Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tripodi vetarin sisäpään rasvakuppi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tripodi vetarin sisäpään rasvakuppi

    Vaihdettiin automaattivaihteiseen A6 biturboon vetarin sisäpään suojakumi. Ihmetystä herätti vetarin päähän tuleva kuppi ja sen oikeaoppinen kiinnitys.

    Paketissa tuli mukana C-lukkorengas, joka sopi kokonsa puolesta pitelemään kuppia paikoillaan. Mutta sille lukkorenkaalle ei ollut vetarissa uraa missä se pysyisi.

    Nyt hakattiin vasaralla kuppia sen verran että saatiin se jotenkin pysymään paikallaan.

    Mikä mahtaisi olla se oikeaoppinen tapa kiinnittää kuppi?
    Viimeksi muokannut Nikke; 30.7.2013, 08:47. Perustelu: Tarkennusta

  • #2
    Jouduin ottamaan samaisen vetoakselin irti vetoakselin laipan tiivisteen vaihdon takia. Ei tuo vasaralla hakattu kuppi ollut pitänyt. Rasva oli aika karun näköistä katsottavaa.
    Nyt kun ajatuksen kanssa laittoi uutta kumisarjaa paikoilleen, tuli tajuttua oikea asennus.

    Alunperin vetoakselin päässä oleva kuppi on prässätty ja kumin vaihdossa sen joutuu repimään pois. Orkkis kumisarjan mukana tulee uusi kuppi, o-rengas ja C-lukkorengas. O-rengas laitetaan uraan, kuppi päälle. C-lukkorenkaalle on akselissa sittenkin ura. Lukkorengas naputellaan tuurnan avulla uraansa. Uusi o-rengas pistää vaan aikalailla vastaan, mutta saatiin se kuitenkin paikoilleen

    Comment

    Working...
    X