon pelkkä huutelu ja sihdin putsaus maksaa.
Comment
-
Ihan en ymmärrä, miksi ostaa rikkinäisen auton, mutta sinun pitäisi nyt ensin antaa liikkeelle mahdollisuus korjata auto kuntoon. Jos sen itse menet korjauttamaan, niin laskukin tulee sitten sinulle.
Minusta tuossa on nyt jotain muutakin häikkää kuin pelkkä huono öljynpaine. Keltaisella varoitusvalollako tarkoitat moottorin vikavaloa? Siellä on sitten varmaankin jotain vikakoodeja muistissa. Ihmetyttää myös käyntihäiriö, koska ei tukkeutuneen sihdin pitäisi käyntiin vaikuttaa, jos ei sitten ole jo kone vaurioitunut.
Comment
-
Juu keltanen moottori valo sytty kanssa ja auto käy kyllä tasasesti 900rpm ei seilaa mutta ääni kuuluu kylmällä koneella ja välillä läpimällä koneella tyhjäkäynillä mutta 900rpm käy tuo auto eikä seilaa. Kun laitoi koneen päälle käden kuumalla niin se tärisee pikkaset ja kylmällä koneella pikkasen enemmän. Yli tonnin kierättää ni kiertää ihan tavallisesti ja ei sivu ääniä eikä nykimisiä.
Comment
-
Järkyttävän vaikea lukea tuota sinun tekstiä.
1.8T kone tärisee kylmänä enemmän kuin lämpimänä niinkuin kaikki moottorit mitä ainakin ite olen hiplannut. Eikä se lämpimänäkään tietenkään täysin tasaiseen käy. Ei kaikki ole bemarin V6:sia joissa löysä m*lkkukin pysyy pystyssä kun käy niin tasaseen.
Isket auton vikakoodinlukulaitteen perään niin saat heti selville minkä takia moottorinvikavalo palaa.
Comment
-
Morjes, saisiko vähä tietoa että missä kone tyypeissä tätä sihdin tukkeutumista esiintyy? Itse hommasin muutama viikko sitten 1.8t vm-96. Tässä ei taida ainakaan olla LL-huoltoja, mutta tukkeutuuko sihti 15tkm huoltovälilläkin? Autolla on ajettu nyt 199tkm ja ajattelin seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä tehdä forte-pesun, kannattaako sellasen tekeminen ylipäätään? Huoltokirja löytyy leimoineen ruotsin maalta ja se on tehty 15tkm välein.
Comment
-
Luehan sieltä että kannattaako tehä forte käsittelyä vai ei :) http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=forte . Itse varmaan vaihtaisin 10 000km öljynvaihtoväliin sinun auton kohdalla..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Samii-Terve ostin ensimmäisen audini ja nyt kyselisisin sellasta että kun auto on 1.8t koneella ja öljynpaine valo sytty ja koneen keltanen varotus valo kun ajelin kotia päin liikkeen pihasta ja liike ei anna takuuta autolle, Nyt auto toimii yläkieroksilla niin kuin pitääkin mutta kylmänä raksuttaa alakerta ja käy huonosti tyhjäkäynillä lämpinäkin mutta aina kun kierokset nostaa yli 1000rpm niin auto käy normaalisti. Nyt kyselisisin paljon tuo sihvilän pesu maksaa pk seudulla ja suositelkaa huoltoa? Ainiin autoon on 400km sitten tehty longlife huolto ja jakopää vaihettu laakkosella.
Comment
-
Tuo moottorin vikavalo ja käyntihäiriö voi kuitenki vain, jos hyvin sattuu, olla rikkinäinen puola. Tosin ei se tota raksutusta välttämättä selitä.
Surku hupaisaa vielä sellainen että perjantaina kun sami haki auton niin varoittelin noista puolista etteivät ole mitään huippu laatua, ei siinä, illalla Sami soitteli kun savua nousee pellin alta ja kone pätkii. Loppu tulos, oli sitten 4. pytyn puola kyrvähtänyt oikein huolella.
Eli todella hyvin alkoi Samin audimies ura :)
Comment
-
-
Säästyin kai konerikolta.
Ajattelin kantaa korteni kekoon myös kertomalla oman kokemuksen öljyvalon vilkkumisongemasta. Autoni on audi 1,8 T Q vm-01 viime tiistaina alkoi valo palamaan pienellä kylälenkillä.
JA TÄMÄ TARINA ON TOSI
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vini Näytä viestiAjattelin kantaa korteni kekoon myös kertomalla oman kokemuksen öljyvalon vilkkumis ongemasta. Autoni on
audi 1,8 T Q vm-01 viime tiistaina alkoi valo palmaan pienellä kylälenkillä....
Comment
-
Täälä kans sihdin tukkeutuminen leikkautti 1.8t bfb moottorin kiinni.
Eli lauantaina kesken ajon syttyi öljynpainevalo ja samalla hetkellä koneesta alkoi kuulua kova kilkatus ja auto sammui kesken ajon.
Maanantaina huollossa karu todellisuus paljastui--> öljysihti tukkeutunut ja kone leiponut kiinni
Autolla ajettu vain 120km, täydellinen huoltokirja, jakopääremppa tehty ja muutenkin kaikki huollot tehty aina ajallaan. Autona A4 Avant 1.8t vm. 03.
Onko tässä mitää toivoakaan saadan maahantuojaa osallistumaan korjauskuluihin? Kyllä ottaa päähän ja lujaa! Ymmärrän jos 350tkm ajetusta ranskalaisesta leipoo kone kiinni, mutta 120tkm ajetusta Audista en todellakaan!
Korjausarvio vaihtokoneella n.3000e
Comment
-
Täälä kans sihdin tukkeutuminen leikkautti 1.8t bfb moottorin kiinni.
Eli lauantaina kesken ajon syttyi öljynpainevalo ja samalla hetkellä koneesta alkoi kuulua kova kilkatus ja auto sammui kesken ajon.
Maanantaina huollossa karu todellisuus paljastui--> öljysihti tukkeutunut ja kone leiponut kiinni
Autolla ajettu vain 120km, täydellinen huoltokirja, jakopääremppa tehty ja muutenkin kaikki huollot tehty aina ajallaan. Autona A4 Avant 1.8t vm. 03.
Onko tässä mitää toivoakaan saadan maahantuojaa osallistumaan korjauskuluihin? Kyllä ottaa päähän ja lujaa! Ymmärrän jos 350tkm ajetusta ranskalaisesta leipoo kone kiinni, mutta 120tkm ajetusta Audista en todellakaan!
Korjausarvio vaihtokoneella n.3000e
Comment
Comment