Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH käy neljällä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAH käy neljällä.

    2 ja 3 pytyt pois pelistä, ei vaikutusta kun irrottaa tulpan- tai suuttimenjohdon.

    Seuraavat huomiot tehty:
    -Tulpat oli mustat, mutta kuivat.
    -Kipinä tulee, koitettu toisia tulppia.
    -jako kohdallaan.
    -kaikissa suuttimissa sama vastus.
    -suuttimen johtoihin tuli jännite.

    Vika tuli ajaessa, ajettu tuollaisena n.50km, jonka aikana ei muutosta parempaan tai huonompaan.
    Aamulla oli pakkasta -18c, voiko vesi bensan seasassa jäätyä ja rikkoa suuttimia?
    Tuntuisi että vika olisi bensan saannissa, kannattaisiko koittaa vaihtaa suuttimia paikasta toiseen?

    Muita ideoita mitä tutkia tai koittaa?

    #2
    Vain 2 pyttyä pois pelistä? Faijan ABC:n kanssa oltiin huuli pyöreänä kun toinen puoli ei saanut signaalia ECUlta ruiskuttaa bensaa. Vika löytyi pakoputkesta, heti toisen katin takaa tukossa. Pakokaasut ei päässyt pois koneesta, kone alkoi nakuttamaan-> ECU sääti sytkää myöhemmälle, vieläkin nakutti-> ECU katkoi ruiskutuksen.

    Comment


      #3
      Joo vaan 2 ja 3 mykkiä ykkösellä käy. Mulla ei oo tossa kun yksi katti joten pelkästään toinen puoli ei oikein voi tukkeentua.

      Täytyy varmaan koittaa vaihdella noita suuttimia keskenään, vai onko vaaraa että suuttimia irroittaessa rikkoo jotain esim. tiivisteitä?

      Comment


      • #4
        Pääsääntöisesti tiivisteet vaihdetaan aina, ne hapertuu ja puristuu eikä sitten asetu enää uudestaan tiiviisti. Itse en tuolla polttoaine puolella viitisi riskejä ottaa. Kaksi per suutin, boschin yleismalliset käy. Hae jostain varaosatiskiltä, maksaa muutaman euron kappale. Ainakin ABC koneessa nuo "marmori" tiivisteet on ihan samat - ostin vertailun vuoksi 4 euron renkaan ja ainut ero oli, että marmorin tiiviste oli vähän kiiltävämpi. Moottoriöljyllä voitelet o-renkaat asentaessa.

        Comment


          #5
          Ok.
          Täytyy vielä mittailla ohivuodot/puristuspaineet näkee jos kansipahvi on menny pyttyjen välistä.

          Tämän tapauksen oireet tuntuu tutuilta.http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=suutin+s4+b5

          Edit. Nyt on puhalleltu tulpanreijistä -> toisesta sisään toisesta ulos. Eli ei muuta kun kantta pois.

          Mitä muuta menee vaihtoon kannentiivisteen ja jakopään romujen lisäksi? Täytyykö kannenpultit vaihtaa uusiin?
          Viimeksi muokannut ACq 28; 16.12.2009, 21:31. Perustelu: vika löytyi

          Comment


            #6
            Syyllinen:


            Myös toisessa kannessa oli nelosen ja vitosen välistä alkavaa vuotoa. Lisäksi toinen pakosarja halki ja toisesta kannesta kaksi pinnapulttia poikki.

            Comment

            Working...
            X