Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -01 1.8t käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -01 1.8t käynnistysongelma

    Auto on Audi A4 vm. 2001 1.8t

    Aikaisemmin tehnyt sellaista, että joskus aina kun starttaa, niin ei meinaa lähteä käyntiin ja sit pitkän starttailun jälkeen, kun käynnistyy, niin palaa epc valo? Tänään kesken ajamisen yhtäkkiä hyytyi täysin ja se epc-valo syttyi taas ja lähti pois uudelleen käynistämällä, mutta nyt jäi moottorinvalomerkki palamaan, niin mikähän nyt mahtaa olla?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.12.2009, 01:02. Perustelu: Otsikkoa vähän paremmin vikaa kuvaavaksi

    #2
    Vikakoodit lukuun.

    Comment


    • #3
      Joo koodit lukuun eipä noita ilman voi kun arvailla... mutta arvataan nyt kummiskin että vois olla G28 eli kampiakselin asentotunnistin, kun oireet tuon alkaessa hajota oli minulla muuten aivan samat paitsi että ei sammunut, ja ymmärtääkseni osais kyllä käydä pelkän nokka-akselin tunnistimen avullakin-?
      http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=189115

      Comment


      • #4
        Outo vika..

        Viimeksi, kun vikakoodit luettiin, niin sinne oli jääny jälki just kampiakselin asentotunistimesta, mahtaakohan olla kallis juttu jos se on se?

        Comment


        • #5
          Olikohan 88 Euroa kun joskus keväällä omaani ostin.
          Niin ja lisätään vielä että vaihto on ihan helppo juttu, ei tarvi tehdä edes alakautta niinkuin tuossa aiemmassa linkissäni vaan onnistuu ihan ylhäältä käsin eli en maksaisi työstä kellekkään mitään - no onhan tuolla ulkona nyt vähän kylmä rassata jos ei minnekkään sisälle pääse.
          Viimeksi muokannut J.S.P; 15.12.2009, 22:56.

          Comment


          • #6
            Lainatanpa ketjua.
            Eli minun kulkineessa ilmeisesti samaa vikaa. Vikakoodit juuri luettu. Jälkimmäinen johtuu ilmeisesti halpis kaapelista.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 01: Engine
            Controller: 8E0 909 518 AL
            Component: 1.8L R4/5VT G 0003
            Coding: 0011711
            Shop #: WSC 06325
            2 Faults Found:
            16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
            P0322 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
            17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1570 - 008 - Please Register/Activate - Intermittent
            Readiness: 0000 0000

            -------------------------------------------------------------------------------
            Uskaltaako auton ajaa huoltoon (~100km) jos EPC valo ei pala käynnistyksen jälkeen?
            Tuo vaihto vaikutti mahdollselta tehdä myös itse. Sihen liittyenpari tarkennusta. Pitääkö akunkenkä irrottaa? Onko mahdollista rikkoa jotain ympäriltä/anturin alta? Mitä anturin alla on? Mistä ko. anturin saa halvimmalla?

            Comment


            • #7
              Vaihto on helppo juttu, tuossa ylempänä jutussani on linkki vaihto-ohjeeseen jossa neuvotaan tekemään homma alakautta mutta onnistuu aivan helposti ylhäältäkin käsin ainoa työkalu mitä tarvitaan pakolla on kuusiokolo avain millä anturi kiinni.
              Aikaa menee ehkä jotain parikymmentä minuuttia josta suurin osa johdon pujotteluun ja irroitteluun / kiinnittämiseen, akun kenkää en ainakaan itse irroittanut mutta voihan sitä tietysti oikosulun jonnekkin kämmätä eli jos haluaa varmuudet maksimoida niin voihan sen irroittaa.

              Comment


              • #8
                Sama homma allekirjoittaneella. Oireet täsmää 100% ja vikakoodit luettu kertaalleen. Kampiakselin asentotunnistin oli vikakoodin takana. Tänään toivottavasti uutta piuhaa tilalle..

                Comment


                • #9
                  Itellä A4 1,8t -04 ja näyttää olevan sama vikaa. Mutkassa sammui auto hetken ja alkoi epc valo palaan. Eka ennen tätä sammumista nyki motarilla eli jotain käyntikatkosta kävi. Sammumisen jälkeen EPC valo alkoi palaan ja kotiin parkkiin. Uus käynnistäminen ja heikko käynnistäminen. Samalla moottorinmerkki valo alkoi palamaan. Ihan normi ajaa, tyhjäkäynti ok mut merkkivalot palaa. Käynnistys ennen ollu moitteeton.

                  Comment


                  • #10
                    Sama täällä, vaihto myös yläkautta, hieman ahdas paikka mutta onnistuu kyllä. Marmorilla 139€ tänään.

                    Comment


                    • #11
                      Ja täällä. Pari vuotta sitten G28 vaihdettu ja taas ilmoittaa vikaa. Nyt oire hieman erilainen kuin viimeksi ja myös polttoainepumpun rele menee vaihtoon. Katsotaan jos nuilla tulee kuntoon.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä C5 korinen A6 2001vm jossa vikakoodilukija näyttää G28 olevan EPC-valon syttymisen ja yhtäkkisen moottorin sammumisen syynä. Moottoritiellä auto sammui ja samalla sekunnilla heräs eloon ja matka jatkui normaalisti. Mitään tehoja ei hävinnyt, mutta kierrokset leijuvat tyhjäkäynnillä vähän yli tuhannen.

                        Moottori on AWT, mutta onko tuo kampiakselin asentotunnistin kutakuinkin samoilla paikoilla kuin A4 mallissa? Ja mistä olette ostaneet kyseistä härpätintä?

                        Comment


                        • #13
                          A4 B5 1.8 tq käynnistyy välillä huonosti

                          Eli potilaana 2000 mallin 1.8tq awt koneella ja väliin käynnistyy huonosti, saa tehä kohtuu pitkän (n.5sec?) sahauksen eikä edes lupaa mutta aina kummiskin käynnistyy..
                          Ei väliä onko kuuma vai kylmäkone on temppuillut kumpanakin.
                          Juuri vaihdettu ilmanputsari ja uudet tulpat.. Perus pilipali obd ei ainakaan näyttännyt vikakoodeja.
                          Mitä ideoita?
                          Niin ja tuntuu et bensaa saa kun kahtonnu kun emäntä sahaa käyntiin niin tuntus vähän pöylläyttävän jos joutuu sahaan?

                          Comment


                            #14
                            Moottorin lämpöanturi.

                            Comment


                            • #15
                              Olikos niitä 2 tossa? Vaihoin vuos sitten sinne koneen ja tulipellin väliin yhen lämpötila anturin. Mutta voihan sekin olla jo tietty rikki :D Tosin ainakin mittari näyttää toimivan oikein.

                              Comment


                                #16
                                Siinä anturissa on kaksi anturia sisällä, toinen moottorille, toinen mittaristolle.

                                Comment


                                • #17
                                  Eli tyhjäkäynti hieman humputtava ja hc sekä co kierroksilla liian korkeat.
                                  hc oli melkein 300 kierroksilla ja tyhjäkäynnillä yli 100, kävi tosin jonkin aikaa alle 100 mutta ei pysynnyt kauaan.
                                  tulpat,b suodatin ilmanputsari vaihdettu lähiaikoina.
                                  ei myöskään vikakoodeja.. mistä vikaa etsimään?
                                  käynnistyy myös nihkeästi kuumana/kuumalla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Imuvuodot voisi tarkistella ja koodit/fuel trimmit lukuun.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Missä yleisimmät imuvuoto kohdat? Brakecleaneriä suihkuttelin jo ympäriinsä mut en huomannu eroa käynnissä.. kun käytin vikakoodit luettavana ja mtn ei tullut niin heitti että voisiko kampiakselin tunnistin vähän toimia heikosti kun käynnistyykin huonosti?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Monta g/s maffin pitäisi antaa tyhjäkäynnillä? Tietty se lukema vähän pomppii tyhjäkäynnin mukana.. nyt pyörii siinä n. 3.5g/s

                                        Comment


                                        • #21
                                          Potilas 1.8t bfb


                                          Mikähän tuota g28 pitää vielä paikoillaan kun ruuvi irti ja anturi heiluu\pyörii mutta ei lähde vetämällä irti. Sen verran jo tuli vedettyä että johto irtosi liitoksistaan. Pitääkö anturi olla tietyssä asennossa että lähtee vai mikähän avuksi.

                                          Uudessa anturissa ei näy kyllä mitään väkäsiä eikä muutakaan kiinnikkeitä.

                                          Meinaa verenpaine nousta..
                                          Viimeksi muokannut KimmoH; 28.5.2020, 09:20. Perustelu: Lisätty auton tiedot

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei siinä oo mitään väkäsiä tai muutakaan lukkoa, se on ihan sileä pyöreä pötkö vaan. Ei ny muuta tuu mieleen kuin että joku kökkäre päässy vauhtipyörän ja anturin väliin joskus ja lyöny sen pärsään. Tilaahan siellä ei paljon ole mutta jos siihen jollain saa lukkopihdit tjms kiinni niin kyllä sen vetämällä täytyy ulos tulla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tiukassa oli,mutta sain siihen lukkopihdit kiinni ja nitkuteltua auki. Reikä näytti ihan puhtaalta, mutta uuden asennukseen piti myös käyttää lukkopihtejä että sai voimaa painamiseen. En olisi uskonut että kaksi tuntia meni värkätessä, mutta nyt taas toinenkin auto ajossa ja kunnossa.
                                              Viimeksi muokannut KimmoH; 28.5.2020, 11:12. Perustelu: Kirjotusvirhe

                                              Comment

                                              Working...
                                              X