Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,0 RT typ44 vm-90 kadottaa sytytysvirran hetkeksi **vika löytyi**

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,0 RT typ44 vm-90 kadottaa sytytysvirran hetkeksi **vika löytyi**

    Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle niin muutaman minuutin kuluttua sytkävirrat katoaa pariksi sekunniksi.
    Samalla myös kiekkamittarin neula putoaa nollille.

    Lähtee kuitenkin käyntiin mikäli vauhtia on riittävästi "mäkistartin" ottamista varten,
    mutta jos tyhjäkäynniltä sammuu niin aika pitkään joutuu starttailemaan ennen kun käynnistyy.

    Onko kellään kokemusta ko. viasta/ sen aiheuttajasta?

    olikos tässä HALL-anturi jakajan sisällä?

    **HALL on jakajan sisällä ja tässä tapauksessa syyllinen**
    Viimeksi muokannut loponen; 7.12.2009, 17:58.

  • #2
    Siis sytytys katoaa vai virrat autosta? Ensimmäiseen hall-anturi, toiseen virtalukon pohja. Hall on siellä virranjakajan sisällä. Uusittavissa pienellä jumpalla erikseen.

    Haulla löytyy ohjeita.

    Comment


    • #3
      "sytkävirrat" = sytytysvirrat, anteeksi kun käytin tommosta moottorislangia :-)

      asiaan:
      Käykös KU:n jakaja tuohon RT:hen "heittämällä", siis ilman mitään muutoksia?

      Comment


      • #4
        Onko RT:ssä alipainekelloa? Minun RT:ssä ei ollut ja siksi on vanhan koneen jakaja siinä (KP muistaakseni vanha kone). Hall-anturi voisi olla vaihtokelpoinen.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
          Onko RT:ssä alipainekelloa? Minun RT:ssä ei ollut ja siksi on vanhan koneen jakaja siinä (KP muistaakseni vanha kone). Hall-anturi voisi olla vaihtokelpoinen.
          En ole vielä kerennyt katsoa.
          Joutaahan tuota laittaa uudenkin hallin jos vanhan joutuu irroittamaan....

          Comment


          • #6
            sytytysvirrat, anteeksi kun käytin tommosta moottorislangia :-)
            Sitä vain hain takaa, että sytytyksen katoaminen ja sytytysvirtojen katoaminen ovat kaksi eri asiaa. Jälkimmäisellä katoaa kipinän lisäksi mm. lämppärin tuuletin, vilkut yms.

            Mutta kipinästä ilmeisesti oli kyse :)

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
              Sitä vain hain takaa, että sytytyksen katoaminen ja sytytysvirtojen katoaminen ovat kaksi eri asiaa. Jälkimmäisellä katoaa kipinän lisäksi mm. lämppärin tuuletin, vilkut yms.

              Mutta kipinästä ilmeisesti oli kyse :)


              http://www.google.fi/url?sa=t&source...M3_pXpICDLy9Rw

              Comment


                #8
                Autosähköllä opiskellessa käytimme aina sanaa sytkävirrat päälle (vl 15), eli auto ei ollut käynnissä, kun jotain sit tarvitsi mitata tai testata muuten. Ilmeisesti paljon "väärin" käytetty slangi. Loogiseltahan se kuulostaisi, että tarkoitetaan jännitettä, joka vaikuttaa vain tulpan kärkivälissä.

                Häviääkö ajovalot ja muut sähkötkin samalla? Vielä ehdokkaaksi moottorin maadoitus ja akunkengät.

                Luin muuten aluksi, että otsikossa ois Type-R.. :) Aamuinen lukihäiriö.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
                  Autosähköllä opiskellessa käytimme aina sanaa sytkävirrat päälle (vl 15), eli auto ei ollut käynnissä, kun jotain sit tarvitsi mitata tai testata muuten. Ilmeisesti paljon "väärin" käytetty slangi. Loogiseltahan se kuulostaisi, että tarkoitetaan jännitettä, joka vaikuttaa vain tulpan kärkivälissä.

                  Häviääkö ajovalot ja muut sähkötkin samalla? Vielä ehdokkaaksi moottorin maadoitus ja akunkengät.

                  Luin muuten aluksi, että otsikossa ois Type-R.. :) Aamuinen lukihäiriö.
                  Vain sytytys katkeaa, ja lisäksi tuo kiekkamittarin neula putoaa nollille.
                  Ja tuo tapahtuu vain kun auto on seissyt yön yli, kuumana / puolikuumana ei vika esiinny.
                  Täytyy kokeilla toi jakajaswappi kunhan ehtii....-siis mikäli käyvät keskenään....

                  Comment


                  • #10
                    Hall se on erittäin todennäköisesti. Kiekkamittari kun saa myös signaalinsa siltä.

                    No nyt tuli tämäkin selväksi, että sytytysvirta vissiin tarkoittaa tuota kipinän virtaa. Yleisesti, sitä käytetään tarkoittamaan juurikin tuota virta-avaimen "täydet virrat" -asentoa (15). Aika monessa käyttö-/huolto-ohjeessa puhutaan ihan, että kytke sytytysvirrat jne. Juontaa vissiin juurensa jostain epämääräisestä käännöksestä, vaikkakin toki wiki nyt ei ole aina yhtä kuin fakta, varsinkaan tynkä-artikkeleissa.

                    Tämän on varmaan tälläinen keskipakoisvoima juttu.

                    Comment


                    • #11
                      Itse itselleni vastaten:
                      KU:n jakaja käy RT:hen.
                      Aamulla nähdään oliko vika HALLissa vai jossain muualla.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä 89:n Passatissa oli samaa vikaa, pahasti pätki ja kierroslukumittari heitteli. Siinä vika oli virranjakajan johdon liittimessä.

                        Comment


                        • #13
                          Jakajan vaihto auttoi, syyllinen vikaan siis HALL.

                          Comment

                          Working...
                          X