Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nonniin, nyt on kone putsattu ja tuo käynti parani huomattavasti. Ja raksutus loppui...onneksi. Kuvat on vähän huonoja, kun jollain Sonyn puhelimella otettuja...mutta jospa niistä jotain näkyisi. Ero ei noista kuvista näy, mutta ilmeisesti oli ollut kanavat aika tukossa kun Motor Flushin jälkeen tuo raksutus loppui. Öljypohja oli kyllä mielestäni aika roisi, mutta ei kuulemma asentajan mukaan mikään katastrof.

    Summa summarum:

    Mikäli 1.8t:ssäsi ovat aikaisemmat omistajat käyttäneet Long Life öljyhuoltoja, kehoitan teettämään/tekemään kyseisen toimenpiteen. Kuvat puhukoot puolestaan...
    Attached Files

    Comment


      Mm. nokkapukit ovat melko roisissa kunnossa kuviini verrattuna. Eroa lisää, että moottorillani on ajettu yli kolminkertaisesti. Käsitykseni öljynvaihdon tärkeydestä vahvistuu edelleen.

      Comment


        Appiukko osti uuden 1.2 TSI:n. Ehdotin myyjän kuullen, että varmaan kannattaa kerran vuodessa (~15-20k) vaihtaa öljyt ennemmin kuin ajaa LL:lla kaksi vuotta. Vastauksena oli "EI MITÄÄN JÄRKEÄ!" "AIVAN TURHAA RAHANMENOA!" "Auto ilmoittaa, jos tarvii lisätä öljyä ja sitten, kun tulee ilmoitus huollosta, niin sitten vasta huoltoon." En alkanut kinaamaan.

        Comment


        • Niinpä...mitä sitä suotta uuteen autoon litkuja tuhlaamaan. Harvoimpa se ensimmäiselle omistajalle nuo harmit eteen tulee...korostuu vaan v*ittumaisesti sitten niillä jälkimmäisillä joilla ei muutenkaan olisi varaa "ylimääräisiin" menoeriin... Kai sitä muuten järestään ostaisi sen pakasta vedetyn.

          Comment


          • Mitäköhän öljyä sitten kannattaa laittaa kun vaihtaa vuoden välein? Kun ennen käytetty aina LL öljyä, mutta viime vuosina ne vaihdettu kuitenkin kerran vuodessa. Kannattaako maksaa +20e normaali 5w40 öljyyn verrattuna. Onko jotain riskejä jos vaihtaa LL:n ns. normaaliöljyyn, vai mikähän on syy, että on käytetty LL öljyä vaihtovälillä 1v/~15tkm?

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja pedaali Näytä viesti
              Mitäköhän öljyä sitten kannattaa laittaa kun vaihtaa vuoden välein? Kun ennen käytetty aina LL öljyä, mutta viime vuosina ne vaihdettu kuitenkin kerran vuodessa. Kannattaako maksaa +20e normaali 5w40 öljyyn verrattuna. Onko jotain riskejä jos vaihtaa LL:n ns. normaaliöljyyn, vai mikähän on syy, että on käytetty LL öljyä vaihtovälillä 1v/~15tkm?
              Itse en ajais vuotta edes longlifeillä. Miksi ei sama vaihtaa useammin? Vaikka 6kk välein. Saa mielenrauhan ja ei mene kone tukkoon.

              Comment


                Perjaatteessa tuo LL-öljy vai ei 10tkm vihto väliin on maku asia, sekun on melko varmaa että LL-öljy on ominaisuuksiltaan parempaa kuin "normi" öljy, mutta onko se sitten hintansa väärti... Tosiaankaan haittaa siitä LL-ölpästä ei ole, mutta jos lompakolla äänestää niin ihan perus ölppää sisään. Valvoline MaxLife ölppiä itse olen käyttänyt aika paljon, siis omaan autoon sekä asiakkaidenkin.

                Ei se öljy sitä moottoria tuhoa vaan sen vähyys tai paskasuus.....

                Comment


                • 6kk vaihtoväli nyt jo ehkä on "rahanhukkaa"...riippuu kilometreistä. Mutta pointti on ja pysyy samana. Miksei useammin, kuin harvemmin...tuhon laajuudet ja kustannukset kuitenkin täysin eri hintahaarukoissa verrattuna öljynvaihdon hintaan... Ja tuohon Long Life öljyyn. Jos meinaat useammin vaihtaa öljyt kuin LL-ohjelman mukaan, niin en näe "järkeä" maksaa sitä kalliimpaa LL öljyä. Kuhan ei mitään Motonet kuraa koneeseen kaada, niin avot.

                  Comment


                    Onko tuo LL Castroli nyt sitten kauhean hintaista kun sitä 9 eurolla litra (36eur/4ltr/öljynvaihto) saa kotiovelle kannettuna...

                    Comment


                      Kuhan ei mitään Motonet kuraa koneeseen kaada, niin avot.
                      Ihan mielenkiintoinen "news flash", motonetin Motox-öljyt on tehty Nesteen tms öljyjen pohjalle, eli ovat "kiinan"-öljyä merkki öljystä.
                      Asian kertonut muisteli että olisi Nesteen pohjalle, mutta sanoi että saattoi olla jonkun muunkin tunnetun laitoksen tavara.

                      Comment


                      • Itsellä ainakin on sen verran huonoja kokemuksia muista Motox-tuotteista, ettei tulisi mieleenkään laittaa saman tuotemerkin öljyjä koneeseen.

                        Comment


                        • Taidanpa laittaa 5W40 lientä seuraavaksi. Ehkäpä Shellin tavaraa kun on enimmäkseen Shelliä käytetty aiemminkin. Eikös ennen ainakin ollut suosituksena käyttää saman valmistajan öljyjä, kun on erilaisia lisäaineita käytössä eri valmistajilla? En tiedä onko tuossa nykyään enää perää.

                          Marmoritiskillä myös sanoivat, että Shellin 5W40 laittavat jos ei LL-öljyä halua.

                          Comment


                          • Mulla oli '04 A4 BFB eilen sihdin puhdistuksessa. Oli kuulemma niin tukossa, ettei sihdin läpi tullut oikeestaan yhtään öljyä jos ei sormella auttanut. 112tkm ajettu LL-huolloilla. Nyt alkaa öljyt vaihtuu tiheemmin.

                            Comment


                            • Mitä makso puhdistus?

                              Itsekin suunnittelin tuota puhdistusta. Kannattaiskos vetää Forte-käsittely ensiksi ja sitten öljypohja auki?

                              Onko täällä jollakin tiloja/haluja suorittaa kyseinen operaatio? Maksua vastaan tietenkin...

                              Comment


                                Ensin öljypohja auki ja puhdistus, sitten vasta Fortet koneeseen.

                                Comment


                                • onko tuo öljypohjan irroitus paha homma a6 1.8t sedan -03 awt....ajattelin samalla vena kopankin puhdistaa

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja m-power Näytä viesti
                                    onko tuo öljypohjan irroitus paha homma a6 1.8t sedan -03 awt....ajattelin samalla vena kopankin puhdistaa
                                    Moottori kannatukseen ja apurunkoa alhaalta irti, niin pääsee irroittamaan öljypohjan. Itselläni kun korjaamofaciliteetti rajoittuu tasamaahan, niin ajattelinkin antaa homman suosiolla ammattilaisten tehtäväksi. Päivän homma se on korjaamollakin, hinta-arvio noin 350-400 euroa öljyineen ja tarvikkeineen.

                                    Comment


                                    • kiitän ohjeista...mut kyllähän venakopan voi itse puhdistaa...ja kannattaa... uus tiiviste kustantaa n20? max ja ei oo paha homma...mut mietin tuota öljypohjan irroitusta...ei mullakaan ole monttua...

                                      Comment


                                      • Mulla ei ole tarkempaa tietoa hinnasta, samalla tehtiin 120tkm huolto ja töitä ei oltu eritelty mitenkään. 9h:n työt oli merkattu.

                                        Comment


                                          Nyt sitten koitti sellainen päivä, että on parempi tunnustaa olleensa väärässä LL- huoltojen järkevyyden suhteen. C5:n jumalmoottorista sitten hävisi öljynpaineet ihan täysin, onneksi kotipihalla. Venttiilinostajat piti kalkatusta ja kun tarjosi kierroksia katosi viimeisetkin paineet ja öljynpaineen merkkivalo syttyi. Tilaisin ajan korjaamolle ja eilen sitten hain auton pois. Sairaus oli ollut vanha tuttu, josta on puhuttu sekä tällä, että ulkomaisilla foorumeilla; öljyn imusihti tukossa. Ko. korjaamo on tehnyt puhdistusoperaatioita kymmeniin VW:n 1.8 turbomoottoreihin jotka ovat olleet LL -huolto-ohjelman piirissä, kuten omanikin oli. Mitään silminnähtäviä vaurioita ei ollut tullut ja moottori nyt toimiikin kuten sen pitääkin. Lienee tarpeetonta mainita, että tästä lähtien öljyt vaihtuu 10 000 km välein.
                                          Viimeksi muokannut jannekk; 7.7.2010, 16:23. Perustelu: Typo

                                          Comment


                                            Eli perus suomalainen puhuu, kantapään kautta pakko oppia :)

                                            Hjyvä ettei suurempaa vahinkoa sattunut.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                              Eli perus suomalainen puhuu, kantapään kautta pakko oppia :)

                                              Hjyvä ettei suurempaa vahinkoa sattunut.
                                              En usko ennen kuin itse näen! Tosiasiassa usko LL -huoltojärjestelmän järkevyyteen öljynvaihtojen osalta alkoi jo pikkuhiljaa hiipumaan oireiden alkaessa tulemaan esiin. Joskus se kamelin selkä sitten katkeaa, onneksi se katkesi ennen kuin moottoriin ehti tulla vaurioita.

                                              Comment


                                              • missä teetit toimenpiteen?...ja kustannus oli???

                                                Comment


                                                  Käytin b5 1,8tq sihdin puhdistuksessa ja korjauksen hinta-arvio oli 350-400e ja yhden päivän homma kuulemma. No auto seisoi korjaamolla perjantaista tiistaihin asti, kun eivät kerenneet laittaa sitä perjantaina kasaan. Maanantaina odottelin puhelua korjaamosta ja mitään ei kuulunut. Tiistaina soittelin ja kyselin miten homma edistyy ja oli kuulemma jo maanantaina valmistunut, mutta unohdettu soittaa.
                                                  Tiistai-iltapäivästä kävin auton hakemassa ja laskuksi remontista olivat kirjoittaneet 572€, josta puhumalla sain 150€ pois, eli 420€ jäi hinnaksi.

                                                  Kallis remontti, mutta kannattaa tehdä! Sihti oli ollut ihan tukossa. Kerran kerkesi väläyttää öljynpaine valoa ennen remonttia.
                                                  Tuossa saattaa olla syy moneen 1,8t koneen kannen naputus ongelmaan, kun öljynpaine on todella heikko tyhjäkäynnillä.

                                                  Comment


                                                  • tyyppivika...onkohan kukaan kysynyt audin maahantuojan mieli pidettä ko asian parantamiseksi..tai edes ottavan vastuuta remonteista...tuli vaan mieleen....

                                                    Comment


                                                      Tämä vika, ja nimenomaan 1.8 turbomoottoreissa, on kyllä aika lailla maailmanlaajuinen ongelma, tämä asia käy hyvin ilmi kun vähän "googlettaa". Muunmuassa USA:ssa on Audilla että Volkswagenilla jatkettu takuu 1.8 turbomottoreille (A3, A4, TT, Jetta ja Beetle) joka on pituudeltaan 8 vuotta. Jos auton moottori tällä aikajaksolla rikkoontuu puutteellisen öljynkierron takia ja omistajalla on esittää kuitit huolto-ohjelman mukaisista öljynvaihdoista, asiakas saa uuden moottorin. No, täällä Kekkoslovakiassa tällaisesta on edes turha haaveilla, rapakon takana taas lakimiehet ovat hanakoita ärhäkkäästi ajamaan kaiken maailman ryhmäkanteita ja joutuupa siellä jopa autotehtaan johtaja kongressin puhuteluun, kun oikein tiukka paikka tulee. Ehkäpä tämän vuoksi autojen maahantuojat mielellään jatkavat takuuaikoja ettei sitten tarvi oikeudessa testata kuka onkaan korvausvastuussa.

                                                      Comment


                                                        Jumalmoottorissa kaikki viat on tyyppivikoja :D

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viesti
                                                          Käytin b5 1,8tq sihdin puhdistuksessa ja korjauksen hinta-arvio oli 350-400e ja yhden päivän homma kuulemma. No auto seisoi korjaamolla perjantaista tiistaihin asti, kun eivät kerenneet laittaa sitä perjantaina kasaan.
                                                          Ihme toimintaa, itsellä auto saatiin kuntoon samana päivänä kun vaihdatin sihdin vuosihuollon yhteydessä. Hieman oli jo kertymää sihdissä, joten ihan hyvä kun tuli vaihdettua. Kone BFB ja kilometrejä 145t.

                                                          Comment


                                                          • Mulle huoltoneuvoja tiesi kertoa, että sihtiongelma koskisi erityisesti multilla varustettuja autoja. Syynä tähän olisivat multin käyttämät matalat kierrokset, jolloin öljykin kiertää laiskemmin kuin manuaalissa. Mahtaako tuossa olla perää?

                                                            Comment


                                                              No esimerkkinä voin antaa pari 1.8T (avj ja bfb) konetta, joista toinen omani. Eli kummallakin ajettu edellisten omistajien toimesta ~150tkm pelkällä longlifellä. Oston yhteydessä kumpaankin tehty forten käsittely ja siirrytty normaaliin öljynvaihto väliin.

                                                              Vielä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa sihdin kanssa kummassakaan. Ite ajanu nyt vuoden sisällä 30tkm pitkää matka-ajoa sekä jääradalla talvella eikä mitään ongelmia.

                                                              Vois koputtaa puuta...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X