Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8 T -03 Huohotusöljyn haju hytissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8 T -03 Huohotusöljyn haju hytissä

    Osaako kukaan kertoa mistä johtuu tuo huohotus öljyn haju ohjaamossa. Moottorissa ei silmä määräisesti katsottuna näy öljyvuotoja. Haju on selvemmin aistittavissa kun ajon jälkeen kun pysäyttää auton. Haju ei ole palaneen öljyn käryä. Auto vasta hankittu, eikä Audeista minkäänlaista kokemusta. Huohotusjärjestelmässä vuoto?

  • #2
    Kannattaa tarkistaa, että tippuuko katin päälle jostain öljyä.
    Itsellä oli tuon oman kulkineen kanssa samoja ongelmia öljyn hajun kanssa.
    Muutama tippa tippui aina jostain katin päälle ja syyksi paljastui nokkaketjun kiristimen tiivisteet.
    Vaihdoin uudet tiivisteet ja öljyvuoto loppui.

    Comment


      #3
      Oliko paha homma vaihtaa nokkaketjun kiristimien tiivisteet? Venttiilikoppa auki, kiristin löysälle ja sitten pääsee vaihtamaan tiivisteet? Ei varmaan tarvii mitää speciaalityökaluja, kun netistä löytyy asiaa samasta hommasta lähinnä V6:een ja siinä tarvitsi jotain specialtyökaluja?

      Itellä AVJ:ssä tiputtaa snadisti öljyä siitä koneen apparin puoleisesta kulmasta siihen pakoputken (tjsp mikä siinä kohtaa nyt onkaan) päälle.

      Comment


      • #4
        Tarvii erikoistyökalun, en tiedä kuinka helppo tuo olisi valmistaa itsellä. Tuossa on aika hyvät ohjeet, itsellä sama homma edessä:

        http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=275895

        Comment


        • #5
          Mulla ei ollut tuota erikoistyökalua, joten tein sen paksusta, jäykästä rautalangasta vääntämällä sellaisen lenkin, jolla sai tuon kiristimen pysymään ala-asennossa.
          Homma ei ollut ihan helpoimmasta päästä ainakaan tällaiselle aloittelijalle.

          En tiedä, kuinka paljon helpompaa se olisi ollut noilla spesiaalityökaluilla, mutta tässä remontissa piti irrottaa kuskin puolen nokka-akseli irti,
          että sai sen kiristimen pois paikaltaan ja uudet tiivisteet paikoilleen. Ja tietenkin nokka-akselien ajoitus piti laittaa uudelleen kohdilleen lopuksi.

          Sen ajoituksen kanssa saa olla tarkkana varsinkin jos tekee Autodatan ohjeilla. Sen ajoituksen voi tulkita Autodatan ohjeilla äkkiä väärin ja jako on helposti pykälän pielessä.
          Eli kannattaa tehdä tussilla merkit ketjuun ja hammaspyöriin niin saa sen ajoituksen helposti kohdilleen.
          Ja kun tähän remonttiin ryhtyy niin siinä samalla kannattaa vaihtaa venttiilikopan tiiviste, sillä se vanha tiiviste saattaa hajota koppaa irrottaessa.
          Aikaa tähän remonttiin meni pikkuisen härvätessä noin 4 tuntia kahvi/tupakkataukoineen, mutta tekevä mies selviää siitä noin kahdella tunnilla jos vaan kaikki menee kerralla putkeen.

          Comment


            #6
            Noniin, nyt saatiin tohonkin ohje kirjanmerkkeihin. Kiitokset siitä, eiköhän tosta selvitä kun on oikeen kuvalliset ohjeet.

            Comment


            • #7
              Tuolta se vuotaa mullakin, viimeistään kunnon pakkasella :)
              Laitetaan ko. homma todo listan jatkoksi.

              Comment


                #8
                Mulla edellisessä A4 1.8T-02 :ssa oli jonkinlainen huohotinkumiputki hapertunut/murentunut moottorin päältä, toi käryjä kabiiniin ja eukolle päänsärkyjä. Katsastusmies hokas katastuksessa.

                Comment


                • #9
                  Sieltähän se syy löytyi. Moottorin takapäässä venttiilikopasta lähtevä kumi putki puoliksi poikki. Joku idiootti asentaja oli laittanut klemmarin väärään paikkaan ja kiristänyt sillä kumiputken lähes poikki.

                  Comment


                  • #10
                    Löytyykö Suomesta jostain tuota nokkaketjun kiristimen erikoistyökalua oe #3366 ja mihin hintaan? O

                    Tuosta nokkaketjun tiivisteen vaihdosta. DIY tähän näyttää aika selkeältä, mutta tarvitseeko noiden ajoitusten kanssa olla tuon ohjeen pohjalta varuillaan? Sen mukaan tekemällä niihin ei pitäisi joutua koskemaan. Ohjeessahan sanotaan, että hammasratasta pyöritetään myötäpäivään niin, että kiristin on uloimmillaan ja sitten työkalu kiristimeen ja sopivaan tiukkuuteen. Sitten avataan neljä pulttia ja nostetaan kiristintä ketjuineen ylöspäin, jotta saadaan tiiviste ja puolikuu pois.

                    Meneekö noin helpolla? Mä olen vain todella varoivainen noihin nokka-akselien ajoituksiin liittyvissä jutuissa.

                    Comment


                    • #11
                      Moi! Huomasin Audi A4:saa käryn hajua sisällä,avasin konepellin,vent.kopan tiiviste ei vuoda vaan koneen takana vasemmalla puolella on kosteaa,ja siitä tiputtaa pakosarjan päälle.. Mikähän on vikana...

                      Comment

                      Working...
                      X