Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mc-moottori ja outo nykäisy kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mc-moottori ja outo nykäisy kiihdyttäessä.

    Mc-moottori kyseessä. Kiihdyttäessä täysillä tulee sellanen kunnon nykäisy ja samalla mittariston ahtopainenäyttämä näyttää lukemaa 1.7.
    Tonne asti hyppää ja silloin nykäisee. 3, 4 ja 5. vaihteella tekee tuon.
    Ja on tuo 1.7 näyttämä oikein? Eikös sen pitäisi vaan 0.6 bar ahtaa vakiona?

    Kyseessä on minun ensimmäinen turbo-lötkö, joten tuollainen toiminta ihmetyttää. Tuskin siinä on niin voimakkaasti tarkoitettu tuota ahtojen rajoittamista?

    Sytytyksen osien ja suodattimien vaihdosta ei ole minulla tietoa. Imupuolelle ja konehuoneeseen on vaihdettu letkuja joskus...

    #2
    0,65bar on vakio ECUlla syötön katkaisun raja. Ahdot siis huitelee tuolla rajalla, joten jos on modaamaton ECU, niin kyllä nykii. Vakioahdot on 0,4bar.

    Tuo jättää kyllä aina vikakoodin, jonka saa ulos. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...25&postcount=2
    Viimeksi muokannut jasso; 13.12.2009, 14:04.

    Comment


      #3
      Modaamaton ecu tossa pitäs olla. Näkeekös sitä päällepäin mistään?

      Comment


        #4
        Näkyy päälle päin vain, jos ECU on avattu väkivaltaisemmin. Vissiin joku kikkaillut letkuilla ahtopaineen noin ylös. Pitäisi saada aavistus alemmas.

        Comment


          #5
          Niin letkujen vaihdolla tarkoitin sitä, että niitä on uusittu joskus vanhojen tilalle.
          Muutama vanha letku näkyy olevan tuossa konehuoneessa enää.

          Miten noita paineita saisi alemmaksi sitten?

          Comment


          • #6
            Poraat pienen reijän Eculle menevään letkuun :D Eli huijaat ecua ja syötönkatkaisu raja nousee.

            Comment


              #7
              Edistystä tapahtunut tavallaan.

              Sain kokeiltavaksi toisen samanlaisen hukkaportin
              Vertasin siinä ollutta jousta omaani, niin tuossa toisessa on 1.5cm pidempi kuin omassani.

              Ja sitten kannen sisuskaluissa eroa. Omassani sisäpuolella kuusiokolopultti ja tuossa toisessa ei mitään...? Joku siis joskus virittänyt?

              Käytännössä ei eroa ollut. Ahdot nousevat yhtä nopeasti kuin aikaisemmin.
              Sitten kokeilin ihan piruttain ottaa sen ahtopaineensäätime(?) liittimen irti, muttei silläkään ollut mitään vaikutusta.

              "Poraat pienen reijän Eculle menevään letkuun :D Eli huijaat ecua ja syötönkatkaisu raja nousee." Mitä vaaraa tuosta käytännössä on normaaliajossa ja päivittäisessä käytössä?
              Viimeksi muokannut Härski; 15.12.2009, 22:17.

              Comment


                #8
                Laihalle mennään ainakin jossain vaiheessa. Lisäksi et näe mitä sinne ahdetaan, kun myös mittari näyttää väärin.

                Comment


                  #9
                  Kannattaa varmaan selvittää itselleen millä perustein moinen moottori ohjaa sytytysennakkoa...

                  Comment


                  • #10
                    Erillinen ahtopainemittari kiinni niin näet mitä ahtaa. Ja esim. jos Ecun huijaamisen jälkeen ahdot max 0.7-0.8 bar ja jos eculle menevän paineen saa rajattua siihen 0.6 bariin, eli ihan katkaisun rajalle niin luulisi, että vielä ei hirmu laihalle mennä, jos muuten kaikki toimii? Ja ennakoidenkin pitäisi pysyä mukana. Mitä mieltä enemmän tietävät? Eikös tälläisia virityksiä ole ollut useampiakin liikenteessä? Eri asia tietysti jos paineet nostettu liian ylös.

                    Parempi tietysti olisi rajoittaa eculle menevää painetta venttiilillä mikä on yhdistetty esim. T-haaralla ecun letkuun. Reijän kokoa aika hankala veikkailla? :D
                    Tärkeää on kuitenkin saada ecun paine ihan vähän alle katkaisurajan, jotta sytkä pysyy mukana.

                    Nämä tietysti vähän kyseenalaisia "virityksiä". Ja aina vähintäänkin moottorin käyttöikä lyhenee, mutta onhan se muutama lisä hevonen aina mukava lisä :D ja loppuu se nykiminen.

                    Comment

                    Working...
                    X