voiko öljypumppu olla menossa kun autossa vasta 130000 mittarissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko
Collapse
X
-
eipä varsinaista diagnoosia tullu.. Öljyt olivat ihan pikimustat vaikka niillä oli ajettu vain n. 4500km ja oli oikeasti pieni kielimuuri tuon 'levveen' savon kanssa, mutta mainitsi että on voinu aiheuttaa jonkun anturivian.. tms. Mut uuet öljyt koneeseen ja kovaa ajoa :) jos tolla pääsis kotia asti, ni sit rupeis suunnitelemaan sitä öljypohjan irrotusta. Pystyy meinaan hoitamaan tota asiaa huomattavasti helpommin kun on kotona :)
Comment
-
no tuokin voisi kuullostaa ihan käypäseltä vialta, mutta tosin mulla vilautti syksyllä jo kerran tuota valoa.. Tänään vähän kyselin tuota öljysihdin putsaamista, niin suositteli tuota forte jumppaa eka. Onko kellään muuten tietoa, että millanen homma tuossa bfb koneessa on tuo öljypohjan irroitus? Kun huollossa vähän varotteli että voi olla isompi homma jos apurunko on tiellä tms. Eli joutuuko kuinka paljon purkaa, jotta öljypohja irtoaa?
Comment
-
Ei ole paha homma. Moottori kannatukseen, apurunkoa löysää sen verran, että saa esim ison hylsyn autonrungon ja apurungon väliin (jotta öljypohja mahtuu pois välistä). Ahtimen öljynpaluulaippa irti. Sitten avataan pultit öljypohjasta, kaksi pulttia pitää löytää öljypohjan takaosasta pyörittämällä vauhtipyörää. Ja sitten öljypohja onkin jo käsissä.
Comment
-
Comment
-
Emännän auto on menos sihdin vaihtoon ens kuus. Pieni ennakoiva huolto ennen ku rupiaa vilkutteleen valoa. Forten edustaja oli sanonu että pitäs kaataa 3-4 purkkia ainesta moottoriin että pesee kunnolla. Yhellä kuulemma lähtee vähä päältä vain. En pahana kyllä pidä max. 400€ hintaa tuolle remontille johon siis sisältyy nuo 3-4 purkkia fortea ja työt.
Comment
-
Sellasta kivvaa... (Oli jo pahimmat möhnät kerinny koputella poes)
Viikonloppuna alkoi pari kertaa ölppävalo huutelemaan mittarissa ja niimpä kuskasin nelosen pajalle. Tuttu asentaja vaihteli tänään ölppäsihdin ja putsaili pumpun ynnä muut hilut :) Oli ihan kiitettävästi kuulemma pikkeentynyt kone, tuumas vaan etten ois enää pitkään nelosella päästelly...
Tätyypi vielä Forte käsittely tekasta seuraavassa öljynvaihdossa, kun suositteli sitä nii kovasti.
Comment
-
Hankin sitten Audin seitsemän vuoden tauon jälkeen, tosin tällä kertaa jo valmiiksi konerikkoisen. Myyjä sanoi, että piti melkoista kolinaa.
Osallistun keskusteluun parilla kuvalla:
- Öljypohja
- Öljysihti, tästä tosin jo enimmät jänkit huuhdeltuna
- Alakerta
- 1-sylinteri
- 1-sylinterin kiertokangen alapää
Venttiilikopan alle en ole vielä kurkistanut.
Comment
-
Jep, puolisen vuotta kerennyt omistamaan. Edellinen omistaja huollattanut longlife nä. 110 tuhatta ajettu. Olisi pitänyt avauttaa se öljypohja ensimmäisessä ylimääräisessä öljynvaihdossa (joka suoritettiin heti oston jälkeen). En olisi uskonut että maahantuojan ohjeiden mukaan huollettu auto hajoaa 110 000km mittarissa? ja maahantuojalla ei ole mitään vastuuta? toki varmuutta ei vielä ole...
Comment
-
Ei kai niissä ns. LL-öljyissä mitään vikaa ole jos niitä vaihtaa tarpeeksi usein eikä sen huoltoilmaisimen mukaan. Ainakin Castrolin sivuilla sama Edge professional 5W-30 LL öljyä suositellaan niin LL kuin kiinteän vaihtovälin tapauksessa. Itse olen vaihdattanut ~10 tkm välein ja siten että talvea vasten on aina uudet öljyt. Samaa sapluunaa olen käyttänyt muissakin autoissa, esim. edellisessä Saabissa oli käytössä nuo 5W-30 Mobil ESP LL-öljyt. Luulisin että tuolla selviää ilman että öljy ehtii liikaa pilantumaan ja tukkimaan sihtejä.
Comment
Comment