Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 B4 vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 B4 vikakoodeja

    tänään katoin vikakoodit kakkos autoksi jääneestä kulkineesta
    niitähän tuli liuta

    00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
    30-00 - Open or Short to B+

    00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
    30-00 - Open or Short to B+

    00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
    31-00 - Open or Short to Ground

    00525 - Oxygen Sensor (G39)
    03-00 - No Signal

    kaipaisin apuja mitä tekisin millekki.
    auto ei kyllä ole käyttäyty erikoisesti juuri ollenkaan ja kulutuskin on ollu jopa 10 paremmalla puolella joskus.
    viime vuoden katastuksessa ei meinannu millään saaha kierroksilla pakokaasuja sallittuihin arvoihin eli se johtunee jostain näistä?

  • #2
    Ne päästöt johtunee siitä et lambda anturi on rikki tai nii kulunu et saa kengittää pitkän aikaa enneku menee kohilleen arvot. Siihe kyseisee anturii viittaa toi oxygen sensor vikakoodikin.

    Comment


    • #3
      Minkälaisella laitteella vikakoodit voi lukea? Onko kallis kapine? Ja osaako yksityinen sitä käyttää?
      Olisi hyvä autoa ostettaessa, näkisi mittarilukemankin ? Mikäli 90 -luvun 80:stä vielä näkee?

      Comment


        #4
        Minkälaisella laitteella vikakoodit voi lukea? Onko kallis kapine? Ja osaako yksityinen sitä käyttää?
        Läppäri+obd kaapeli+2x2adapteri+vagcom ohjelmisto
        www.obd.fi tuolta voi hintoja katsella. Osaa käyttää jos ei tietokoneita vierasta.

        Olisi hyvä autoa ostettaessa, näkisi mittarilukemankin ? Mikäli 90 -luvun 80:stä vielä näkee?
        Ei näe.

        Comment


        • #5
          vika koodit näkee kyllä melkeen koulutettu apinakin kerta itsekkin osasin.

          kaveri tilasi mulle johot ebaystä jotka makso 20€ joitten mukana tuli joku ohjelmisto tai ajurit mutten tarvinnu sitä kun sain toimimaan suoraan vag comilla
          minkä sain vuorostaan toiselta kaverilta

          Comment


            #6
            Missäs päin B4:ssa on toi liitin mistä luetaan vikakoodit?

            Comment


              #7
              Jos en pahasti valehtele ni mustan ja valkosen johdon paikka löytyy siitä kuskin puolelta, tuulilasin kaukalosta, mustan kotelon sisältä. Ei siis todennäkösesti oo "normaali" scartin näkönen liitin.

              Tällänen toimii kyllä jos omaa sen "normaalin" johdon.

              http://www.obd.fi/components/com_vir...1fb75081fc.jpg

              Comment


              • #8
                siellä se relelaatikossa on jota varmaan sinäkin tarkotat tuolla ohjeella?

                mutta eikös nuo mun vika koodit tarkoita että ilmamassa mittari ei toimis?

                Comment


                  #9
                  Jep, sitä tarkotin. Kyllä tuo siihen viittaa, mut näyttäs olevan lambdaki hajalla.

                  Comment


                  • #10
                    mistä kannattas ostaa lambda?
                    tarvike osa ei kuulema kauaa kestä eikä sillä vissiin toimisi oikein.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.lambdasensor.com/
                      Ja sieltä Bosch.

                      Comment


                        #12
                        Mulla on ainaki huonoja kokemuksia tarvikelambdasta vaikka piti olla just moottorikohtanen. Liitin oli oikea, samoin johdon pituus mutta eipä kauaa pelannu. Tästä on jo aikaa ja vieläki mennään ilmeisesti tehtaan omalla lambdalla, eikä kulutus oo omasta mielestänin ollenkaa paha.

                        Comment


                        • #13
                          Tehtaan oma = Bosch.

                          Comment


                            #14
                            Aivan, ja juuri Boschin liikkeestä hainki sillon sen lambdan joka ei kauaa pelannu.

                            Comment


                            • #15
                              Sekin varmaan riippuu ostaako yleismallisen, vai oikein alkuperäisellä varaosanumerolla.

                              Vaikea sanoa paljoa omakohtaisista kokemuksista. Urssiin ostin Boschilaisen varaosaliikkeestä orkkisnumerolla ja kulutus laski selvästi.

                              Tähän ABK ritsaan laitoin ensin FAEn pari tonnia ajetun, alkuun toimi hienostikin mutta meni yhtäkkiä huonoksi. Sit laitoin n. 100tkm ajetun Boschin ja nyt on pelannu hienosti, kulutus seka-ajossa karvan alta 9l.

                              Comment


                              • #16
                                mulla on kulutus suunnilleen 10 pintaan joskus allekki vaikka mielestäni ajan aika "amis" maisella kaasujalalla.
                                saa nähä mihin kulutus muuttuu ku vaihtaa lambdan.

                                Comment


                                • #17
                                  Mullakin kiinnostais nuo kolme ekaa koodia, kun pukkas samat ulos. Kellään tietoa, mitä ne tarkoittaa? Mikä on rikki ja mitä kannattaa korjata? Ja vielä sellainen kysymys, että mistä päin nettiä löytyisi sellainen yleinen (tai Vag-konsernin autojen) vikakoodiluettelo? Tuota Ross-Techiä käytin, mutta siellä ei ole kaikkia koodeja.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pystyyks noilla vehkeillä lukee vikakoodei audi 200:sta 89 vm?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä abk ajossa ja vuosia sitten viimeksi vika koodit katsonut, mutta semmonen muistikuva jäi että näyttää joitakin vika koodeja kun ei ole käynnissä mutta en ole varma. Muusta kuin lambda oli aina syyllinen kun etsin jotain vikaa (koikelin kahta halpaa ja yhden alkuperäisen joka on ainakin ollut nyt 6-7v paikoillaan ja auto toimii vieläkin. Kulutuskin vähän alle 10 ja viallisilla lambdoilla reuilusti yli. Autossa on esim. alkuperäiset tulpan johdot, tarvike (beru) malleissa oli liika vastusta? joskus kokeilin niitäkin kun oli nykimistä mutta lambda oli silloinkin viallinen ja laitettiin takaisin alkuperäiset tulpan johdot. Yli 10v abk:lla ajaneena myös tulpissa eroja ngk toimineet hyvin, bosch ei muista merkeistä ei kokemusta.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X