Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 (NG) käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 90 (NG) käynnistysongelma

    Pumppu pyörii releen ohituksella, mutta ei pyöri jos rele on paikoillaan ja starttaa. Hall-anturi ei vilkuta valoa kun starttaa(hallin keskimmäinen napa - akun +). Pumpun rele vai hall-anturi rikki?

    unohtui kokeilla lähteekö käyntiin jos ohittaa releen, jos lähtee niin rele obn särki?

  • #2
    Ei lähtenyt käyntiin, mittasin hallin eikä sinne tullut virtaa ku 0.7v ku virrat oli päällä, eikä myöskään vilkuttanut ku starttasi joten hallin metsästys. Miten 2 golffin hallista saa tehtyä sopimaan tähän?

    Comment


    • #3
      Minkä näköinen sytytysyksikkö on ja mistä sellainen löytyy tuosta NG koneisesta?

      Comment


      • #4
        sielä on sellaanen ohjainlaite sille sytytyksen ohjaukselle. Apukuskin jaloos siin oikeas eunas paneelin takana. Kun itsellä tuli tälläinen ongelma oli tuo sytytyksen ohjausyksikkö sökö.
        Koitappas ottaa ihan huvikses se releen suojus irti, ja sitten maadotat virtakynän runkoon, avaimesta virrat päälle, ja töki sillä virtakynällä sitä releen käämin taaempaa napaa. Naksahtaako käämi kiinni?

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...postcount=1012

        Comment


        • #5
          ei tuu kipinää, pumppu ei lähde päälle. hall vaihdettu, mistä sitte vikaa hakemaan? puolalle tulee jännite ku virta on päällä.

          Comment


          • #6
            Hall-anturi antaa ohjauksen myös bensapumpun releelle. Nyt ei oletettavasti tuota signaalia tule. Mittasitko hall-anturilta myös plussan ja miinuksen?

            En kyllä tarkkaan muista, tuleeko se signaali suoraan hall-anturilta vai meneekö se jonkin toisen purkin kautta vielä.
            Itse lähtisin kuitenkin ensimmäisenä liikkeelle mittaamalla hall-anturin jännitteet.
            Tuntuu, että niissä on sanomista, jos keskimmäinen ei anna pulssia ulos.

            Comment


            • #7
              Hallin testaukseen.
              1. Disconnect the wiring plug from the Hall sender on the distributor, then connect a voltmeter (preferably digital) between two outer terminals on the blug. With the ignition switched on, a minimum of 9 volts should be recorded.
              2. Re-connect the blug, then pull back the rubber boot to expose the terminals.
              3. Connect a diode tester (virtakynä) between the the plug central terminal and the battery position ( + ) terminal.
              4. Spin the engine on the starter, and check if led flashes, indicating that the hall sender is functioning correctly. If there is no output Either the Hall sender of FEI control unit is faulty.

              Puolan vastukset:
              1- ja 15+ vastus 0.5-1.5 ohms
              4(HT) ja 15+ vastus 5000-9000 ohms

              Sytytys johtojen vastukset:
              puolan johto = 600-1400 ohms
              tulpan johdot = 4000 - 6000 ohms

              Jos tuolla tulis jotain tulosta

              Comment


              • #8
                Hallille ei tuu virtaa, onko välissä jotain sulaketta tai jotain?

                Unohtui sanoa tuossa että toissa iltana kun laitoin mittariston valojen sulakkeen kiinni niin sen jälkeen ei ole lähteny käyntiin, eli onko sillä jotain yhteyttä käynnistykseen? tässä on myös joku häly mutta se toimii normaalisti..

                Saisko tuon ylemmän suomen kielellä? :)

                Puola on kunnossa ja varmaan johdotkin koska kävi niin loistavasti pari päivää sitte :/

                Comment


                • #9
                  Pitää esittää vastakysymys, miksi jouduit ropaamaan mittariston sulakkeen kanssa?
                  Onko ollut mittaristo irti?

                  Hälyttimen ajonesto-piiri olisi hyvä tarkistaa. Että katkooko se mitä jännitettä. Muuten sitten pitäisi edetä sähkökaavioiden mukaan. Ensin tarkastaa, mistä tuo hall-anturin +15 lähtee ja sieltä sitten edetä hall-anturia kohden.
                  Ja hall-anturin maan varmaankin varmistit myös?

                  Comment


                  • #10
                    Pitää esittää vastakysymys, miksi jouduit ropaamaan mittariston sulakkeen kanssa?
                    Onko ollut mittaristo irti?
                    Mittariston valot eivät palaneet koska siellä ei ollut sulaketta. nyt kun laitoin kiinni niin vissiin sen takia auto ei käynnisty.

                    hallin maa?? sähköt ei ole vahvimpia puolia :)

                    Löytyykö tuollaista sytkäyksikköä NG koneisesta? ei ole ainakaan sattunut vielä silmään, motonet vain myy noita :)

                    Onko typ85 audissa samat sähköt? jos ei niin onko kaavioa typ89:n?
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Niin,hall-anturiin tulee plus, signaali ja maa.

                      Plus puuttuu ja sen takia signaali, mutta kannattaa se maakin tarkistaa. Ihan vaan, että jos sekin uupuisi, niin helpompi päätellä aiheuttajaa.

                      Mitttarivalojen ei pitäisi vaikuttaa auton käynnistymiseen. Joten hyvä se on joka tapauksessa alkaa mittaamaan niitä johtoja. Voithan toki kokeilla käyntiin ilman sulaketta, mutta ei taida ongelmat sen auttaessa ainakaan vähentyä.

                      Comment


                      • #12
                        mihin hall-anturi menee ku lähtee virranjakajalta?

                        Comment


                        • #13
                          näin äkkiseltään katsottuna, Sytytyksen / Nakutuksen ohjaus laitteelle. boxi löytyy apukuskin jalkotilan sivupaneelista. Ei löydy tuollaista sytkä yksikköä NGstä.
                          Viimeksi muokannut Mehtala; 11.12.2009, 22:14.

                          Comment


                          • #14
                            Miten testaat että toi boksi toimii? alkaa usko loppumaan jo :/

                            Comment


                            • #15
                              tuli tuossa mieleen että vaikuttaako käynnistykseen takakontin johdot mitkä on siinä kuskin puolella kontin vesikourussa? mille sulakkeelle ne menee?

                              Comment


                              • #16
                                ne on vaan takavaloille. ei vaikutusta käynnistymiseen. Kone siis pyörii kun starttaa, mutta kipinää ei tule, eikä p-a pumppu lähde pyörimään? noinko? tuossahan on niin, että jos ei ole p-a pumpun rele ehjä, ei tule virtaa hallille eikä p-a pumpulle ja oli joitain muitakin pikku juttuja. Tarkista onko releen 8 (sulaketaulussa) laitettu messinkinen loikkari joka yhdistää vasemman ja oikean puoleisen (tosin tämän pitäisi vaikuttaa vain starttimoottoriin). Koita ottaa kuoret irti siitä p-a pumpun releestä, sitten yhdistä vaikka sormella ne etualalla näkyvät 2 napaa -> p-a pumppu alkaa surista. Samalla kun itse pidät sormella niitä napoja yhdessä, pyydä jotain muuta starttaamaan puolestasi. lähteekö käyntiin edes jotenkin?
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  Audi pärähti käyntiin, löysin tuossa netistä kytkentäkaavion sähköille niin sain tarkistettua kaikki mahdolliset releet ja sulakkeet :)

                                  Nyt pitäis vielä löytää NG koneen ajoitus merkit niin pääsee huomenna kauppaan ku on oltu jo 3 päivää syömättä ku ei auto oo liikkunut :D Ei kellään satu olemaan kuvaa esim. autodatasta tai muuta?

                                  Kiitos kaikille vinkeistä, nyt vain olin ottanut epähuomiossa nro. 24 sulakkeen pois(ohjausboxin rele) ja en ollut laittanut sitä takaisin ku otin häly/ajoneston pois. Oma moka :/

                                  Comment


                                    #18
                                    Hihnapyörällä on merkki, nokkapyörässä kaksikin joista toinen näkyy vain suojakotelo pois otettuna, toinen nokkapyörän takapuoleta reijästä, pitiköhän merkin olla kannen tasalla(?). Myös vauhtipyörällä on merkki, jos hihnapyörä on hankalasti nähtävissä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      vauhtipyörällä 0-merkki vai joku muu? laitoin 0-merkkiin vp:ltä ja nokalta viivan venakopan kannen tasalle mut ei käynyt kunnolla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko noi oikeat ajoitusmerkit että vp:ltä 0-kohta tossa tasasen kohdan kanssa tasan?
                                        pyörijän keskikohta loven kohdalla?
                                        nokalta huono kuva mut viiva siinä venakopan kannen tasalla?
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pääsin jo lukemaan vikakoodit. 1111 tuli koodiksi eli ECU. mikähän siinä voisi nyt olla? toi sytkän ajoitus, 14-16 ast. onko missä kohta mihin loven pitäis osua?

                                          Comment


                                            #22
                                            Venakopan tasalla on ok. Yksi pykälä on aika selvä heitto, joten yksi yli menee selvästi venakopan ohitse ja yksi ali osuu jo itse kannen tasoon.

                                            Comment


                                            • #23
                                              säädin sytkän 15 astetta, jossain oli puhetta että vp:ltä näkyy 0-kohta niinkuin laittamassa kuvassa niin silloin olisi sytkä oikein säädetty? ei tunnu silti olevan oikeat vedot vielä. vikakoodia antoi lisää, 1223, 3122, 3312, 2331 ja 2233. viimeisin löytyi vain että olenko tehnyt jotain väärin?

                                              Ei jumalauta että osaan olla tyhmä, tuossa on vain yksi vikakoodi 2233 eli ilmavirran/massan mittaria herjais :)
                                              Viimeksi muokannut Matti; 13.12.2009, 17:32.

                                              Comment


                                                #24
                                                Oliko NG:ssä sytkälle jo sen verta ohjausta, että pitää ennen säätöä asettaa ohjain säätötilaan b.pumpun releen sulakkeella?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Oliko NG:ssä sytkälle jo sen verta ohjausta, että pitää ennen säätöä asettaa ohjain säätötilaan b.pumpun releen sulakkeella?
                                                  Kyllä. Vanhemmissa NG:issä tuo on. Uudemmissa ei ole tuota sulaketta, enkä tiedä miten se niissä tehdään, jos edes tehdään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    käsittääkseni sieltä VP:ltä pitäisi näkyä 15 (VPssä muistaakseni merkinnät 0 6 12 15(vai 16) 18)ja tuolloin pitäisi virranjakajan pyörijän keskikohdan osoittaa virranjakajan rungossa olevaa lovea. Pitänee katsoa omasta Aamulla.
                                                    Viimeksi muokannut Mehtala; 14.12.2009, 03:07. Perustelu: ajoituksen korjausta...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      no niin, hyvä että selvisi toi sytkänajoitus. mulla on sitte 15 astetta liian aikaisella, kuulostelinkin että liian aikaisella on sytkä :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Uudemmissa ei ole tuota sulaketta, enkä tiedä miten se niissä tehdään, jos edes tehdään.
                                                        Diagnostiikkapistokkeista varmastikin. Sulakeella tai pistokkeista on oikeastaan sama asia, yhdistetään vain eri kohdasta samat johdot.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mitkäs piuhat tuohon sulakkeelle tulee? K tai L linja?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itseasiassa siihen taitaa tulla ECUn nasta 31 ja maa. ECUn 31 nasta on suoraan myös mittariston vikavaloa ohjaava maa.

                                                            Diagnostiikkapistokkeessa vastaavasti sitten laitetaan valo plussan ja 31:sen väliin ja maata 31:seen syöttämällä tehdään "valintaohjaus". Mustan liittimen ylempi nasta on +, alempi maa. Ruskean/vaaleaman liittimen alempi nasta on ECUn 31.

                                                            Diagnostiikkapistokkeissa voi olla jo erikseen sitten tuo "valintapiuha", jota maadoitetaan. Silloin on vissiin kolme diagnostiikkaliitintä. Mieluummin silloin kyllä käyttäisin jo kunnon lukijaa.

                                                            Eli kyseessä ei ole vielä varsinaisesti K eikä L, kun voidaan vilkutella noita valoja ilman testeriä. Ehkä voisi puhua vähän "K-linjan esiversiosta".

                                                            Voi olla, etä ei se ihan noin mene noissa jälkimmäisissä, mutta jos on tuo vanhanaikainen sulake tai "sulake siirretty pistokkeisiin" niin ne menee noin ainakin. Eiköhän se ollut tarpeeksi sekavasti selitetty :)
                                                            Viimeksi muokannut jasso; 15.12.2009, 14:47.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X