Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Omituine vika coupessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omituine vika coupessa

    Eli mikähä mahtas olla vikana AAH moottorissa,vai onko vika lohkolämmittimessä. Kun autoo pitää lämmityksessä, ni sit ku sitä käynnistää ni lähtee hirmu huonost käyntii, käy aluks niiku puolet sylintereist ois pois pelistä, mut sit alkaa kuiteki käyä normisti.
    Sit taas jos ei pistä lämmityksee lainkaa, ni kone lähtee käyntii paljo paremmi :D
    Voiskoha tos lohkolämmittimes olla jotai et se sekottaa joteki?

  • #2
    Lämppäri hämää jotain lämpöanturia ja ECU luulee moottorin olevan lämpimämpi mitä oikeasti onkaan.

    Comment


    • #3
      Mulla ei anakaan omassa ollut koskaan vastaavia ongelmia. Onko lämmityselementtisi vesikanavassa vai letkussa?

      Comment


      • #4
        Tuo on kieltämättä ollut enemmänkin 10 vuotta uudempien koneiden ongelma.

        Comment


        • #5
          ABH 4.2 V8 tekee saman. ainaki mulla.

          Mulla ABH;ssa sama vika. Eli jos on lämppärissä vaikka tunnin niin ei lähe ekalla startilla käyntiin. eli pyöräytän konetta startilla vaan nopiaan ja sammutan ja sit käyntiin niin hyvin lähtee. toinen vaihtoehto on et antaa olla lämppärissä reilusti kauempaan et on varmaan koko kone lämmin, sit lähtee kun kesällä. Letku lämppäri on ja ylävesiletkussa.

          Comment


          • #6
            Lämppäri hämää jotain lämpöanturia ja ECU luulee moottorin olevan lämpimämpi mitä oikeasti onkaan
            Tota mie aattelin et siel joteki menee lämpöanturi sekasi,ku neste lämpiää. Lämmitys elementti on vesikanavassa.

            Comment


            • #7
              Mulla teki ABC samaa, jos lämmitti liian vähän, eli kyllä noissa vanhoissakin kutosissa tätä esiintyy. Kannattaa joko lämmittää pidempään tai sitten jättää lämmittämättä.

              Comment


              • #8
                Täsmälleen samanlainen koskemus mullakin V6 koneesta.

                Tunti lämmitystä ja sai parhaimmillaan kokeilla viisi kertaa käymään ennen kuin lähti.
                Kaksi tuntia lämmitystä ja lähti hienosti.

                Comment


                • #9
                  Eli jos lämmittää ni pitää lämmittää pitemmä aikaa. Viimeks tosiaa lämmitin vaa sen vajaa puol tuntia,mut kyl se vaivasesti käymää läks ekal kerralki, tosin kävi ku joku kakstahti mopo. Mut pitänee siis lämmittää pitkän aikaa jos aikoo lämmittää.

                  Comment


                  • #10
                    Täälläkin ollu samanlaista vikaa joskus A3:ssa lyhyissä lämmityksissä. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että auttais jos pitää muutaman minuutin irti piuhasta ennen kun käynnistää.

                    Comment


                    • #11
                      Mitenköhän päin tuo veden lämpötilan anturi oikein näyttää liian lämmintä vai kylmää. Tuntuu, että lähtisi liian rikkaalla käymään eli silloin anturi ei olisi lämmennyt lohkon lämmön mukaisesti, no tuon voisi tietysti tutkia. Teoriassa myös imuilman lämpötila-anturi voisi näyttää väärää arvoa, jos esim. konehuone lämpenee.

                      Comment


                      • #12
                        Siinä käsityksessä olen ollut, että yrittää käynnistyä liian laihalla seoksella. Anturit siis näyttävät koneen olevan lämpimämpi mitä onkaan.

                        Comment


                        • #13
                          Tuntuu, että lähtisi liian rikkaalla käymään eli silloin anturi ei olisi lämmennyt lohkon lämmön mukaisesti
                          Joo siltä se käynti aika pitkälti kuulosti, et ois tullu liika rikasta seosta et sen takia ois tukehtumassa,mut sit se asettuu ku on käyny sen 5-15 sekuntia. Jos se anturi näyttää kylmempää ku lyhkäses lämmitykses ei oo lämpö kerinny sille asti ni syöttää siks rikkaampaa seosta mitä ois tarvis.

                          Comment


                          • #14
                            Samanlaista ongelmaa täälläkin (2.3E, 10V), paitsi että autossa ei ole lainkaan lohkolämmitintä. Eli kun lämpöisen koneen sammuttaa ja sitte 5min - 45min sisällä uudelleen starttaa niin tiputtaa lähes heti tyhjäkäynnin n. 300rpm ja tuntuu kuin kävisi vaan neljällä (ellei jopa kolmella). Kaasua kun antaa niin vaivalloisesti kierrokset nousevat sinne n. 1200rpm jonka jälkeen nousee kunnolla mutta röpöttää kivasti. Ja sellaisen puolen minuutin jälkeen ei taas ole enää mitään ihmeellistä. Mistähän tuota anturia kantsis lähtiä etsiskelemään, olettaen että jokin anturi vika tämä on (ainakin oireet tuntuis siltä).

                            Comment


                            • #15
                              Jep, itellä on myös AAH kone ja sama vika kuin ketjun alottajalla. Starttaa hyvin mutta käynnistymisen jälkeen hyrskyttää vaivalloisesti muutaman sekunnin ja sitten alkaa käydä jo normaalisti. 1,5h roikassaolon jälkeen oireet vielä huomattavissa, mutta tilanne paljon parempi kuin että pitäisi roikassa vaikka vain 20min. Ei varsinaisesti haittaa, mutta ihmettelin asiaa kovasti ennenkuin kuulin mersumiehiltä juttua juuri tuosta anturijutusta. Mulla siis lähtee auto aina käyntiin ekalla starttauksella, lämmitti kuinka vähän tai paljon tahansa.

                              Comment

                              Working...
                              X