Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • voiko öljypumppu olla menossa kun autossa vasta 130000 mittarissa?

    Comment


    • Taitaa ennemmin olla sihti tukkeutumassa. Millainen huoltohistoria autolla on, onko ajettu LL-huolloilla ja kuinka pitkään?

      Comment


      • huoltohistoria on suoritettu kirjan mukaan ja LL-öljyistä siirryty normaaleihin noin. 100tkm.

        Comment


          Eli 100tkm kerätty LL paskaa koneeseen ja nyt 30tkm ajettu normaalilla vaihtovälillä -> koneesta saatu kaikki LL paska lähtemään liikkeelle ja sihti alkaa olla tukkeutumassa.

          Comment


          • juu no tuo kuulostaa ihan käypäseltä teorialta :) aamulla pitää yrittää kauniisti pyytäen saada auto huoltoon samantien. Peukut pystyyn että olis sen verran aikaa.. Ilmeisesti toi sihdin putsaus operaatio ei ihan älytön kumminkaa ole..

            Comment


              Usean tunnin homma.

              Comment


              • juu auto lähti aamusta tohon nilsiän autoapuun, katsotaa mikä on diagnoosi..

                Comment


                • eipä varsinaista diagnoosia tullu.. Öljyt olivat ihan pikimustat vaikka niillä oli ajettu vain n. 4500km ja oli oikeasti pieni kielimuuri tuon 'levveen' savon kanssa, mutta mainitsi että on voinu aiheuttaa jonkun anturivian.. tms. Mut uuet öljyt koneeseen ja kovaa ajoa :) jos tolla pääsis kotia asti, ni sit rupeis suunnitelemaan sitä öljypohjan irrotusta. Pystyy meinaan hoitamaan tota asiaa huomattavasti helpommin kun on kotona :)

                  Comment


                    Sitä paskaa voi aika paljon irrota pitkän aikaa ku alkaa vaihtamaan normaalilla ö-vaihtovälillä.

                    Comment


                      Onko kukaan kokeillu tuota koneen puhdistusta tuossa tilanteessa Fortella? Se kuitenkin liuottaa ja tekee mähmät aika juoksevaksi.

                      Comment


                      • sillokun vaihatin LL-litkut pois niin silloin käytettiin fortet koneessa, mutta eikai toi pahaa tekis vaikka laittais uusiks.

                        Comment


                          Olen yksittäisen LL-huoltoa nähneen koneen fortepuhdistusta ollut seuraamassa. Kymmenen kierrosta vaihdettiin öljyjä, ennenkuin tulivat edes jotensakkin järkevän näköisinä ulos 30 minuutin käytön jälkeen...

                          Tuossa kohtaa oli kyseisellä koneella ajettu sen 150tkm

                          Comment


                          • Omassa kulkineessa syttyi öljynpaineen merkkivalo palamaan kieroksilla...Syy oli se että, öljynsuodatin oli menny tukkoon, eli ilmeisesti pakkasen johdosta suodattimen sisuskalut olivat liikkunut...

                            Comment


                            • no tuokin voisi kuullostaa ihan käypäseltä vialta, mutta tosin mulla vilautti syksyllä jo kerran tuota valoa.. Tänään vähän kyselin tuota öljysihdin putsaamista, niin suositteli tuota forte jumppaa eka. Onko kellään muuten tietoa, että millanen homma tuossa bfb koneessa on tuo öljypohjan irroitus? Kun huollossa vähän varotteli että voi olla isompi homma jos apurunko on tiellä tms. Eli joutuuko kuinka paljon purkaa, jotta öljypohja irtoaa?

                              Comment


                                Ei ole paha homma. Moottori kannatukseen, apurunkoa löysää sen verran, että saa esim ison hylsyn autonrungon ja apurungon väliin (jotta öljypohja mahtuu pois välistä). Ahtimen öljynpaluulaippa irti. Sitten avataan pultit öljypohjasta, kaksi pulttia pitää löytää öljypohjan takaosasta pyörittämällä vauhtipyörää. Ja sitten öljypohja onkin jo käsissä.

                                Comment


                                • Click image for larger version

Name:	DSC01887.jpg
Views:	1
Size:	153,8 Kt
ID:	1606961

                                  Tuossa syy diudin ölynpainevalon vilkautuksille. Ihme että on auto pelannu noinkin hyvin, kun sihdistä noin 90% tukkeessa.. jotenkin tuntu et tyhjäkäyntikin parani ku sai öljyt kiertämää kunnolla koneessa :) Kuvassa näytän valoa sihdin toisesta päästä että näkisi kuinka tukossa on..

                                  Comment


                                    Eipä siellä ihmeellistä reikää enää oo ollu :)

                                    Comment


                                      Emännän auto on menos sihdin vaihtoon ens kuus. Pieni ennakoiva huolto ennen ku rupiaa vilkutteleen valoa. Forten edustaja oli sanonu että pitäs kaataa 3-4 purkkia ainesta moottoriin että pesee kunnolla. Yhellä kuulemma lähtee vähä päältä vain. En pahana kyllä pidä max. 400€ hintaa tuolle remontille johon siis sisältyy nuo 3-4 purkkia fortea ja työt.

                                      Comment



                                      • Sellasta kivvaa... (Oli jo pahimmat möhnät kerinny koputella poes)

                                        Viikonloppuna alkoi pari kertaa ölppävalo huutelemaan mittarissa ja niimpä kuskasin nelosen pajalle. Tuttu asentaja vaihteli tänään ölppäsihdin ja putsaili pumpun ynnä muut hilut :) Oli ihan kiitettävästi kuulemma pikkeentynyt kone, tuumas vaan etten ois enää pitkään nelosella päästelly...
                                        Tätyypi vielä Forte käsittely tekasta seuraavassa öljynvaihdossa, kun suositteli sitä nii kovasti.

                                        Comment


                                          Vitun longlife etten paremmin sanois.

                                          Comment


                                          • Onkohan tän asian tiimoilta kukaan ollut yhteydessä esim. maahantuojaan? mitenhän on suhtautunut asiaan..

                                            Comment


                                              maahantuojan liike on kyseessä käsittääkseni.

                                              Itse lähtisin tyynesti kiipeämään organisaatiota ylöspäin, vaikka kuinka olisin töissä samassa konsernissa.

                                              Comment


                                              • Hankin sitten Audin seitsemän vuoden tauon jälkeen, tosin tällä kertaa jo valmiiksi konerikkoisen. Myyjä sanoi, että piti melkoista kolinaa.

                                                Osallistun keskusteluun parilla kuvalla:
                                                - Öljypohja
                                                - Öljysihti, tästä tosin jo enimmät jänkit huuhdeltuna
                                                - Alakerta
                                                - 1-sylinteri
                                                - 1-sylinterin kiertokangen alapää

                                                Venttiilikopan alle en ole vielä kurkistanut.

                                                Comment


                                                • Täällä syttyi öljynpainevalo.... Vian paikannusta odottaen pelko persiissä...

                                                  Comment


                                                    Longlife?

                                                    Comment


                                                    • Jep, puolisen vuotta kerennyt omistamaan. Edellinen omistaja huollattanut longlife nä. 110 tuhatta ajettu. Olisi pitänyt avauttaa se öljypohja ensimmäisessä ylimääräisessä öljynvaihdossa (joka suoritettiin heti oston jälkeen). En olisi uskonut että maahantuojan ohjeiden mukaan huollettu auto hajoaa 110 000km mittarissa? ja maahantuojalla ei ole mitään vastuuta? toki varmuutta ei vielä ole...

                                                      Comment


                                                      • Ei kai niissä ns. LL-öljyissä mitään vikaa ole jos niitä vaihtaa tarpeeksi usein eikä sen huoltoilmaisimen mukaan. Ainakin Castrolin sivuilla sama Edge professional 5W-30 LL öljyä suositellaan niin LL kuin kiinteän vaihtovälin tapauksessa. Itse olen vaihdattanut ~10 tkm välein ja siten että talvea vasten on aina uudet öljyt. Samaa sapluunaa olen käyttänyt muissakin autoissa, esim. edellisessä Saabissa oli käytössä nuo 5W-30 Mobil ESP LL-öljyt. Luulisin että tuolla selviää ilman että öljy ehtii liikaa pilantumaan ja tukkimaan sihtejä.

                                                        Comment


                                                          Vai onko vika ennemmin liian tiheässä sihdissä? Tai nurkkapyörityksessä ja 2v vaihtovälissä pahimmillaan?
                                                          Itseäkin vähän nämä 2v/30tkm vaihtovälit mietityttää, jos öljyt ei pääse lämpeemään kunnolla tarpeeksi usein.

                                                          Comment


                                                          • Väliaikatietoja, koneessa öljynpaineet ok. Öljypohja käytetään vielä auki samalla sihti vaihdetaan ja öljypohja puhdistetaan. Uudet öljyt ja suodatin koneeseen.

                                                            Comment


                                                              Anturi paskana?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X