Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 s4 -93 startin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 s4 -93 startin vaihto

    Kyseiseen kulkineeseen tarvitsisi vaihtaa startti, mutta hetken ihmeteltyä jätin suosiolla tältä iltaa aloittamatta koko homman. Itse en keksinyt et millä konstilla ton saa helpoimmin tulemaan alas eli pultit on hyvin tarjosellaan niissä tuskin tulee ongelmaa vaan siitä ne ongelmat varmasti alkaakin. Tuntuu olevan sen verta ahdasta joka suuntaan, ainakin öljyn suodattimen joutuu ottamaan tieltä mutta mitä muuta? onko kukaan joka osais antaa hyviä neuvoja.

  • #2
    voi olla paikoillaan joo nafti ottaa irti.

    ne 2 pulttia (toinen läpipultti mutterin kanssa, toinen kierteillä startissa) irti, ja siitähän sen pitäisi tulla irti.

    irroittamalla sisälokasuojan etuosan näkee vähän paremmin mestoille, en vaan tiedä onkohan se pakollinen jumppa - arvioi itse.

    omassa koneessa ainakin pitää myös ottaa koneenkorvakko pois tieltä että sen saa jonnekin taittumaan. Tietysti täksi aikaa pitää myös kone tukeakin. tämä siis ABZ/AKG-koneelle, ABH:n voi irrota pelkällä öljysuodattimen irroituksella.

    pakosarjaa ei varmaankaan tarvitse tieltä irtinylkyttää, vaikka sillain se on varmasti nopeampi, tosin epävarmempi, koskaan ei voi tietää montako sarjan pulttia menee poikki.

    http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi%20a...0102009532.jpg

    kuva ABH-moottorista, itselleni ja muille muistin virkistämiseksi. harmi vain ku ei taida olla kuvaa startin kanssa.

    Comment


      #3
      On kyllä varmaan hyvin lähelle tekemätön paikka pudottamatta kelkkaa pois tieltä. On todella ahtaasti kasissa.

      Comment


      • #4
        ei siinä kyllä kelkkaa tartte tieltä ottaa jos vaikka purkaa pakosarjan edestä, silloin nousee suoraan ylöspäin.

        riippuu kumpaa vaihtoehtoa pitää sitten helpompana.

        Comment


        • #5
          Jahas sepä tehty,, eli ei tarvinnut ihmeemmin mitään purkaa edestä. Ylhäältä otettiin illmanputsarin muovikopat tieltä ja alhaalta öljynsuodatin + öljykello niin sit mahtu tulemaan pois. Ylempi startin pultti oli tiukkaan jumahtanut joutu ihan voimaa käyttämään. Tuo homma ois kanssa ollut helpompi jos ois löytynyt 16 mm hylsy pitkänä tai sit tosi lyhyt jatko ja pieneen sarjaan 13mm pitkä hylsy.

          Comment


          • #6
            Lainataan tätä kun omassa kihvelissä (V8 ABH) pitäs startti saada irti. Repsan kuvat oli hyvät, mutta mitä kautta tuohon ylempään pulttiin pääsee käsiksi??? Vaikka kuinka koittaa tiirailla ja käsin kopeloida, niin ei sitten millään löydä semmosta pultinkantaa joka olisi se oikea.
            Se alemman aukaisuhan oli kuin olis ottanut tikkarin lapselta, mutta se ylempi aiheuttaa harmaita hiuksia. Semmoisen käsityksen ainakin saanut, että siihen pitäs päästä käsiksi ilman suurempia purkamisia...
            Viimeksi muokannut T.Hell; 25.9.2011, 11:42.

            Comment


            • #7
              Älkää nyt turhaan pantatko tuota tietoa jos tiedätte miten tuohon ylempään pultinkantaan pääsee kiinni...

              Comment


              • #8
                Eikös tuossa ylemmässä tavallaan sanottu, että ilmanputsarin purkamalla löytyy ylempi kiinnitys? Siinä on ryteikkö sytytysjohtoja yms. päällä, mutta voisi vaikka sitä kautta ylettää.

                Comment


                • #9
                  Sain tuosta semmoisen kuvan että noi olisi tarvinnut purkaa pois tieltä, jotta sen startin sais pois sieltä kolosta? yläpuolelta tuota starttia ei edes näe. Pakosarja ja joku lämpösuoja tms. on edessä. Se pultti on tietenkin jossain selkeesti esillä, mutta miten mä en sitä näe??

                  Comment


                  • #10
                    Taitaa se kuitenkin olla niin että yläkautta se pultti on irroitettava. En kyllä olis uskonut, kun startti itsessään on siellä aika alhaalla. Toiselta foorumilta sain hyvän kuvan jossa näytetty tuo pultti. Katsotaan kuinka helposti siihen kantaan sitten pääsee kiinni...
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Lähtihän se irti sieltä. Itellä riitti että öljysuodattimen otti pois tieltä niin hyvin mahtu tulemaan. Ihan liikaa siellä yläpuolella sitä tilaa ei kuitenkaan ole. Jouduin kuusiokoloavaimesta pätkän ottamaan pois jotta sen sai mahtumaan pultinpäähän. Myös jatkovarsien kanssa joutui vähän kikkailemaan.
                      Mitähän Jari noilla 13mm ja 16mm hylsyillä tarkoittanu? Itellä oli just toi 10mm kuusiokolo ja alhaalla 19mm mutteri. Onko noita erilaisilla kiinnityksillä?

                      Startti ittessään taitaa olla kuitenkin ehjä, koska hammaskehälle vilkaistessa puuttui pari hammasta juuri startin kohdalta, prkle!

                      Comment

                      Working...
                      X