Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 AAN moottori temppuaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joo kyllä katoin että suojakumit oli ehjiä. Koitan tuota puolan vaihtoa kun ne uudet sieltä nyt vaan saapuu.

    Comment


    • #62
      AAN ei kipinöi, mutta joskus saattaa lähteä käymään. Vikakoodeja ei ole eikä tule ja auto saattaa yhtäkkiä sammua ilman mitään varoitusta. Käsittääkseni rikkinäinen nokan anturi (g40) estää kipinän käynnistyessä, mutta onko kuitenkin mahdollista että tuo sammuttaa käyvän auton? Autosta löytyy se vanhempi jakajamallin g40-anturi, mistä autosta sinne kävisi uusi anturi?

      Comment


        #63
        Kyllä voi irroittaa käyvästä koneesta eikä kone sammu. Sopivasti temppuileva voi aiheuttaa kyllä mielenkiintoisia temppuja.

        Kun saat käyntiin, niin ota liitin irti.

        Muistikuva on että se 16V gti Golffin anturi olisi käynyt tuone tumppiinkin.

        Comment


        • #64
          Just vaihdoin GTI Golfin HALLin tumppiin. Molemmat piti silpoa ja pelkkä anturi popniiteillä kiiinni vanhaan pohjaan. Hyvin onnistui, mutta olen luullut että näistä joku malli menee pohjineen sinne, tai edes melkein bolt-on. En tosin tiedä onko tuo tumpin sisällä ollut halli mistä peräisin, kun oli jo kertaalleen vaihdettu, lopputulos tyydytti kuitenkin.

          Oma HALL aiheutti joka ainoalla vedolla 3 vaihteelta ylöspäin ~5200rpm kohdalla ahtopaineiden tippumisen 0,5gBAR:iin, siis jonkin turvatilan/vikatilan päälle. Antoi vikakoodin HALLista.

          Comment


          • #65
            Katsoin että startaxilta löytyisi samannäköinen anturi bosch osanumerolla 1237031292. Ei tosin kauppaa sitä AAN moottoriin, mutta NG/NM/7A/3B löytyy sopivuustaulukosta.
            Myös motonetistä löytyy samannäköinen anturi numerolla 10-9240 ja anturi joka saattaisi sopia suoraan osanumerolla 10-9055. Vielä kun tietäis onko nuo anturit saman kokoiselle "kiekolle" tarkoitettu.
            Tuli tuossa mieleen että onhan tämä joskus satunnaisesti heitellyt vikakoodia tuosta, mutta olen sen aina vaan nollannut, enkä välittänyt kun ei ole heti uusiutunut. Johtosarjan vaihdon jälkeen ei ole enää ollenkaan antanut vikakoodia tuosta, eikä nytkään tullut ennenkuin irroitti töpselin anturilta.
            Omasta on tuo liitin rikki, niin mielellään pitäisi sellainen anturi hankkia missä se tulisi mukana.
            Viimeksi muokannut Mehtala; 11.2.2016, 20:26.

            Comment


            • #66
              Ei auttanut anturin vaihto, eli ei tule kipinää vieläkään. Ehdotuksia kuinka edetään? Ei vieläkään anna vikakoodeja.

              Comment


                #67
                Vauhtipyörän anturit

                Comment


                • #68
                  Millä anturikombolla päätetään suuttimien avauksesta? Tulpat kastuu, eli suuttimia ohjataan avautumaan kyllä.
                  Jako tuli äsken tarkistettua ja se oli kunnossa.

                  Comment


                    #69
                    Ja oliko niin että niitä antureita pysty testaa ristiin?

                    Comment


                      #70
                      Sama anturi, ainoastaan johto eri värinen. Lähempänä moottoria oleva on varsinainen pyörimisanturi ja laatikon puolimmainen ykkösen tappia lukeva. Molemmat tarvitaan starttiin, tappia lukevaa ei tarvita käynnissä pysymiseen.

                      Ne on edulliset, helppo vaihtaa ja katso nyt samalla fikkarilla reiästä, että se ykkösen tappi on ehjä.
                      Viimeksi muokannut jasso; 12.2.2016, 23:21.

                      Comment


                      • #71
                        Tilannepäivitystä, eli otin töissä oskilloskoopin käyttöön ja koitin vähän mittailla noita antureita.
                        Hall-anturin signaali näkyy kuvassa ja olikin mielestäni ihan sellainen kuin pitääkin.
                        Myös puolalta mittasin ecun signaalin ja mielestäni sinnekin tuli noin 5v "heräte" mutta ei silti käynnistynyt.
                        Huomenna ajattelin koittaa mitata yhtäaikaisesti noita kolmea anturia ja edetä siitä sitten eteenpäin.
                        Noita vauhtipyörän antureita löytyy onneksi vielä toinen pari hyllystä. Hyvä tietää että kaikki ovat samanlaisia.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #72
                          Auto lähti käyntiin kun teki uuden puolakonversion johtosarjan, mutta ei aivan varmaa vielä oliko tuossa. Vanhassa oli vähä turhan pienet maajohdot ja virtapuolellakin oli toivomisen varaa, eli kannattaa käyttää sitä 2.5mm2 johtoa siihen johtosarjan tekoon.
                          Lisäksi ihmetystä aiheuttaa moottorin Maadoitus. Maajohtona toimii 25mm2 kaapeli kuljettajan puolelta lohkosta runkoaisaan. Auto jo käynnissä mitattuna vastus lohkon ja korin välissä on noin 45ohm, kun kannen ja korin välistä tuleva lukema on yli 500Kohm. Tein vielä maajohdon kannen ja korin väliin, niin nyt vastusarvo on joka paikasta sama.
                          Auto sammuksissa näytti vastukseksi 0ohm molemmista, ennen ja jälkeen lisämaan.
                          Viimeksi muokannut Mehtala; 13.2.2016, 20:07.

                          Comment


                            #73
                            Resistanssi mitataan aina jännitteettömänä. Yleismittari tekee mitattavaan piiriin pienen jännitteen ja tulkkaa siitä sitten resistanssin. Jos mittapiirissä on ulkoisia jännitteitä mittari joko tupsahtaa tai näyttää väärin.

                            Sitten jos haluaa hipistellä, niin sähköasennustesteristä löytyy jatkuvuusmittaus jossa mittaus tehdään käyttäen esim. 200mA testivirtaa, sillä löytyy sitten esim. huonot liitokset.

                            EDIT: käynnissä ollessa voit mitata jänniteen lohkon ja korin välistä (tai kahden muun maapisteen väliltä), jännitteen pitäisi olla erittäin lähellä nollaa, jos ei ole, niin maadoituksissa on silloin sanomista.
                            Viimeksi muokannut STP; 13.2.2016, 21:03.

                            Comment


                            • #74
                              Kiitos vinkistä, pitääkin koittaa.
                              Edelleen auto toimii ilman mitään oireita ja pelkästään puolien johtosarjaa muokkaamalla.

                              Comment


                                #75
                                Jännite-ero on oikeampi tapa mittailla vastuksia. Pelkkä "kylmä" vastus ilman virtaa kun ei kerro kauheasti käyttötilanteesta.

                                Comment


                                • #76
                                  Eiköhän sitä uskalla jo sanoa että vika oli johtosarjassa.
                                  Seuraavaksi pitäisi alkaa metsästämään loppuja ahtopaineita jostain. Perus ahtovuodot tutkittu, eikä sellaisia löytynyt. Vikakoodeja ei edelleenkään ole mutta ahtoja puuttuu jonkin verran. Nyt painetta tulee 0.8bar ja ecussa porkkiksen ohjelma.

                                  Comment


                                    #77
                                    Kaasuvaijeri löysällä tai N75 letkut ristissä tai kattiosasto tukossa

                                    Comment


                                    • #78
                                      Paljonko tuon pitäisi ahtaa kun kaikki on kunnossa? Siitä on yli vuosi kun tuo on viimeksi ollut ajossa, joten ei ole mitään muistikuvaa.

                                      Comment


                                        #79
                                        Noin 1,4 siinä keskialueella.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Katti sulanut, eli se lähti. Nyt menee niinkuin kuuluukin. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1455906814364.jpg
Views:	1
Size:	148,6 Kt
ID:	1631352

                                          Comment


                                            #81
                                            -92 automaatti porkkiksen softalla. Juuri tehty puolakonversio ja uusittu toki tulpatkin, ahtovuotoja ei löytynyt jne.

                                            Korostuu varsinkin paikaltaan lähtiessä mutta myöskin suuremmissa nopeuksissa.

                                            Kierrokset tyssäävät täysin 4k kohdalla täyskiihdytyksessä, ja hetken miettimisen jälkeen matelevat todella hitaasti 5500 kohdille josta lähtee vetämään taas kuten ennen neljää tonnia. Mistäs tossa kannattaisi lähteä hommaa purkamaan?

                                            Comment


                                              #82
                                              Joku vika olisi urssissa, kun ahdot et pysy kurissa. Lähdettäessä vedättämään (kaasu pohjaan) aivan sama mikä vaihde ahdot nousee noin 1.2 ja tipahtaa heti 0.5-0.6 bar. Sitten jatkaa kaasu pohjassa niin jossain 6t rpm kohdilla ahdot alkaa taas nousta ?

                                              Autossa on rs2 turbo, pakosarja, suuttimet.
                                              3" putki (ei ole tukkossa)
                                              Välijäähyjä kaksi sarjassa vakio ja satku dieselin.

                                              Kokeiltu vaihdella n75,maf,bybass. Uusi lambda. Imuvuotoja ei ole. Turbokin on kunnostettu.
                                              Ei anna vikakoodeja

                                              Hyviä ideoita otetaan vastaan.
                                              Viimeksi muokannut gecko; 15.4.2017, 19:36.

                                              Comment


                                                #83
                                                Tyhmiä kysymyksiä: Toiminut kuitenkin joskus? Softattu kyseiselle kokoonpanolla?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Avk kautta tuli urssi mulle noin vuosi sitten. Autossa ei ollut öljynpaineita ja talven aikana tuli tehtyä moottori remppa. En tiedä miten käyttäyty sitä ennen. Kuitenkin ihan vakio osilla nipussa. Huohotus muutettu ja nuo välijäähyt.

                                                  Softa on kuulema Paul nuggettin tekemä. Porkkikselle on varattu aika kuun loppuun ja mieluusti ajelisin sinne mekaanisesti toimivalla autolla, että ei jäisi softaus jostain viasta kiini.

                                                  Nyt ei oo enää tyhmiä kysymyksiä, kun alkaa iteltä ideat loppua. Bensanpaineet vielä mittailla kunhan saan ensiviikolla sopivat osat sen mittaamiseen.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    N75:sen letkut oikein kytketty? Kokeile hukkiksen letku irti ja tulpattuna varovasti.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Jotain puhetta oli joskus Paulin kanssa että josko motorolan mappi vuotais ja aiheuttaisi matalemmat ahdot. Mutta ei kyllä mun aikana tehnyt tolleen että sitten ylempänä alkais uudestaan ahtamaan.

                                                      Ollut vähän työn tynkää niin pääs unohtuu sun e-mailit. ;)

                                                      Edit. R201 vaihdettu motronicciin rs2 arvoiseksi, tämän voisi välittää porkkikselle niin vaihtaa takas oikeaksi jos tarvii.
                                                      Viimeksi muokannut quattro20v; 15.4.2017, 20:54.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Näinhän se välittyi ja olisin vaihtanut itse, jos ei olisi jo vaihdettu.

                                                        Autosta vois tsekta N75 johto irti että onko tuo 0.6 taso peruspaine. Todnäk on eli pudottaa koko ahto-ohjauksen pois. Siihen on sitten monta mahdollista syytä.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Kokeiltu hukkikselle menevä letku irti ja ahdot huitelee saman tien 1.5-2 väliin.
                                                          N75 johto irti ja ahdot 0.3 täys kaasulla.

                                                          N75 letkut
                                                          Oikealle (pisin putki) turbon imu
                                                          Alas päin lähtevä putki: Paine
                                                          Vasemmalle lähtevä putki: Hukkaportti
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Hukkis on säädettävä eli se kuusiokolo siinä päällä. Mulle tullessa se oli about pohjassa ja siitä otin jossain vaiheessa vähän takasin päin. N75 ei ole hirveen vanha olisko samaan aikaan maffin kanssa vaihdettu joka on myös rs2.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Omassa vika oli softassa. Tuli käytyä porkkiksen luona ja nyt toimii. Vakio kytkin tosin ei tykännyt E85 tuomista hepoista ja luistaa. Vakio vauhtipyörään taisi upota SRE 754 asetelma ? kiitokset vielä porkkikselle.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X