Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 AAN moottori temppuaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    En huomannut vastata aiempaan eli ei ole misfire-juttuja kuin vasta ME7-ruiskuissa suunnilleen vuosituhannen taitteesta alkaen.

    Lähes poikkeuksetta 5syl sytkäongelmat ovat ihan niistä perusosista eli tulpat tai ne tulpanhatut/johdot, puolat tai pääteasteet. Harmillisia etsittäviä tietysti sellaiset viat että vain kuormalla temppuilee eikä jatkuvasti vika päällä.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      En huomannut vastata aiempaan eli ei ole misfire-juttuja kuin vasta ME7-ruiskuissa suunnilleen vuosituhannen taitteesta alkaen.
      Ei tosiaan löydy misfire-ilmoitusta ko. koneesta , mutta se löytyy esim. V6 12 V -koneesta eli Hitachi-Bosch moottorinohjauksesta jo 90-luvun alkupuolen autoista.

      Comment


      • #33
        Tilasin Tepolta 1.8T puolakonversiopaketin, josko olisivat nämä huolet sen jälkeen takanapäin. Toivottavasti saapuu ennen kuin meno hyytyy kokonaan :)

        Comment


        • #34
          Itsellä samaa ongelmaa. Tyhjäkäynnillä ainakin viileänä välillä kuulee, kun joku pytty jättää iskun väliin. Samoin joskus kakkosella ja kolmosella kiihdyttäessä katkasee vedon täysin. Pitää tuo bensapumpun rele testata kun on toinen käytetty kohta saatavilla. Toisen puolen sytkävahvarin vaihtelinkin jo(pitäisi testata se toinenkin), yksi "tulpanhattu" myös vaihdettu uudehkoon(tätäkin voisi juoksuttaa läpi kaikissa tulpissa) ja ja sisässä väärät uudet tulpat(http://www.034motorsport.com/engine-...d-p-13905.html) ja samaa teki vanhoilla autossa olleilla(väärillä) tulpilla. Pitää nyt nuo muut sytkäosat käydä läpi kun noita on kassillinen tallissa ja sitten vaihtaa tulpatkin oikeisiin, jos ei ongelma poistu.
          Alunperin luulin ongelman johtuvan softasta, joka ei ole tuolle ahtimelle, mutta tuskin se tuohon tyhjäkäyntipätkimiseen vaikuttaa.

          Comment


          • #35
            Kylmä tyhjäkäynti ei ainakaan ensi kuulemalla enää rötää ja vetojakin kärsi tehdä muutamia. Ei ainakaan parin päivän ajoilla ole enää huomannut pätkimistä. "Uuden" pensapumpun releen vaihto siis auttoi(kerrankin kannatti tilata "läjä" releitä iipeistä).

            Comment


            • #36
              Puolakonversio suoritettu, oli oikein mukava lumimyrskykin tuolla isossa tallissa :) Netistä löytyvä englanninkielinen asennusohje oli hiukan epämääräinen siinä, kuinka virta puolille otetaan mutta tätä foorumia selailemalla löytyi vahvistus sille, että ne 3+2 kpl mustavihreää piuhaa voi niputtaa ja käyttää sitä. Vajaa 20 kilsaa ajeltu nyt eikä mielestäni kertaakaan ole röpöttänyt tai pätkäissyt vielä. Toivotaan, että on tällä hyvä!

              Comment


              • #37
                Laitoin AAN koneeseen uuden RS2 maffin kun alkoi orkkis maffilla 3000 rpm kohdalla rötäämään, eikä jaksanut enää kiertää. Sama vika jatkuu edelleen, mutta kun ottaa liittimen irti niin vetää kyllä nätisti ilman pätkimistä. Ei siis pitäisi sytkäosissa olla mitään vikaa. Liitintä olen putsaillut mutta ei vaikutusta. Kyllähän tuon kuitenkin pitäisi myös RS2 maffilla pelata? Vikakoodeja ei ole, ja moottori on kaikinpuolin vakio.
                Viimeksi muokannut -Maukka-; 24.6.2012, 10:44.

                Comment


                • #38
                  Noh, rapulakasat. Jokos on juhannus vietetty, tähän kaivattaisiin vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään.

                  Comment


                  • #39
                    Varmastikin ahtovuoto siellä sekoittaa pakkaa. Omassa urssissa oli juuri samat oireet ja turbolta coolerille lähtevässä haitariputkessa kunnon reikä. Ahtopaineetkin jäi 0.8 tietämille. On siitä minunkin tapauksesta juttu täällä..

                    Comment


                      #40
                      Ahtovuodolto vaikuttaisi minustakin. Paljon ahtaa ja oletko kokeillut tehdä painetestiä?
                      Viimeksi muokannut terroristiristo; 5.7.2012, 18:39.

                      Comment


                      • #41
                        Myönnetään, uskoisin että siellä vuotoa on kun paineet on 0.9 luokkaa jälkiasennus mittarilla. Korjataan siis se seuravaaksi. En vain uskonut että se olisi voinut noin pahaa rötäämistä aiheuttaa.
                        Viimeksi muokannut -Maukka-; 25.6.2012, 06:01.

                        Comment


                        • #42
                          Nyt alko omakin s6 rytkyttämään pirusti. Auto ollu alle viikon itellä ni sinäällään aika outo vielä

                          1. vaihteella kun kiihdyttää ni toimii melkeen normaalisti, 2 rytkyttää jo hieman ja 3,4 ja 5 vähän enemmän, Kierroksista tuo rytkytys ei ole mitenkään riippuvainen, jollain vaihteella kiertää enemmän kun toisella ennen rytkytystä. Jos alusta alkaen lähtee kiihdyttämään oikeastaan täysiä niin se menee aika hyvin sen rytkyttävän kierrosalueen ohi, mutta vedot ei silti tunnu tallella olevan.

                          Mietin ite että olisko Maffi saanut kipeetä tai jotain paskaa kun eilen käytin ilmanputsarin irti ja putsailin sitä vähäsen. ? Viisammat kertokaa. Alle viikon vanha auto itellä ja niin hauska kun se onkin, niin ei nyt kovin hyvältä tunnu ku heti tämmöstä :D

                          Comment


                            #43
                            Koita nyt eka heilutella sitä maffin liitintä ja ota pari kertaa irti ja takas. Jos kerran heti suotimen korjaus operaation jälkeen ilmeni ja muuta ei tehty.

                            Comment


                            • #44
                              maffiln liitintä jo heiluttelinkin, mutta ei auttanut, Jos koittais jotai kontakri sprayta vähän siihen liittimeen ruiskutella. Oikeastaan heti sen jälkeen tuli kun sitä eilen illalla heiluttelin ja aamulla lähin autolla liikenteeseen. Voisko tässäkin olla bensapumppu osa syypää? Auto käydessä kuuluu koko ajan semmonen ininä/jurina sieltä pumpulta, kuulostaa melkeen kun takarengas vuotais :D Minkä hintanen bensapumppu tämmöseen on?

                              Comment


                              • #45
                                Ota maffin liitin kokonaan irti. Jos ongelma poistui->maf sökö.

                                Comment


                                • #46
                                  Onko tuosta muuta ongelmaa tiedossa jos sen pois ottaa? Vikakoodia varmaan ainakin antaa?
                                  Auto kuitenkin käy tyhjäkäyntiä hyvin ja ykkösellä toimii normaalisti.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Toimii varaohjelmalla, vähän rikkaalla kakulla, muuten ok. Helppo testata ja itse esim. ahtoputken irrottua ajelin noin.
                                    Itselläni ainakin b-pumpun toiminnan kuulee ulos kohtuu hyvin, vaikka on uusi, joten en siitä ottaisi stressiä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Pitääkö sullakin se bensapumppu semmosta käsittämötäntä sirinää :D Kuulostaa äkkiseltään että takarengas pitäis pihinää ?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onkohan mahdollisesti vaihdettu joskus tehokkaampi bensapumppu? Minulla ainakin Boschin 044 (alkuperäistä tehokkaampi) pumppu pitää juurikin kuvaamaasi pihinää/surinaa ja joskus kaveri luulikin että minulla vuotaa takarengas.
                                        Ja itse vikaan, jos maffin irroitus ei auttanut niin minulla ilmeni saman kaltaista nyhtämistä ahdoilla kun yksi puolista (minulla kyllä tehty 1.8T-puolakonversio) alkoi olemaan hieman heikko, ei jaksanut enää sytyttää kunnolla ahdoilla muuten auto tuntui normaalilta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Juu, boschilainen minullakin ulisee.
                                          Myös ahtovuoto tekee tuota kuvailemaasi nykimistä. Tekeekö myös pintakaasulla vedätettäessä, vai pelkästään ahdoilla?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ei tee pintakaasulla ollenkaan. eikä ykkösellä, mutta ykkösellähän ei ahdot nousekaan noin ylös. koitin tämän kaltaisella systeemillä noita ahto vuotoja kattoa:

                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=AAN

                                            En tosin saanut mitään selkoa.
                                            1,8T Puolakonversio on minullakin tehtynä. Ent.omistaja lupaili uusia puolia mulle lähettää, en vaan tiedä onko vakiota vai noita 1,8T puolia.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hyvin voi olla myös ahtovuoto kuten Ugemi mainitsi. Minulla yhden 1.8T-puolan väsyminen ilmeni sillä tavalla että kun ahdot nousi yli 0.6bar niin silloin alkoi nyhtämään, alle sen kaikki toimi normaalisti. Eli kevyellä kiihdytyksella veti vielä koko kierrosalueen läpi nykimättä, vasta kun kiihdytti niin että ahdot oli yli 0,6bar niin rupesi nykimään.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jees Jusaberg noita ahtoja kattokin ja yhtä vähän koitettiin korjatakkin. Jusaberg katto myös kaikki tulpat ja oli saman näkösiä kaikki. Taidan tilailla uudet tulpat nyt ainakin. Ent. omistajan pitäis jossain vaiheessa uusia puolia lähetellä postissa.

                                                Se vaan kummastuttaa, että jos sytkä häiriötä niin toimeisko kuitenkaan sitenkään kun alkaa pikkuhiljaa antamaan jenkaa? Tämä minun auto toimii silleen hyvin kun antaa pikkuhiljaa lisää kaasua. Eikö siinä tilanteessa bensansaanti kuulostais loogisemmalta kun sytkä ongelma? EN TIEDÄ viisammat kertokoon.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  En tiedä onko sama, kuin mikä minulla aikanaan oli, mutta oireet ovat kovasti samat.

                                                  Itsellä pätki urssi siten, että aluksi rupesi pätkimään täysillä ahdoilla, en vikaa silloin vielä etsinyt ja seuraavana päivänä töihin mennessä piti ajaa alipaineilla, jos halusi, ettei ruvennut pätkimään.

                                                  Syy selvisi, kun otti puolat ylös. Oli yksi niistä suojakumituteista halki ja siitä pääsi kipinä tulpankaivon kylkeen, vaikka tulpalle sen mieluusti haluaisi kulkeutuvan :) Väliaikaisena patenttina toimi kontista löytyneiden starttikaapelien kahvoissa oleva kumisuojus, kunnes sain uuden kumin vaihdettua. Kumi oli hapertunut tulpankaivoissa olleen öljyn takia, kun ostin auton oli venakopantiiviste rikki ja kaikissa tulpankaivoissa oli öljyä. Pätkiminen alkoi n. viikko siitä, kun vaihdoin tiivisteet ja putsasin paikat.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Olikos sulla 1,8T Puolakonversio? Oli ilmeisesti ?
                                                    Pitänee huomenna tsekata tuokin jos vaikka vähän parempi keli olis.

                                                    E: Äskön kun heitin autolla pienen lenkin ja anto käydä tyhjäkäynti ja seisoskeli auton takana ni putkesta kuuluu koko ajans semmosta pientä "prötäämistä" Viittaa sytkävikaan?
                                                    Viimeksi muokannut jünther; 4.3.2013, 12:33.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      minulla s2 tekee sellasta kanssa että toimii normaalisti kun nätisti kiihdyttää, mutta kun painaa kaasun kerralla pohjaan alkaa tuhista "omituisesti" kuin vuotais ahtoja, mutta ahdot nousee heti 1.2bar ja nykii hieman. sitten 4500 ja siitä ylöspäin vetää hyvin,mutta ahdot tippuu noin 0.7:ään. auto on muuten vakio 3b mut lastutettu. yhdellä lambdalla ja sen oon kokeillu vaihtaa. tässäkin tapauksessa on hetkiä jolloin toimii normaalisti. katalysaattori rilisee,voiko vaikuttaa asiaan? tulpat näyttää siltä kuin olis käyny vähän laihalla.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Ihan vain muistutukseksi, että meillä on mm. FAQ ja hakukin. I5:sen ongelmanratkonnasta löytyy hyvät ohjeet.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ohan tuota tullut lueskeltua ja noita mahdollisia vika paikkoja katsottukki!
                                                          Ei auttanut tulppienkaan vaihto vaan pätkii samalla tavalla, Saatto hieman parantua, mutta jatkuu silti.
                                                          Kannattaa kai ajella hetki ja tsekata miltä tulpat näyttää vai mitä ootte mieltä?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Katoitko ne suojakumit, kun vaihdoit tulpat? Oliko ehjät?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Minulla ei puolassa näkynyt silloin mitään ulkoista vauriota. Sattui olemaan uusi puola valmiina, niin yrityksen ja erehdyksen kautta vaihtamalla yhtä puolaa kerrallaan löytyi viallinen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X