Olis tuollainen koeajoon tulossa. Millaiset arvot katsastuslapussa pitäisi olla pakokaasumittauksista että on ok? Jos on jotain heittoja, se kai ennakoi ongelmia? Esim. lambdan vaihtoa, katalysaattorin vaihtoa yms. Auto on tosiaan vanha mutta "vain" 120tkm ajettu. Auto ei ole turbo.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöarvoista, a4 b5 1.8 vm1996
Collapse
X
-
Mahdotonta sanoa, kun katsastuksessa pitää arvot olla vain rajojen sisällä ja mittaus on voitu tehdä kylmällä koneella, jolloin on HC ja CO voineet olla kohtuullisen korkeitakin, vaikka kaikki olisikin kunnossa.
Katalysaattoriautossa jos CO on 0, HC on 0 ja lambda-arvo just, eikä melkein keskellä, niin silloin voi olla melko varma, että kaikki on kunnossa. Lambda-arvoon kiinnittäisin eniten huomioita. Jos se on rajamailla, niin se kertoo minusta selkeimmin mahdollisista tulevista ongelmista konehuoneen puolella.
Kattivikaan/kylmään katalysaattoriin viittaa taas korkea HC ja CO, lambda-arvon ollessa keskellä, eli yksi ja, että happea jää käyttämättä.
Comment