Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos öljysihti ei ole paikallaan, on sama roskamäärä moottorin öljykanavissa ja laakeririkko on varma.

    Comment


      Onko tuota öljysihtiä sitten mikään pakko pitää paikallaan jos se tuntuu olevan suurikin ongelman tuottaja?
      On pakko pitää, ihan senkin takia että ei se sihti ole ongelma vaan se karsta joka sinne muodostuu.

      Jaa katohan, Jarkko olikin jo kommentoinut..

      Comment


      • Mulla A4 2,0T -06 tällä hetkellä korjaamolla. Olin jo 95% varma luettuani näitä tarinoita, että sihti tukossa. Öljynpaineen merkkivalo vilahti, pysäytin välittömästi ja sammutin, sen jälkeen ei auto enää käynnistynyt. Ajettu 41tkm ja normaali öljynvaihtoväli, edellisestä öljynvaihdosta 7tkm.
        Tuomio tällä hetkellä, että kansi menee vaihtoon. Nokka-akseli oli leiponut kiinni. Öljysihti oli kuitenkin puhdas ja pumppu ehjä. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

        Comment


        • Onko kukaan muu pannut merkille, että kesällä huolletaan sihtejä ja talvipakkasilla vaihdellaan koneita? Pakkanenko sen karstan sitten saa irtoamaan, kun kylmä kone lämpeää.

          Tullut myös sellainen ajatus mieleen, että kun LL-karstoitettuun koneeseen lyödään uudet öljyt sisään, niin saavutetaanko sillä mitään hyötyä. -Karstaiseen koneeseen lyödään voimakkaasti lisäaineistetut uudet öljyt sisään.

          Meinaan, että pitäisihän koneen kestää samoilla öljyilläkin jo kauemmin, mitä moni näistä koneista on kestänyt LL-huollettuna.

          Comment


            Krimiko avattiinko myös kiertokangen alapää tai runkolaakeripukki kokeeksi? Jos valo on palanut, on öljynpaine ollut hukassa. Nokka ei kyllä tapaa olla ekana leipomassa vaan joku muu paikka...

            Comment


            • Työkaverilla A4 -06 2.0T, ekoilla kovilla pakkasilla moottorin käyntiääni koliseva ja sytytti öljynpainevalon. Jätti auton siihen ja hinautti pajalle. Kilsoja joku 70-80 tuhatta ja aina ollut longlifet käytössä. Näytin tätä ketjua ja suosittelin avauttamaan öljypohjan jne. Pajalla olivat kuitenkin ekana vaihtaneet öljyt ja kuulemma oli tullut poikkeuksellisen paljon vettä pihalle ennen öljyjä. Öljypohjaa ei oltu kuitenkaan avattu vaan lyöty fortet sisään ja uudet normaaliöljyt ja homma oli näyttänyt ihan hyvältä kaikin puolin.

              Kaveri soitteli tuossa päivällä kun oli auto sytyttänyt aamun kylmäkäynnistyksessä taas öljynpainevalon.

              Comment


              • Täytyypä varmistella huomenna korjaamolta, miten on.
                Tapahtumahetkellä oli pakkasta -22. Mun öljyn joukossa ei ollut normaalia enempää vettä. Spekulaatiota oli korjaamolla, että jos öljyn joukossa olisi paljon vettä se voisi mahdollisesti jäädyttää öljykanavan ja näinollen ei voitelisi akselia.

                Comment


                • Melkoisen merkillistä, viikon sisään foorumilla 2 tapausta nyt tuosta 2.0t koneesta ja ystäväpiirissäni myös 2.0t korjaamolla odottamassa tuomiota. Sunnuntaina kesken matkan oli sysyttänyt öljynpainevalon ja ajoi tiensivuun. Juuri kun auto oli pysäytetty ja väännetty virta-avaimesta sammuksiin, oli koneesta alkanut kuulua voimaksata kolinaa ja tikitystä. Tuttavan mukaan oli ajanut enintään 1km valon sytyttyä...

                  Audilla eivät uskoneet ainakaan minua että kone junttasi heti kiinni, mutta näköjän näitä tapauksia on kuitenkin useampia joissa suuri konevaurio on jo päässyt syntymään vaikka auto on pysäytetty välittömästi.

                  Ei kyllä heti uskoisi että 06 vuoden autosta jossa ajomäärä on 50-80tkm luokkaa tapahtuu samaa mitä reilusti vanhemmille...

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Mastaj Näytä viesti
                    Tuttavan mukaan oli ajanut enintään 1km valon sytyttyä...
                    Alkuperäinen kirjoittaja Mastaj Näytä viesti
                    Audilla eivät uskoneet ainakaan minua että kone junttasi heti kiinni...
                    Eihän kone heti kiinni junttaakaan, mutta esim. kilometri ilman öljynpaineita on ihan eri asia kuin heti. Heti on sekuntti - kaksi, kilometri minuutteja. -Siinä on koneremontin kokoinen ero.

                    Comment


                    • Mutta jos saa sanoa tähän väliin, niin en usko että kukaan teistä ja meistä sammuttaa autonsa moottoria välittömästi jos mittaristoon tulee teksti öldruck, en edes tiennyt mitä se tarkoittaa ennen kun saavuin kotiin ja käänsin sen googlella.
                      Moottori kerkee kuitenkin hetken jos toisenkin pyöriä ennen kun kerkeää sisäistämään asiaa, tai ainakin näin omalla kohdalla.
                      Mutta ehkä olen vaan hidas älyinen.
                      No odotellaan tuomiota laakkosen suunnasta. Jonoja oli huoltoon reippaat 2 viikkoo.

                      Comment


                        Jep, kyllä sitä eka pari kerta nyrkillä kolauttaa kojetaulua et mitä tuoki valo tohon nyt sytty, taas joku kosketushäikkä. :D

                        Comment


                        • Sanoisin että öljynpainemittari on välttämätön lisävaruste näissä vehkeissä.

                          Comment


                            Sanoisin että öljynpainemittari on välttämätön lisävaruste näissä vehkeissä.
                            Sanoisin, että se paine tulee sen verran nopeasti alas, ettei mittarista ole siinä kohtaa hyötyä, ellei se ole älyttömän isolla ja suoraan näkökentässä (tai esim. isompi punainen varoitusvalo hieman korkeammalla raja-arvolla).

                            Comment


                            • Se mittari saattaa kertoa jotain jo aikoja ennen kuin ne paineet totaalisesti häviävät toisinkuin varoitusvalo esim. alkavasta imusihdin tukkeutumisesta ja toiseksi lisää aikalailla varoitusvalonkin uskottavuutta jos mittarikin on nollilla, kun tuntuu että varoitusvaloja ei uskota.

                              Toisaalta sen mittarin taitamattoman asennuksen takiakin saattaa yöunensa menettää...
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53041 #6

                              Comment


                              • Tietääkseni Typ44:ssa, jos öljynpaine laskee ja kone pyörii tietyn kierrosluvun yläpuolella, alkaa valon palamisen lisäksi summeri huutamaan.

                                Näin äkkiseltään ajateltuna karkeasti samalla periaatteella toimiva summerivaroitin olisi helppo jälkikäteenkin asentaa.

                                Comment


                                • Kyllä B6:kin alkaa huutamaan.

                                  Comment


                                  • Tuli tuossa lukiessani mieleen että BEX-koneisessa B6 ei ole tainnut olla ongelmia tuon sihdin kanssa? Itsellä öljyt vaihdetaan 10 välein ihan vain varmuuden vuoksi...toki onhan kyllä tuo viritys osasyynä kyseiseen!

                                    Comment


                                    • Oma kippo ei ruvennut merkkiäänellä varottamaan, mutta konehuoneen puolelta kuuluikin jotain ylimääräistä. Jotenkin alkaa jo naurattamaan koko tilanne. Miten ihmeessä tuon ikäinen auto tulee jo tuossa vaiheessa tienpäähän. Olen kuitenkin omistanut melkein 10 autoa elämäni aikana ja tähän autoon on mennyt puolen vuoden aikana enemmän remontteihin rahaa kun noihin edellisiin autoihin yhteensä. En tiedä mutta kun audin jossain vaiheessa kuntoon saan, se tulee myyntipalstalle keikkumaan. Ostakaa hyvä auto pois :D

                                      Comment


                                      • Valitettavasti oma kohtaloni on juuri samankaltainen. Omasta Audistani koneen leipoessa kiinni, kuului kyllä selkeä ääni eikä siitä voinut erehtyä. Itse ehdin ajaa hieman vajaa kilometrin etsiessäni sopivaa kohtaa pysähtyä kunnes kolina alkoi ja kone jumppasi kiinni. Kokemuksesta viisastuneena, jos joskus vielä Audia ajan ja valo syttyy, sammuu auto 100% varmasti 1-2 sekunnin päästä valon syttymisestä..:)

                                        Comment


                                        • Tuli tuossa lukiessani mieleen että BEX-koneisessa B6 ei ole tainnut olla ongelmia tuon sihdin kanssa?
                                          Mulla ainakin oli ko. BEX-koneisessa öljysihti tukossa, longlife-välein huollatettu

                                          Comment


                                          • Sama sihti se BEX-koneessa on kuin muissakin 1.8turboissa, kuten AVJ, BFB, yms.

                                            Comment


                                              Mikähän on kun tosi paljon on noista 1.8T koneista mennyt tuo sihti nyt lähiaikoina tukkoon tai on ollut tosi tukkoinen kun on puhdistettu. Pitäiskö laittaa ihan ns. äänestys pystyyn että moneltako on sihti tukkoontunut ja onko ollu lastutettu vai ei, niin vois nähdä onko mitään yhteistä? Ja se että onko monelta vielä tukkoontumatta.

                                              Comment


                                              • Tämähän alkaa muistuttamaan 2.0 tdi kotkotuksia tahi BMW imusarjanläppä-keskustelua!

                                                Tyrkkäsin Forten koneeseen viime viikolla. LongLife on myöskin historiaa.

                                                Comment


                                                • Forte tms moottorin sisäpesu ei juurikaan poista sitä lasittunutta kökköä sihdistä, on se niin lujassa. Sisäpesu voi kuitenkin hieman auttaa öljynkierrossa, omassani nousi pesun myötä öljynpaineet noin 0,5bar. Mutta pesun jäljiltä sihdissä oli silti vain jokunen reikä josta valo paistoi läpi ja muutoin muurautunut umpeen.
                                                  Tämä tapaus ei ole lastutettu.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja JariN Näytä viesti
                                                    Forte tms moottorin sisäpesu ei juurikaan poista sitä lasittunutta kökköä sihdistä, on se niin lujassa. Sisäpesu voi kuitenkin hieman auttaa öljynkierrossa, omassani nousi pesun myötä öljynpaineet noin 0,5bar. Mutta pesun jäljiltä sihdissä oli silti vain jokunen reikä josta valo paistoi läpi ja muutoin muurautunut umpeen.
                                                    Tämä tapaus ei ole lastutettu.
                                                    Sama juttu, tosin paineita ei mitattu paljon ne nousi. Kuitenkin tuli vähän paremmaksi (ei voi kehua) mutta ei tota ongelmaa millää forten määtsik-litkuilla korjata kun se sihti vaatii mekaanista puhdistusta tai sen ~20? uuden sihdin. Öljypohjan reijistä saatiin kerran kikkailtua sihtiä puhtaammaks mutta rata-ajossa ne öljynpaineet edelleen laski kun öljyn lämpötila alkoi nousta. Tämä tapaus on lastutettu.

                                                    Comment


                                                    • Käsittääkseni kun radalla oikeasti ajaa, öljynpaineet laskee kun moottori joutuu kovempaan rasitukseen kuin koskaan normaalisti.

                                                      Comment


                                                      • Viimeksi kun auto sai asioida audin huollossa, korjaaja oli laittanut viestiä että kone aika karstainen kun kattoo öljyntäyttö reiästä. Onko tuolle mitään järkevää/toimivaa keinoo "pudistaa" kone karstasta?
                                                        Harmillista kun on noin pitkät jonot tuonne huoltoon, joutuu tuolla toyotan auriksella ajeleen :D
                                                        Minun tapauksessa auto lastuttamaton, tietääkseni.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Audalfa Näytä viesti
                                                          Käsittääkseni kun radalla oikeasti ajaa, öljynpaineet laskee kun moottori joutuu kovempaan rasitukseen kuin koskaan normaalisti.
                                                          Tarkennetaan ettei tässä nyt 'oikeasti' ajettu radalla vaan sellaista sunnuntaiajelua kuitenkin sen verran kovaa ettei jää isojen poikien jalkoihin kokoajan :D joku vois sanoa tota aktiiviseks ajamiseksi. Enivei.. Nyt on sihti vaihdettu muttei ole vielä koeponnistettu öljynpaineta.

                                                          Comment


                                                          • Mun AVJ-koneisessa autossa on aina käytetty LL-öljyjä ja kilsoja 143tkm. Samoilla öljyillä tosin ajettu max. 19tkm kerrallaan. Useimmin lähemmäs 14-16 tkm ja noin tasan vuosi. Nyt sitten vaihdoin jo kiinteään 15tkm ohjelmaan ihan varmuudeksi. Eikä tuolla väliä, kun eihän tuo LL ole tuonut juuri yhtään lisäkilsoja. Siitä huolimatta käytän yhä Mobilin LL-öljyjä kuten aina ennenkin. Olenko ymmärtänyt siis oikein, että tuo LL-öljy on ihan hyvä öljy ja vain pitkä vaihtoväli eli ns. LL-ohjelma saattaa aiheuttaa tuhoa. Onhan tuo LL kallista (53e Motonet muistaakseni), aatellut mennä samoilla millä ennenkin. Eihän tuossa öljyssä itsessään huonoa ole sentään?

                                                            Alkaa olla nykyinen auto maksettu niin jotenkin pelottaa nämä "kauhutarinat".

                                                            Comment


                                                              Käsittääkseni kun radalla oikeasti ajaa, öljynpaineet laskee kun moottori joutuu kovempaan rasitukseen kuin koskaan normaalisti.
                                                              Öljynpaineet laskee sen takia koska kuumana ne ohenevat enemmän ja "pääsevät karkuun".

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X