En suosittele sekoittamaan punaisia ja muunvärisiä jäädytysnesteitä keskenään. Kysymys ei ole vesiväriaineista vaan ne on kemiallisesti ihan eri kamaa. Audiin suositellaan aina punaista kannen materiaalien takia. JOs et tiedä mitä on sisällä niin VAG:lta löytyy Punaista ++ (siis kaksi plussaa) nestettä jota voi kaataa ilmeisesti mihin vaan. Värin vaihto toiseen edellyttäsi kai aina järjestelmän huuhtelua aina. Itse jos näen vihreää nestettä vaihtoauto Audissa niin yleensä kannattaa laskea konepelti kiinni. TI-mies low budget hommana ylläpidetty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Oikea jäähdytinneste Audiin?
Collapse
X
-
Nyt kun ollaan asian ytimessä niin kysymys kuuluu.
Miksi audini paisarissa on ikäänkuin ruskeaa seinillä? Ei haise öljylle eikä vaahtoa vaan väri on ikäänkuin ruosteinen. Autossa on ollut vihreät nesteet ja tuossa 4 päivää sitten tuota ruskeaa ei ollut. korkista kun sormella dippaa niin ei ole öljymäisen tuntuista.
Comment
-
Joo nesteet on vaihdettu jakopään vaihdon yhteydessä n: 4 kk sitte. Huomena vaihtuu sitten samalla punaset nesteet ja öljy+ suodatin.
Mites tuo nesteiden vaihto. Valuttaa alavesiletkusta vettä pois ja puhdasta vettä tilalle. kun rupee nesteet olemaan kirkkaat ni punasta tilalle?
Comment
-
Nyt siis vihreet nesteet? Huuhtelu kannattaa sitte tehdä tarkoin joka paikasta (etenkin lämppärinkennosta) jos sielä on sellasta nestettä joka ei sovellu vihreen kans. Yhen A4:n oon nähny mihin on laitettu väärää nestettä ja oli kyllä melko surullista katottavaa.
Mä varmaan ite vaihtasin niin että ottasin vähä sieltä täältä vesiletkuja irti ja päästäsin reilusti läpi letkulla vettä. Et varmaan halua ruveta kennoa vaihtaan huonon huuhtelun takia.
Comment
-
Ei sinne punaista tarvitse välttämättä laittaa. Vihreä/sininen käy ihan hyvin.
Parhaiten saisi kuonat pois, kun työntää vettä läpi molempiin suuntiin. Itse olen laittanut ihan pienellä virtauksella hanasta puutarhaletkulla vettä järjestelmän läpi. Termari pitää tosin ottaa välistä pois, muuten ei pääse vapaasti kiertämään. Ja sisätilan lämppäri pitää kääntää täysille lämmöille, että kiertää myös sen kautta.
Comment
-
Yhen A4:n oon nähny mihin on laitettu väärää nestettä ja oli kyllä melko surullista katottavaa.
Comment
-
Entäs nämä vanhemmat laitteet, esim UrS4? Ite oon laittanu vaan Korrekin sinistä. Menikö pieleen, ja pitäisikö vaihtaa punaisiin G12-aineisiin?
Aattelin vaan että kun Elsa käskee laittamaan G12+:aa. Mutta toisaalta, onko moista ainetta ollut olemassakaan 90-luvun alussa, eikä kansi ole vieläkään puhki syöpynyt?
Comment
-
Auto maailmasta ei varsinaisesti kokemusta ole mut eräs työkolleega laittoi catepillarin uudehkoon kaivuriin punaisten nesteiden joukkoon normi vihreää niin jäähdytysjärjestelmän pesutalkoothan siitä tuli. Siinä vaiheessa huomattiin vasta kun kone rupesi herjaamaan ylikuumentumista ja hytistä loppui lämmin kun puuro oli tukkinut lämppärin kennon. Ilmeisesti pieni määrä ei viel mitään mut tässä tapauksessa oli vihreetä laitettu yli 5litraa...
Comment
-
No ei muuta ku retkikeitin talliin ja lämmittään nesteitä :) Ittiä(ki) kiinnostas tuo mitä se puuron muodostuminen tarvii ja yhdyn kyllä tuohon lämpöön.
Vaikka tätä uutta G12:ta voi sekottaa muiden kans ni itte en silti laita ku punasta punaseen. Onkohan nois punasis joitain eroja (en tarkota nyt G12+) ku valmistajiaki on yhtä monta varmaan ku vihreis?
Comment
-
Niistä punaisista ei kyllä tiedä, paitsi jos purkissa lukee G12 niin se on jonkinlainen tae siitä että se on yhteensopivaa sen edellisen satsin kanssa. Luulisi nyt kuitenkin että älämölö nousisi internetin ihmeellisessä maailmassa jos punainen ei sopisi punaisen kanssa yhteen.
Comment
-
Äsken tuli sitten tutkailtua tuota omaa ongelmaa hieman enemmän... Ruostettahan siellä nesteen seassa lilluu. paisari irti ja hölskyttelyä niin ruskeeta nestettä pihalle.
Mitäs nyt kannattaa tehä. Mitenkäs saan fiksuimmin tuon nesteen virtaamaan tuon moottorin läpi. termari veke ja paisariin nestettä mutta mistä pihalle? Ja kannattaako käyttää veden seassa mitään aineita? ja mistä hitosta tuota ruostetta nyt oikein irtoaa?
Comment
-
vesijohtoveden sijasta voi myös käyttää tislattua vettä eli akkuvesi.vähentää aikapaljon sakan muodostumista.vesijohtovedessähän on rautaa ja yms..
punaisen nesteen juju on siinä ettei siinä muodostu ns.kattilakiveä ja kestää paremmin korkeita lämpötiloja.eikä kannata tehdä liian tuhtia sekotetta.laihemmalla nesteellä olis parempi jäähdytys kyky.
Comment
-
Nyt olis nesteet kerran valutettu ulos ja taytetty järjestelmä puhtaalla vedellä. Tänään otetaan vesi pois ja laitetaan uudet jäähdytysnesteet myllyyn.
Ongelma on että paisari on aivan kauhean näköinen. kivasti on ruoste värjännyt sen läikikkään oranssiksi. Onko mitään millä tuon sais normaalin vaalean väriseksi? Kokeiltu on vettä, pesuainetta, tärpättiä. Mitenhän tuo edellämainittu järjestelmän puhdistusaine....?
Comment
-
Vähän vanhaa nekrotakseni;
Kasi on nyt huollossa. Syyläri vaihtunut ja vanhat nesteet valuneet pihalle. Suurin osa vamaankin jo ennen pajalle saapumista. Kävin perjantaina katsomassa ja siellä oli täytetty punaisella kun aiemmin on ollut vihreät sisässä. Jääkö sinne kuinkahan paljon moisessa operaatiossa entisiä litkuja, eli kannattaneeko tästä huolestua?Viimeksi muokannut Oko^^; 16.1.2011, 22:13.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiVahvasti veikkaan että ovat huuhdelleet järjestelmän ennenkuin uudet nesteet ovat laittaneet.
Comment
Comment