Mitenköhän tarkistat ne kampiakselin\kiertokankien laakerit kokonaisuudessaan jos et ota mäntiä ulos? En rupea väittämään, kysynpähän vaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko
Collapse
X
-
Ei sitä mäntää tarvitse sylinteristä pois asti työntää jotta ylemmän liuskankin saa irti. Tosin mahdollinen vaurio kuitenkin näkyy jo siitä alemmastakin liuskasta.
Kyseistä moottoria en niin tarkkaan tunne että onko runkolaakeripukit yksittäisiä vai kaikki paketissa.
Itse ainakin kurkkaisin järjestyksessä (kun kerran öljypohja/pumppu on jo irti):
- runkolaakerit
- kk-laakerit
- yläkerta
Jos runkolaakereissa on vaurioita niin muita kohtia ei tarvitse sitten tutkiakaan, kone pois.
Comment
-
Tässä vähän hankala tilanne itsellä, kun en hirveesti asiasta ymmärrä ja tämä kuka autoa rassaa on rakentanut ikänsä audeja ja ajanut kilpaa, hänen vankka mielipide on vaan se että laitetaan uusi pumppu kiinni ja kone tulille, ettei hänen mielestä tuossa ole vielä tapahtunut mitää fataalia, mutta mistä sitä ikinä tietää.
Moottori on tällähetkellä tuettuna ja venakoppaa mahdoton saada auki, alakerrasta en itse osaa sanoa mitää onko se hyvä vai ei, olen täysin tämän herran lausuntojen varassa.
Ja kun auto on tosiaan hänen pajallaan, enkä pysty irtautumaan töiden takia sinne liieemmin tutkimaan niin hivenen hankala tilanne.
Yleinen käsitys kun kuitenkin tässä keskustelussa on ollut aina se, että tälläisessä tilanteessa aina on aiheutunut jotakin tuhoa koneelle, mutta tämä vanha jäärä on taas erimieltä.
Comment
-
En muistanut katsoa oliko siinä pumpussa jotakin valmistajan leimaa, AD varaosista haettu.
Juttelin tuosta runko/kk- laakereiden katsomisesta ja hän puheli jotakin että voi joutua pultteja uusimaan tai että ei saisi välttämättä laitettua takaisin oikeassa asennossa(joissakin malleissa siis ilmeisesti ollut hänellä ongelmia tämän kanssa?) Tosiaan nyt kun en itse ymmärrä tästä niin voi olla että sekoitan vaan asioita ja tästä tulee tällänen rikkinäinen puhelin tilanne kun en muista sana tarkkaan mitä hän sanoi.
Comment
-
Jäin miettimään sitä kun tämä korjaaja puhui ettei niitä saisi kohdistettua oikein takaisin, en oikein ymmärtänyt sitä, kun eikös se nyt asetu sinne paikoilleen oikein kun pultit kirraa takasin kiinni.
Onko niillä muuten mikä kiristysmomentti?Viimeksi muokannut intr0k; 4.8.2016, 22:53.
Comment
-
Asiakas on aina väärässä, soitin tälle mestarille ja pyysin avaamaan ainakin yhden pukin, sain huudot, tämä herra huusi suoraa huutoa kun minä kuulemma jankutan asiasta, eikä siellä mitää ole kuitenkaa tapahtunut.
Olen kymmenen kertaa sanonut tälle, että olen ajanut valon syttymisen jälkeen rampin päähän autolla eli varmaan noin 300m, nyt 11 kerran jälkeen muuttui ääni kellossa ja "No kyllä minä voin ne avata, onhan ne hyvä avata."
Meinaa taas pieni vtutus hiipiä päälle.
Comment
-
On tekijöitä joka lähtöön...
Juuri Botnialla juttelin erään klubilaisen herrasmiehen kanssa jolla öp murheita pikkuautossa. Pumppu oli jo uusittu edellisen omistajan toimesta mutta nyt taas hälyttelee. Siinä tosin taitaa olla runkolaakerit yhden kehdon alla jonka purkaminen ei onnistu autossa paikallaan.
Comment
-
Yksi runkolaakeri ja yhden veivin laakeri katsottu, ei jälkiä eikä sinertymistä. Eli aikaisemman suunnitelman mukaan jatkuu, uusi pumppu kiinni ja katsotaan mitä tuleman pitää.
Öpohjan loiskelevystä on kaksi lärpäkettä kadonnut jossakin kohtaa auton elinkaarta ja se ei meinaa pysyä paikallaan kun öpohja irti, tarviiko tuollaisesta kantaa huolta ja/tai onko tolla loiskelevyllä mikä virka? Kai sillä joku on kuitenkin kun saksalainen insinööri sellasen laittanut.
Comment
-
No sen virkahan nimenomaan on estää öljyn siirtyminen vaikka kiihdyttäessä öljypohjan takaosaan ja näin varmistaa öljypumpun öljynsaanti. Sitä en tiedä montako niitä välilevyjä siellä on mutta laittaisin tässä vaiheessa uuden, eipä tarvisi sen puolesta murehtia onko öljynsaanti ollut siitä kiinni.
Korjatkaa jos mutuilen ihan omiani, ei ole omalle kohdalle sattunut koskaan tuollaista.
Comment
-
Kävin katsomassa niitä laakeripukkeja pajalla, molemmissa oli yksi naarmu, ei varsinaisesti mikää ura edes vaan sellanen hiuksen ohut naarmu keskellä pukkia, muutoin ihan siistin näköset. Aiheesta en ymmärrä mitää, että vaikuttaako tuollanen mihinkään, kasaan se nyt jokatapauksessa laitetaan ja ensi vuonna toivottavasti auto kiertoon.
Comment
-
Tuosta voi katsella erilaisia laakerivaurioita:
http://www.knowyourparts.com/technic...earing-damage/
Comment
-
Katselinkin jo tuossa äsken ja en löytänyt netistä vastaavaa.
Lopputulema: Kone lyötiin kasaan, käy ja kukkuu hyvin, tällähetkellä ainakin näyttää siltä, että selvisin säikähdyksellä.
Yksi mikä pisti heti korvaan tai tässä tapauksessa ei pistänyt, eli ketjun rallatus moottorijarrutuksessa on täysin poissa, ei minkäänlaista rallattelua, jota on ollut aina niin kauan kun auto on minulla ollut, eli noin 4v.
Sen verran sai taas köyhtyä tästä lystistä, että ei tarvitsekaan lähtä Espanjan aurinkoon vaan voi viettää kesäloman kotona.
Kiitos vinkeistä ja avusta taas kerran.
Comment
-
-
-
Terve.
Apuja kaivataan jälleen kerran. A4 1.8t b6ssa alkoi öljykannun kuva vilkkua mittariston näytössä ja jokin summerikin soi. No pysäytin auton tarkistin öljytason mittatikusta. Hieman näytti kuivalta joten lisäsin öljyä noin 3dl. Valo katosi mittaristosta mutta syttyi taas noin 100km jälkeen. Sama operaatio lisää öljyä koneeseen kun eipä tuolla keskellä metsää -20c pakkasessa muutakaan voinut tehdä. Anyway auto syttytteli ja sammutti valoa satunnaisesti matkalla "sääsuojaan".
Netistä luin että öljypaineen puutteen pitäisi ilmoittaa tekstillä mittariston näytössä "low oil pressure" itselle ei tätä tekstiä tullut eli onko tuo vilkkuva kannu öljypaineen anturin vikavalo vai kaikkiin b6 ei tuota tekstiä tule jos paineet alhaalla?
Kuitenkin onko tietoa millä lähtee asiaa selvittämään ja kehtaako tuolla ajaa jos sammuttaa koneen kun valo ilmestyy?
Puhelimen näytöllä kirjoitan näin yöllä joten pahoittelen jos viesti on epäselvä.
Comment
Comment