Tuskinpa (Laakkosella on huollossa), epäilisin itse ennemminkin että sihti täynä mujua, ja kun mylly lyöty pois tulilta niin muju valahtanut alas. Taas on vähän paineita? Öljy on väriltään todella tummaa vaikka viime vaihdosta ei ole kuin 1000km.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko
Collapse
X
-
On kyllä ylensä semmosta mämmiä se töhnä ettei paljon valahtele vaikka auton sammuttaa. Itsellä sillontällön vilkutteli öljyvaloa. Vaihdoin anturin ja vilkuttelut loppui.
Siksi epäilin anturia koska koneellahan ei ole ajettu juurikaan mitään ja 7-10tkm öljyvaihto välillä.
Comment
-
Kannattaako tuollaista 1.8T konetta huuhdella dieselillä öljykorkista dieseliä sissään vaikka jonkinmoisella painesysteemillä ja antaa jonkun aikaa vaikuttaa ja tyhjentää alakautta ulos? Uusii käsittelyn useamman kerran ja ehkä startilla pyöräyttelee hieman.
Sitten kun kaikki dieselit on tyhjennetty laittaa koneeseen jotkut halvat öljyt ja käynnistää, että kaikki öljykiertää jokapaikassa. Sen jälkeen vaihtaa suodattimen ja laadukkaat öljyt.
Comment
-
Kaverin AWT-koneinen Superb työnalla. Onko nyt tosiaan niin, että tuosta vajaavedosta pitää ottaa vauhtipyörä (ja loota) pois edestä, että nuo kaksi takimmaista öljypohjan pulttia saa auki? Eihän tuo voi olla niin..? Kellään kokemusta?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiKaverin AWT-koneinen Superb työnalla. Onko nyt tosiaan niin, että tuosta vajaavedosta pitää ottaa vauhtipyörä (ja loota) pois edestä, että nuo kaksi takimmaista öljypohjan pulttia saa auki? Eihän tuo voi olla niin..? Kellään kokemusta?
Edit: V.pyörässä on lovet, joten kun käännät sen kohdilleen, saat avattua ne kaksi pulttia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Markus VMutta jos saa sanoa tähän väliin, niin en usko että kukaan teistä ja meistä sammuttaa autonsa moottoria välittömästi jos mittaristoon tulee teksti öldruck, en edes tiennyt mitä se tarkoittaa ennen kun saavuin kotiin ja käänsin sen googlella.
Moottori kerkee kuitenkin hetken jos toisenkin pyöriä ennen kun kerkeää sisäistämään asiaa, tai ainakin näin omalla kohdalla.
Mutta ehkä olen vaan hidas älyinen.
Mulla siis entisessä kulkineessa, A4 B6 1.8Tq BEX vm. 2004, meni kans öljysihti tukkoon viime vuoden helmikuussa. Ulkolämpö noin -25 astetta. Tyhjäkäynnillä tupakin verran kävi ihan siististi, mutta ajoon lähtiessä alkoi kuulostaa dieseliltä. Sittempä se merkkivalo esiim. pamahtikin. Hinurilla Oulun Pörhölle. Sieltä selvittiin 800€ laskun kanssa, eli vaihtoon meni sihti ja öljyt + suodatin.
Kilsoja oli noin 185-190tkm. Tuotu 2010 lokakuussa Ruotsista, jossa ajettu 180tkm saakka Longlife-huolloilla. 180tkm kohdilla Ruotsissa viimeisessä huollossa vaihdettu öljyt, jakopää jne. Auto siirty erään toisen klubilaisen omistukseen tuossa kesällä, ja ilmeisesti käy ja kukkuu edelleen. :)
Comment
-
Moottorin liejuuntuminen (sludge) on tunnettu ongelma erityisesti tietyissä 1997-2004 automalleissa (mm.A4 1.8T).
Syynä on huono PCV-venttiilin toiminta pitkässä öljynvaihtovälissä ja tuo kampikammion ylipaineventtiili putkineen kannattaa tarkistaa (ja myös uusia). Ameriikassahan tästä on tietysti käynnissä oikeusjuttu ;-) .
Jatkossa täys-synteettiset (VW 505.00) öljyt ja kohtuullinen (7,5-10tkm) vaihtoväli.Viimeksi muokannut Motoman; 9.12.2012, 13:22.
Comment
-
melko vasta on tuo a4 tullut hommattua (2.4 vm 2000) ja tässä on näistä öljysihteistä tullut luettua kerran jos toisenkin. Yleensä vaan nämä keskustelut tahtovat koskee vaan tätä 1.8 T koneita. Ja ollut myös paljon keskustelua siitä että sihdin uusiminen on aivan rektumista.
Eli, siitäpä seuraa kysymys että onko tämä "ongelma" yleistä muissakin moottorityypeissä, esim. tuossa meidän vehkeessä, ja jos on niin onko tämä uusimisprosessi/putsaaminen yhtä vaivalloista? Jos auton toiminta on normaalia, onko syytä miettiä koko sihtiä. Mietin vaan koska koskaan ennen en ole yhdenkään auton kohdalla uhrannut ajatustakaan moiselle kapistukselle.
Hakua käytetty, mutta kuten sanoin, tulokset puhuu vaan tosta 1.8T koneesta...
Comment
-
-
Ok, no hyvä tietää.. tuntuu olevan muuten niin hyvin pidetyn oloinen kulkine että oli tarkoitus yrittää omasta puolesta pitää kuosissa.. toki sen verran autoilua takana että tietää jo että tilanne voi muuttua auton kunnon suhteen joskus melko nopeasti :D varsinki kun monet haukkuu noita 2.4 koneita, ymmärsin vaan että jotkut ongelmat koskee niitä uudempia ketjukoneita.. noh varoitteluista huolimatta riski otettu ja vielä tällä hetkellä tyytyväinen kauppoihin.
Comment
-
Sama tilanne täälläkin. Öljynpainevalo syttyi aamulla töihin ajaessa ja auto vietiin lavetilla PHA:lle Malminkartanoon. Nyt sitten odotellaan tuomiota. Autolla nyt mittarissa n. 220tkm ja öljynvaihtoväli 94tkm saakka ollut 10tkm, sitä ennen huollettu Saksassa LL-ohjelman mukaan.
Jouduin vajaan 2km ajamaan hissuksiin että sain parkkiin ja siinä välissä valo sammui ja palasi piippausten kera nelisen kertaa (oli pois näytöstä välillä ehkä 20-30 sekuntia). Moottorin käyntiäänessä ei missään välissä ollut minkäänlaista muutosta, joten uskaltaiskohan toivoa ettei tarvi alkaa pankin kanssa neuvottelemaan...
Comment
-
Kuukauden kerkesi olla auto ja öljynpaine valo syttyi. Auto seis ja öljyjen tarkistus kaikki kunnossa. Ajoin sen jälkeen kuitenkin auton kotipihaan (2km) ja soittoa korjaamolle öljynpainemittaukseen.
Korjaamolla todettiin öljynpaineen olevan kunnossa, jonka jälkeen lähdettin avaamaan öljypohjaa. Sieltä paljastuikin karu totuus. Öljypohjasta löytyi kampiakselin päittäislaakeri ja toinen roikkui kampiakselissa elikkä moottorivaurio.
https://www.dropbox.com/s/1gf38gu8zz...206_124956.jpg.
Onko kenelläkään ehdotuksia mitä seuraavaksi tekisi?
Vaihtomoottori, nykyisen korjaus? Myynti konevikaisena?? Aikaa kyllä löytyisi auton korjaamiseen, mutta taitaa taito loppua kesken.Viimeksi muokannut -Antsa-; 2.9.2016, 00:35.
Comment
-
Ei kait tuossa periaatteessa tarvisi muuta kuin uusi kampura ja kaikki alakerran laakerit. Vai olikos noissa sitä ongelmaa että päittäisvälys kasvaa liian suureksi, ja siten lohko on entinen (jos ei koneistele jotain spesiaalijuttuja sinne)?
Comment
-
Ei sitten mennyt ihan putkeen tämä homma. Olin sopinut kaupat tuosta autosta ja maksanut käsirahan, niin muutamaa tuntia ennenkuin olin lähdössä, sain sähköpostin (!) että "tulikohan hätiköityä" ja kaveri perui kaupat. Ja lisäksi eräs täällä 1.8t koneita kaupitteleva kaveri yritti hiekoittaa mun kauppoja.
Comment
-
Omaan a4 1.8t 04 214tkm vaihdettiin imusihti tänään alko öp valoa sytytteleen.
edellisten omistajien toimesta oli 140tkm asti ajettu long-lifeillä ja 25-30tkm vaihtovälit huoltokirjassa.
140---214 on ollu castrolit sisällä ja 10t välein vaihdettu.
Konehuone aivan täynnä karstasta paskaa öp mustana palaneesta öljystä sihtiä valoa vasten katoin 2-3reikää vaan auki.
Remontille tuli hintaa 460e
imusihti .
o-rengas .
öljyt+suodatin.
koneen pesua.
jotain pienosia laskussa.
Moottori oli kunnossa tarkastusten jälkeen ja toimii moitteetta nyt.
Turbolta oli yksi letku klemmarista irronnu ja vähän öljyä siellä johtuukohan tuo sitte ku joutu sammuttaan vauhdista auton? tiiä sitten.
Kyllä ne longlifet on hyvät öjyt varmasti ku nekin vaihtaa 10-15km välein eikä se hemmetin mittariston luvun mukaan :)
Comment
-
178tkm ajettu BFB. Ensimmäinen omistaja ajanut 143tkm, omien sanojensa mukaan pitkää matkaa. Longlifellä huollatettu. Emäntä toinen omistaja, nyt max. 10tkm Teboil Diamondia käyttäen. Muutama kuva parin päivän takaa kun venttiilikopan tiivisteen vaihdoin.
http://i288.photobucket.com/albums/l...ps559b9953.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/l...ps2f4e740d.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/l...pscb883c61.jpg
Comment
Comment