Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuskinpa (Laakkosella on huollossa), epäilisin itse ennemminkin että sihti täynä mujua, ja kun mylly lyöty pois tulilta niin muju valahtanut alas. Taas on vähän paineita? Öljy on väriltään todella tummaa vaikka viime vaihdosta ei ole kuin 1000km.

    Comment


      Venttiilikoppa kannattaa käyttää auki ja kyylätä miltä siä näyttää. Vois olla Forte-pesun paikka.

      Comment


        On kyllä ylensä semmosta mämmiä se töhnä ettei paljon valahtele vaikka auton sammuttaa. Itsellä sillontällön vilkutteli öljyvaloa. Vaihdoin anturin ja vilkuttelut loppui.
        Siksi epäilin anturia koska koneellahan ei ole ajettu juurikaan mitään ja 7-10tkm öljyvaihto välillä.

        Comment


        • Kannattaako tuollaista 1.8T konetta huuhdella dieselillä öljykorkista dieseliä sissään vaikka jonkinmoisella painesysteemillä ja antaa jonkun aikaa vaikuttaa ja tyhjentää alakautta ulos? Uusii käsittelyn useamman kerran ja ehkä startilla pyöräyttelee hieman.
          Sitten kun kaikki dieselit on tyhjennetty laittaa koneeseen jotkut halvat öljyt ja käynnistää, että kaikki öljykiertää jokapaikassa. Sen jälkeen vaihtaa suodattimen ja laadukkaat öljyt.

          Comment


          • Audi takaisin ajossa, Öljysihti oli vaihtokunnossa ja öljypohja todella karstainen kuulemma. Nyt 200km ajetuilla öljyillä öljyn väri kohtuullisen kirkas (ajattelin vielä vaihtaa lähiaikoina). Moottorin käyntiääni muuttui pehmeäksi, diesel äänen sijaan... 619e köyhtyi...

            Comment


              Kaverin AWT-koneinen Superb työnalla. Onko nyt tosiaan niin, että tuosta vajaavedosta pitää ottaa vauhtipyörä (ja loota) pois edestä, että nuo kaksi takimmaista öljypohjan pulttia saa auki? Eihän tuo voi olla niin..? Kellään kokemusta?

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                Kaverin AWT-koneinen Superb työnalla. Onko nyt tosiaan niin, että tuosta vajaavedosta pitää ottaa vauhtipyörä (ja loota) pois edestä, että nuo kaksi takimmaista öljypohjan pulttia saa auki? Eihän tuo voi olla niin..? Kellään kokemusta?
                Kyllä sinne pääsee käsiksi ilman lodjun irroitusta. Muistelen että on reijät/ kolot mihin avaimen saa ja pultit auki.

                Edit: V.pyörässä on lovet, joten kun käännät sen kohdilleen, saat avattua ne kaksi pulttia.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Markus V
                  Mutta jos saa sanoa tähän väliin, niin en usko että kukaan teistä ja meistä sammuttaa autonsa moottoria välittömästi jos mittaristoon tulee teksti öldruck, en edes tiennyt mitä se tarkoittaa ennen kun saavuin kotiin ja käänsin sen googlella.
                  Moottori kerkee kuitenkin hetken jos toisenkin pyöriä ennen kun kerkeää sisäistämään asiaa, tai ainakin näin omalla kohdalla.
                  Mutta ehkä olen vaan hidas älyinen.
                  Vanha topic, mutta pakko sanoa, että kyllä itsellä ehti ehkä pari sekuntia lukea näytössä "Oil pressure low" ennen kuin sammutin auton. En siis ajanut enää metriäkään, en ihmetellyt mikä valo se on enkä alkanu nyrkillä paukuttamaan koetaulua, notta mitäs tuossa nyt lukee. Öljynpaine ja 1.8T oli niin iskostunut jo lihasmuistiin, että samontein virrat poikki.

                  Mulla siis entisessä kulkineessa, A4 B6 1.8Tq BEX vm. 2004, meni kans öljysihti tukkoon viime vuoden helmikuussa. Ulkolämpö noin -25 astetta. Tyhjäkäynnillä tupakin verran kävi ihan siististi, mutta ajoon lähtiessä alkoi kuulostaa dieseliltä. Sittempä se merkkivalo esiim. pamahtikin. Hinurilla Oulun Pörhölle. Sieltä selvittiin 800€ laskun kanssa, eli vaihtoon meni sihti ja öljyt + suodatin.

                  Kilsoja oli noin 185-190tkm. Tuotu 2010 lokakuussa Ruotsista, jossa ajettu 180tkm saakka Longlife-huolloilla. 180tkm kohdilla Ruotsissa viimeisessä huollossa vaihdettu öljyt, jakopää jne. Auto siirty erään toisen klubilaisen omistukseen tuossa kesällä, ja ilmeisesti käy ja kukkuu edelleen. :)

                  Comment


                  • Moottorin liejuuntuminen (sludge) on tunnettu ongelma erityisesti tietyissä 1997-2004 automalleissa (mm.A4 1.8T).
                    Syynä on huono PCV-venttiilin toiminta pitkässä öljynvaihtovälissä ja tuo kampikammion ylipaineventtiili putkineen kannattaa tarkistaa (ja myös uusia). Ameriikassahan tästä on tietysti käynnissä oikeusjuttu ;-) .
                    Jatkossa täys-synteettiset (VW 505.00) öljyt ja kohtuullinen (7,5-10tkm) vaihtoväli.
                    Viimeksi muokannut Motoman; 9.12.2012, 13:22.

                    Comment


                    • melko vasta on tuo a4 tullut hommattua (2.4 vm 2000) ja tässä on näistä öljysihteistä tullut luettua kerran jos toisenkin. Yleensä vaan nämä keskustelut tahtovat koskee vaan tätä 1.8 T koneita. Ja ollut myös paljon keskustelua siitä että sihdin uusiminen on aivan rektumista.

                      Eli, siitäpä seuraa kysymys että onko tämä "ongelma" yleistä muissakin moottorityypeissä, esim. tuossa meidän vehkeessä, ja jos on niin onko tämä uusimisprosessi/putsaaminen yhtä vaivalloista? Jos auton toiminta on normaalia, onko syytä miettiä koko sihtiä. Mietin vaan koska koskaan ennen en ole yhdenkään auton kohdalla uhrannut ajatustakaan moiselle kapistukselle.

                      Hakua käytetty, mutta kuten sanoin, tulokset puhuu vaan tosta 1.8T koneesta...

                      Comment


                        V-koneissa ei ole vastaavaa ongelmaa havaittu. Sen suhteen voit nukkua yösi rauhassa.

                        Comment


                        • Ok, no hyvä tietää.. tuntuu olevan muuten niin hyvin pidetyn oloinen kulkine että oli tarkoitus yrittää omasta puolesta pitää kuosissa.. toki sen verran autoilua takana että tietää jo että tilanne voi muuttua auton kunnon suhteen joskus melko nopeasti :D varsinki kun monet haukkuu noita 2.4 koneita, ymmärsin vaan että jotkut ongelmat koskee niitä uudempia ketjukoneita.. noh varoitteluista huolimatta riski otettu ja vielä tällä hetkellä tyytyväinen kauppoihin.

                          Comment


                          • Nonni sama homma. Öljypaine valo syttyi. Aika varattu audi chenteriin. Kustannukset noin 900e sisältäen sihti+öljypumppu. Sanottin et turboa he vielä tutkivat. Ajettu 197tkm. Mualta ehkä sais halvemmalla mut jonot ovat 2-3vko ja audilla 6pv.

                            Comment


                              Sama tilanne täälläkin. Öljynpainevalo syttyi aamulla töihin ajaessa ja auto vietiin lavetilla PHA:lle Malminkartanoon. Nyt sitten odotellaan tuomiota. Autolla nyt mittarissa n. 220tkm ja öljynvaihtoväli 94tkm saakka ollut 10tkm, sitä ennen huollettu Saksassa LL-ohjelman mukaan.

                              Jouduin vajaan 2km ajamaan hissuksiin että sain parkkiin ja siinä välissä valo sammui ja palasi piippausten kera nelisen kertaa (oli pois näytöstä välillä ehkä 20-30 sekuntia). Moottorin käyntiäänessä ei missään välissä ollut minkäänlaista muutosta, joten uskaltaiskohan toivoa ettei tarvi alkaa pankin kanssa neuvottelemaan...

                              Comment


                              • Kuukauden kerkesi olla auto ja öljynpaine valo syttyi. Auto seis ja öljyjen tarkistus kaikki kunnossa. Ajoin sen jälkeen kuitenkin auton kotipihaan (2km) ja soittoa korjaamolle öljynpainemittaukseen.
                                Korjaamolla todettiin öljynpaineen olevan kunnossa, jonka jälkeen lähdettin avaamaan öljypohjaa. Sieltä paljastuikin karu totuus. Öljypohjasta löytyi kampiakselin päittäislaakeri ja toinen roikkui kampiakselissa elikkä moottorivaurio.
                                https://www.dropbox.com/s/1gf38gu8zz...206_124956.jpg.

                                Onko kenelläkään ehdotuksia mitä seuraavaksi tekisi?
                                Vaihtomoottori, nykyisen korjaus? Myynti konevikaisena?? Aikaa kyllä löytyisi auton korjaamiseen, mutta taitaa taito loppua kesken.
                                Viimeksi muokannut -Antsa-; 2.9.2016, 00:35.

                                Comment


                                  Vaihtokoneen laittaminen ei nyt paljoa taitoa tarvitse.

                                  Tuon vanhan remppaamiseen meneekin sitten jo aikaa sekä rahaa ja tarvitsee jo vähän enemmän osaamista. Tehtävissä sekin silti. Tosin jo purkuvaiheessa voi tulla paljon yllätystä (kallista) esiin.

                                  Comment


                                    Ei kait tuossa periaatteessa tarvisi muuta kuin uusi kampura ja kaikki alakerran laakerit. Vai olikos noissa sitä ongelmaa että päittäisvälys kasvaa liian suureksi, ja siten lohko on entinen (jos ei koneistele jotain spesiaalijuttuja sinne)?

                                    Comment


                                    • Ei tällä hetkellä kyllä kiinnosta alkaa tekemään/teettämään mitään, joten jos joku olisi kiinostunut moottorivikaisesta projektista, niin voi laittaa vaikka YV.

                                      Comment


                                        Ei sitten mennyt ihan putkeen tämä homma. Olin sopinut kaupat tuosta autosta ja maksanut käsirahan, niin muutamaa tuntia ennenkuin olin lähdössä, sain sähköpostin (!) että "tulikohan hätiköityä" ja kaveri perui kaupat. Ja lisäksi eräs täällä 1.8t koneita kaupitteleva kaveri yritti hiekoittaa mun kauppoja.

                                        Comment


                                        • Kehtaatko myöntää mikä olisi ollut kauppasumma? Itse ehdotin kolmea tonnia tuosta, mutta onneksi ei sitten tullut sen enempää tarjottua.

                                          Comment


                                            No sitä luokkaa se oli.

                                            Comment


                                            • Myyjä kun peruu kaupat, niin myyjän kuuluu palauttaa käsiraha ja lisäksi maksaa käsirahan verran korvausta sinulle. Vaikka eletään selkärangattomia aikoja, niin sopimus on sopimus. Ihan vain tiedoksi, vaikka ei otsikon aiheeseen liitykään.

                                              Comment


                                                Tuota en tiennytkään. Löytyykö tuosta jostain faktaa?

                                                Comment


                                                • Kuluttuja-asiamieheltä kyselemällä selviää varmuudella.

                                                  Comment


                                                    No kuluttaja-asiamies ei kyllä liity millään tavalla yksityisten välisiin kauppoihin. Eikä kyllä valitettavasti mitkään automaagiset korvauksetkaan, jos ei ole erilistä sopimusta.

                                                    Comment


                                                    • Omaan a4 1.8t 04 214tkm vaihdettiin imusihti tänään alko öp valoa sytytteleen.
                                                      edellisten omistajien toimesta oli 140tkm asti ajettu long-lifeillä ja 25-30tkm vaihtovälit huoltokirjassa.
                                                      140---214 on ollu castrolit sisällä ja 10t välein vaihdettu.
                                                      Konehuone aivan täynnä karstasta paskaa öp mustana palaneesta öljystä sihtiä valoa vasten katoin 2-3reikää vaan auki.

                                                      Remontille tuli hintaa 460e
                                                      imusihti .
                                                      o-rengas .
                                                      öljyt+suodatin.
                                                      koneen pesua.
                                                      jotain pienosia laskussa.

                                                      Moottori oli kunnossa tarkastusten jälkeen ja toimii moitteetta nyt.
                                                      Turbolta oli yksi letku klemmarista irronnu ja vähän öljyä siellä johtuukohan tuo sitte ku joutu sammuttaan vauhdista auton? tiiä sitten.

                                                      Kyllä ne longlifet on hyvät öjyt varmasti ku nekin vaihtaa 10-15km välein eikä se hemmetin mittariston luvun mukaan :)

                                                      Comment


                                                        178tkm ajettu BFB. Ensimmäinen omistaja ajanut 143tkm, omien sanojensa mukaan pitkää matkaa. Longlifellä huollatettu. Emäntä toinen omistaja, nyt max. 10tkm Teboil Diamondia käyttäen. Muutama kuva parin päivän takaa kun venttiilikopan tiivisteen vaihdoin.

                                                        http://i288.photobucket.com/albums/l...ps559b9953.jpg

                                                        http://i288.photobucket.com/albums/l...ps2f4e740d.jpg

                                                        http://i288.photobucket.com/albums/l...pscb883c61.jpg

                                                        Comment


                                                          Eihän tuo nyt niin paha ole. Kiva että tulee välillä viestejä jossa kerrotaankin että kaikki toimii. Vai?

                                                          Comment


                                                            Joo, oli "pettymys" nähdä noin puhdas kone ;)

                                                            Comment


                                                              Pessimisti ei pety, mutta kyllähän tuossakin näkee paljon jo karstaa, ja mitä siitä onkaan jo lähtenyt liikkeelle. Eli hyvä ne pikaiset/lyhyet öljynvaihtovälit....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X