Päätin nyt laittaa tänne ihan pitempää juttua kun tuntuu että ei tässä ole vielä viisastuttu yhtään. Kertokaa kommentteja mitä tulee mieleen/ onko jollain ollut samalla tavalla noita monia tyypillisiä oireita useita yhtäaikaa "päällä" niinkuin mulla?
Tässä on nyt monenlaista häikkä.
Hakua on käytetty useita kertoja, löytyy vähän sitä ja vähän tätä.. mutta hankala tiivistää mitkä olisi todennäköisempiä vikakohteita, kun niitähän näistä löytyy ja tuntuu että mikätahansa voisi vaikuttaa asiaan.
AAN.... nykyään vakiotbo + pakosarja/pikkuisen isommat suuttimet/3" dp + putkisto kemiran race katilla/en tiedä kenen tekemä softa, chipissä lukee muistaakseni 195kw/ iso cooleri + ahtoputket vaihdettu nyttemmin vakioihin
Tapahtuu seuraavaa;
Pätkii ahdoilla ja huonosti vetoja. Välillä ei vedä koko alueella, toisinaan ihan suht pirteästi about 4,5 - 5krpm asti ja sitten alkaa rötäämään pahasti ja tuntuu ettei meinaa jaksaa kiertää loppupäässä enää mitenkään. Kuitenkin tuo yläpää on aina takkuista.
Tuntuisi että over boost henkisessä runttauksessa antaisi useammin vetoja, kun sellaisessa maltillisemmassa täyskaasu kiihdytyksessä.
Ahtaa tilanteesta riippuen < 1-1.4bar, ahdot seuraa melko hyvin käskytystä, mutta odottaisin ehkä, että tuo lähelle 1.5bar pitäisi toteutua useammin/helpommin. En tiedä. Alipaineille menee hyvin ja reilusti. Max -0.8
N75 joskus ihmetelty ja tuntuu naksavan, ei vaikuttanut likaiseltakaan.
Soppaa menee nyt rapiat 16l/100km. Keväällä kun auto tuli mulle oli kulutus samaa luokkaa. Kesällä putsasin maf anturin niin tuli aika reilusti alaspäin, n. 11l vaan nyt on alkanut taas kelvata.
Mittaristossa on viimeaikoina piippaillut nesteen/lämpömittarin kuva ja moottorin lämpömittarin toiminta ollut jo pitkään on/off tyyppistä. Muut mittarit toimii ja öljyn lämpöjä seuraamalla näyttäisi että tuo nesteen lämpökin näyttäisi kutakuinkin järkeviä lukemia silloin kun mittari sattuu toimimaan.
Autossa oli aikaisemmin iso keulacooleri johon katsastusmies halusi tarttua, joten nyt tilalle on vaihdettu orggis kenno + ahtoputket että sai leiman. Lisäsin myös by-passin omalle paikalle kun se on pitkään puuttunut. Tuon coolerin vaihdon jälkeen on tuntunut että pelaisi ehkä vähän siivommin joka suhteessa. Äkkiseltään voisi luulla toisinpäin. Tiiviys tuli kesällä testattua noilla toisilla ahtoputkilla/coolerilla ja ei havaittavia vuotoja sillonkaan.
Pakosarjassa voi olla joku pieni halkeama, muttei pitäisi olla lähellekään niin rytö mitä moni muu orggis valusarja. Ei luulisi nyt olevan pelkästään siitä kiinni, vaikkakin tiedän vuotavan sarjan kulkupuoleen vaikuttavan.
Tulpat vaihdettu kesällä, ei havaittavaa vaikutusta mihinkään. Vaikkakin pellin alta löytyi jotkut ihmeelliset beru merkkiset monikärkiset. Uudet hain marmorilta ja on juuri ne oikeat.
Sytkärojuthan tuossa on vielä ihan alkuperäis kamaa ja konversio setti onkin ollut mielessä. Rötääminen, pätkiminen ja kulutus voisi hyvinkin johtua vaikka puolista. Mutta sen verta rahaa tuo 1.8t settikin maksaa, ettei kehtaisi ihan huvikseen laittaa.
Tuossa joku aika sitten, kun tehtiin leimaa varten kaikennäköistä säätöä, niin autoa rampattiin jatkuvasti lämpimän hallin ja kylmän ulkoilman välillä. Vähintään kerran päivässä lämpimästä ulos, päivä pihalla ja illasta takaisin sisälle. Niin sillon pyöri välillä todella huonosti. Käyntiinlähtö oli toisinaan hankalaa ja kylmänä pyörin ensin neljällä joskus hyvä jos kolmella.
Nyt kun on leima saatu ja auto ollut normaalisti ajossa/ulkoruokinnassa niin tuota oiretta ei ole ilmennyt. Lähtee käyntiin ja pyörii heti sen verran siististi mitä tuo nyt on yleensäkin röpöttänyt. Siistiähän se ei ole.
Kabiinissa ag:n perus seosmittari joka ottaa tietonsa kohtuu ikäisestä normi lambdasta, ei siis laajakaista. Mutta pitäisi toimia. Kylmänä näyttää olevan hieman paksulla ja ei tuota ainakaan laihalle saa menemään lämpöisenäkään vaikka miten polkee. Ei varmaan olisi haitaksi vaikka vähän tarkemmin säätäisikin tuota kakun saantia. Mutta tuo nyt ei tietysti ole kovin tarkka eikä mikään absoluuttisen luotetta mittauslaitteisto.
Nyt on jo niin paljon juttua ettei muista enää pitikö jotain vielä mainita, mutta lisäilen kun tulee mieleen.
Jokatapauksessa pätkiminen, reipas bensan kulutus, laiskuus ja toisinaan huono herääminen on vaivannut niin pitkään kun auto ollut mulla. Tuttuja oireita urs miehille, mutta tuntuu että monella ollut vaan yksi kerrallaan ja selkeä vika löytynyt.
Vag com löytyy, mutta ajossa ei pysty nyt testaamaan kun läppärin akut sohjona. Vikakoodeja jonkun kerran luettu ja ei mitään ihmeitä löytynyt. Voiskos/kannattaisiko tuosta nyt mittailla vielä jotain arvoja mistä voisi sitten jotakin päätellä? Ja onnistuuko niistä mikään paikoillaan pyörittämällä?
Tuo lämpömittari oireilu nyt viittaa aika vahvasti siihen anturiin? Eikös se multivika käskenyt tuotakin? Voiko sillä olla miten paljon vaikutusta noihin kaikkiin em. seikkoihin? Kannattanee vaihtaa jokatapauksessa...
Mitäs sitten?
Konversio settiä raakasti kehiin?
Kokeilua jollain toisella softalla?
Vaihdella ensin noita antureita yksi toisensa jälkeen?
Jostain pitäisi aloittaa. Aikaa ja rahaa melko rajallisesti tällä hetkellä, niin sellainen järjestelmällinen "varalta kaiken uusinta" ei oikein kiinnostaisi.
Tässä on nyt monenlaista häikkä.
Hakua on käytetty useita kertoja, löytyy vähän sitä ja vähän tätä.. mutta hankala tiivistää mitkä olisi todennäköisempiä vikakohteita, kun niitähän näistä löytyy ja tuntuu että mikätahansa voisi vaikuttaa asiaan.
AAN.... nykyään vakiotbo + pakosarja/pikkuisen isommat suuttimet/3" dp + putkisto kemiran race katilla/en tiedä kenen tekemä softa, chipissä lukee muistaakseni 195kw/ iso cooleri + ahtoputket vaihdettu nyttemmin vakioihin
Tapahtuu seuraavaa;
Pätkii ahdoilla ja huonosti vetoja. Välillä ei vedä koko alueella, toisinaan ihan suht pirteästi about 4,5 - 5krpm asti ja sitten alkaa rötäämään pahasti ja tuntuu ettei meinaa jaksaa kiertää loppupäässä enää mitenkään. Kuitenkin tuo yläpää on aina takkuista.
Tuntuisi että over boost henkisessä runttauksessa antaisi useammin vetoja, kun sellaisessa maltillisemmassa täyskaasu kiihdytyksessä.
Ahtaa tilanteesta riippuen < 1-1.4bar, ahdot seuraa melko hyvin käskytystä, mutta odottaisin ehkä, että tuo lähelle 1.5bar pitäisi toteutua useammin/helpommin. En tiedä. Alipaineille menee hyvin ja reilusti. Max -0.8
N75 joskus ihmetelty ja tuntuu naksavan, ei vaikuttanut likaiseltakaan.
Soppaa menee nyt rapiat 16l/100km. Keväällä kun auto tuli mulle oli kulutus samaa luokkaa. Kesällä putsasin maf anturin niin tuli aika reilusti alaspäin, n. 11l vaan nyt on alkanut taas kelvata.
Mittaristossa on viimeaikoina piippaillut nesteen/lämpömittarin kuva ja moottorin lämpömittarin toiminta ollut jo pitkään on/off tyyppistä. Muut mittarit toimii ja öljyn lämpöjä seuraamalla näyttäisi että tuo nesteen lämpökin näyttäisi kutakuinkin järkeviä lukemia silloin kun mittari sattuu toimimaan.
Autossa oli aikaisemmin iso keulacooleri johon katsastusmies halusi tarttua, joten nyt tilalle on vaihdettu orggis kenno + ahtoputket että sai leiman. Lisäsin myös by-passin omalle paikalle kun se on pitkään puuttunut. Tuon coolerin vaihdon jälkeen on tuntunut että pelaisi ehkä vähän siivommin joka suhteessa. Äkkiseltään voisi luulla toisinpäin. Tiiviys tuli kesällä testattua noilla toisilla ahtoputkilla/coolerilla ja ei havaittavia vuotoja sillonkaan.
Pakosarjassa voi olla joku pieni halkeama, muttei pitäisi olla lähellekään niin rytö mitä moni muu orggis valusarja. Ei luulisi nyt olevan pelkästään siitä kiinni, vaikkakin tiedän vuotavan sarjan kulkupuoleen vaikuttavan.
Tulpat vaihdettu kesällä, ei havaittavaa vaikutusta mihinkään. Vaikkakin pellin alta löytyi jotkut ihmeelliset beru merkkiset monikärkiset. Uudet hain marmorilta ja on juuri ne oikeat.
Sytkärojuthan tuossa on vielä ihan alkuperäis kamaa ja konversio setti onkin ollut mielessä. Rötääminen, pätkiminen ja kulutus voisi hyvinkin johtua vaikka puolista. Mutta sen verta rahaa tuo 1.8t settikin maksaa, ettei kehtaisi ihan huvikseen laittaa.
Tuossa joku aika sitten, kun tehtiin leimaa varten kaikennäköistä säätöä, niin autoa rampattiin jatkuvasti lämpimän hallin ja kylmän ulkoilman välillä. Vähintään kerran päivässä lämpimästä ulos, päivä pihalla ja illasta takaisin sisälle. Niin sillon pyöri välillä todella huonosti. Käyntiinlähtö oli toisinaan hankalaa ja kylmänä pyörin ensin neljällä joskus hyvä jos kolmella.
Nyt kun on leima saatu ja auto ollut normaalisti ajossa/ulkoruokinnassa niin tuota oiretta ei ole ilmennyt. Lähtee käyntiin ja pyörii heti sen verran siististi mitä tuo nyt on yleensäkin röpöttänyt. Siistiähän se ei ole.
Kabiinissa ag:n perus seosmittari joka ottaa tietonsa kohtuu ikäisestä normi lambdasta, ei siis laajakaista. Mutta pitäisi toimia. Kylmänä näyttää olevan hieman paksulla ja ei tuota ainakaan laihalle saa menemään lämpöisenäkään vaikka miten polkee. Ei varmaan olisi haitaksi vaikka vähän tarkemmin säätäisikin tuota kakun saantia. Mutta tuo nyt ei tietysti ole kovin tarkka eikä mikään absoluuttisen luotetta mittauslaitteisto.
Nyt on jo niin paljon juttua ettei muista enää pitikö jotain vielä mainita, mutta lisäilen kun tulee mieleen.
Jokatapauksessa pätkiminen, reipas bensan kulutus, laiskuus ja toisinaan huono herääminen on vaivannut niin pitkään kun auto ollut mulla. Tuttuja oireita urs miehille, mutta tuntuu että monella ollut vaan yksi kerrallaan ja selkeä vika löytynyt.
Vag com löytyy, mutta ajossa ei pysty nyt testaamaan kun läppärin akut sohjona. Vikakoodeja jonkun kerran luettu ja ei mitään ihmeitä löytynyt. Voiskos/kannattaisiko tuosta nyt mittailla vielä jotain arvoja mistä voisi sitten jotakin päätellä? Ja onnistuuko niistä mikään paikoillaan pyörittämällä?
Tuo lämpömittari oireilu nyt viittaa aika vahvasti siihen anturiin? Eikös se multivika käskenyt tuotakin? Voiko sillä olla miten paljon vaikutusta noihin kaikkiin em. seikkoihin? Kannattanee vaihtaa jokatapauksessa...
Mitäs sitten?
Konversio settiä raakasti kehiin?
Kokeilua jollain toisella softalla?
Vaihdella ensin noita antureita yksi toisensa jälkeen?
Jostain pitäisi aloittaa. Aikaa ja rahaa melko rajallisesti tällä hetkellä, niin sellainen järjestelmällinen "varalta kaiken uusinta" ei oikein kiinnostaisi.
Comment