Haku ei tuottanut tuloksia, joten kysyn viisaammilta tietoa kuinka laajasti on tuhoja odotettavissa?
Ajoin tänään Raumalle ja hieman ennen Raumaa syttyi mittaristoon punainen öljynvaroitusvalo. Ajoin kuitenkin Raumalle n.20km työkiireiden vuoksi (jälkiviisaana on helppo sanoa, että olisinpa pysäyttänyt auton ohjekirjan mukaan välittömästi). 500m ennen auton pysäyttämistä alkoi käynti kuulostamaan huonolle, mutta ajoin auton perille.
Kolme tuntia myöhemmin, töiden jälkeen lisäsin öljyä koneeseen ja käynnistin auton. Käynnistyi kerralla ja ölyvalo häipyi, mutta käynti oli todella huonoa. Koneesta kuului raksatusta ja öljyvalo syttyi uudestaan, jolloin sammutin auton. Tarkistin öljyt ja lisäsin vielä hiukan, jonka jälkeen auto ei enää käynnistynyt.
Sain yhden konsernin autoja huoltavan henkilön vielä illalla kiinni ja arvio oli, että öljysihti on ollut tukossa ja nyt ilmeisesti kone leikannut kiinni. Se välitön pysäytys olisi luultavasti pahimmalta säästänyt, että peiliin tässä saa katsoa.
Hinausliike vie auton huomenna korjaamolle ja varmaan sieltä saa piakkoin alustavaa arviota kuinka laajat tuhot ovat. Pitääkö lähteä etsimään vaihtokonetta vai mikä mahtaa olla "taloudellisin" tapa ja paikka saada auto kuntoon?
Ajoin tänään Raumalle ja hieman ennen Raumaa syttyi mittaristoon punainen öljynvaroitusvalo. Ajoin kuitenkin Raumalle n.20km työkiireiden vuoksi (jälkiviisaana on helppo sanoa, että olisinpa pysäyttänyt auton ohjekirjan mukaan välittömästi). 500m ennen auton pysäyttämistä alkoi käynti kuulostamaan huonolle, mutta ajoin auton perille.
Kolme tuntia myöhemmin, töiden jälkeen lisäsin öljyä koneeseen ja käynnistin auton. Käynnistyi kerralla ja ölyvalo häipyi, mutta käynti oli todella huonoa. Koneesta kuului raksatusta ja öljyvalo syttyi uudestaan, jolloin sammutin auton. Tarkistin öljyt ja lisäsin vielä hiukan, jonka jälkeen auto ei enää käynnistynyt.
Sain yhden konsernin autoja huoltavan henkilön vielä illalla kiinni ja arvio oli, että öljysihti on ollut tukossa ja nyt ilmeisesti kone leikannut kiinni. Se välitön pysäytys olisi luultavasti pahimmalta säästänyt, että peiliin tässä saa katsoa.
Hinausliike vie auton huomenna korjaamolle ja varmaan sieltä saa piakkoin alustavaa arviota kuinka laajat tuhot ovat. Pitääkö lähteä etsimään vaihtokonetta vai mikä mahtaa olla "taloudellisin" tapa ja paikka saada auto kuntoon?
Comment