Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 1.8S lämpöongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 1.8S lämpöongelmaa

    Nyt menee hommat jo niin mystiseksi että apua tarvitaan :)

    Elikkä profiilin mukainen ajokki pitää lämpöjä ajossa koko ajan koholla, lähellä flektin käynnistymislämpötilaa (anturi 2-napainen 95 astetta, eli yksi nopeus). Flekti toimii kyllä muttei saa jäähdytettyä sekään normaaleihin lukemiin. Lisäksi kabiiniin ei tule täysin kuumaa ilmaa ja tyhjäkäynnillä hieman haaleampaa.

    Ihan äsken meni vaihtoon termostaatti (87 asteinen) ja vesipumppu, ei vaikutusta. Vuotoja ei esiinny eikä nestettä häviä, ei kerää paineita. Vähän päälle vuosi on kulunut kansirempastakin, eikä siihenkään tosiaan oireita ole. Myöskin syyläri vaihdettu päälle vuosi sitten. Lämpötila-anturi myös vaihdettu, eikä muutosta. Järjestelmää koitettu ilmailla vielä korjaamon jäljiltäkin muttei muutosta. Nesteet oli vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä aika lailla puhtaat.

    Oisko kenelläkään hyviä neuvoja? Alkaa jo kyllä omat loppua :)

  • #2
    Vaihdettiinko nesteet yhteensopiviin vanhojen kanssa? Kyllä tuo tukokselta vaikuttaisi.

    Comment


    • #3
      Olisko lämppärinkenno tukossa?

      Comment


      • #4
        Minkä toimenpiteen jälkeen vika on tullut?

        Kokeileppa sellaista, että kun olet tullut ajosta (eli nesteet lämpimät), niin aukaise paisuntasäiliön korkki ja jätä auki kunnes kone on täysin jäähtynyt.
        Siis vaikka yön yli.

        Tuo em. on kaverilta kuultu ilmauskikka, jos siellä nyt sattuis olemaankin ilmatasku jossain.
        Omasta ei kansirempan jälkeen lähteneet ilmat millään muulla konstilla kuin tuolla, nosti lämpöjä eikä hyttiin tullu oikeen lämmintä.

        Comment


        • #5
          Itsellä myöskin tuli sama ongelma termostaatin vaihdon yhteydessä.

          Lämppärin kennossa oli vain ilmatasku jossakin.
          Monta kertaa tuli ilmattua sen pienen ruuvin kautta mikä sijaitsee siinä tulipellissä mistä lämppärinkennon letkut menee sisään mutta ilman tulosta.
          Ehkä viikon verran lämmöt olivat hiukan korkealla mut laskivat siitä pikkuhiljaa normaaliksi.

          Eli jos vain lämmöt sen verran alhaalla että uskaltaa ajaa niin luulisin että tasoittuu noin viikossa..

          Comment


          • #6
            Ongelmat alkoivat aika lailla itsestään, en ainakaan nyt muista että ois tehny mitään erikoisempaa. Sisälämpöä on pidetty tässä alkusyksykstä kuumalla ihan menestyksekkäästi mutta jossain välissä vain hävisivät sitten ja alkoi olla moottorin lämmöt koholla. Kyllä noilla uskaltaa vielä ajaa, on se tähän asti vielä ainakin kasassa pysynyt :)

            Ja nesteiden ei pitäis olla ongelma. Taisi aiemmin olla sinistä siellä ja vaihdettiin joskus kansirempan yhteydessä vihreään, joiden ei pitäis konfliktia aiheuttaa. Ja vihreät nesteet uusittukin pariin kertaan.

            Mutta en oikein ymmärrä että miten lämppärin kenno vois olla syypää tuohon koneen lämpöjen koholla olemiseen. Lämppärin kylmällä asetuksella ei ole merkitystä lämpöihin, vaikka sillon ei pitäs nestettä kiertää kennon kautta. Puhallusilma siis muuttuu kyllä selvästi kylmäksi.

            Mutta pitää kokeilla antaa olla paisarin korkki irti yön yli vaikka ens yönä jos se auttais. Kyllä itekki tuntuis että tukosta tai ilmaa siellä on korkeintaan, mikään ei tosiaan vuoda eikä sisälle glykoli haise.

            Comment


            • #7
              Vesi ei pääse käsittääkseni kiertämään kunnolla jos lämppärinkennossa ilmaa tai tukossa.

              Veikkaisin tossa sun tapauksessa tukkoista lämppärinkennoa ennemmin kuitenkin..

              Comment


              • #8
                Kyllä se kiertää. Muutenhan ei voisi käyttää hanaa lämmönsäätöön. Sitä on käytetty kanttikorissa muuten ihan prikulleen samanlaisen vesikierron kanssa.

                Comment


                • #9
                  Typ89:ssä ei ole hanaa, vaan jatkuva kierto lämppärinkennossa. Lämmönohjaus läpillä.

                  Comment


                  • #10
                    Olen asiasta erittäin hyvin tietoinen. En sanonut että on.

                    Comment


                    • #11
                      Mulle ainakin sanoivat tuolla vakiokorjaamolla että hana pitäis olla, voivat toki olla väärässäkin. Säätömekaniikassa ei kuitenkaan pitäis olla häikkää.

                      Käytän tuossa pajalla autoa tarkistuksessa ja mahollisesssa kennon ja muun järjestelmän pesussa tossa alkuviikosta samalla kun menee jarruosaa vaihtoon.

                      Comment


                      • #12
                        Kannattaisiko vaihtaa uusi kenno ,jos kerran irti otetaan? Se kenno ei välttämättä lähde pesemällä puhtaaksi.

                        Comment


                        • #13
                          hmm.. tuolla sanoivat kyllä että sitä ei tarttis irrotella vaan pesu onnistuis ihan letkuliitäntöjen kautta, mutta jos siihen irrotukseen asti menee niin sitte kyllä suosiolla uusi kenno ehdottomasti.

                          Comment


                          • #14
                            Onnistuu toki kenno paikallaankin.

                            Comment


                            • #15
                              Jees, no katsoo sitten huomenna miten toivoton tilanne on :)

                              Comment


                              • #16
                                Kennohan se siellä vastaan hanittaa ainakin laserin mukaan. Kokeillaan perjantaina järjestelmän pesua ja huuhtelua jos sillä vähän helpottais, tosi lämmintä ilmaa kyllä tulee kabiiniin nyt kun on nesteitä reilusti paisarissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Pesu auttoi ainaki siinä mielessä että nyt puhaltaa tosissaan lämmintä sisälle, koneen lämmöistä vaikea sanoa mutta ainaki hieman alempana olivat ja nestettä saa varmaan vielä vähän lisätä kun kone kuumana olivat vähän alle minimin. Käytettiin tosiaan Holstin Speedflushia ja hyvältä nyt ainakin vielä näyttää :).

                                  Sitä vaan ihmeteltiin tuolla korjaamolla että paisuntasäiliö pysyy kylmänä, mutta pitää tosiaan kattoa miten se nyt ajossa sitten asettuu tuo nesteen kierto.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse samanlaista autoa ilmanneenna huomasin että ylävesiletku on kriittinen tekijä tuossa ilmauksessa. Sehän on lähes metrin pituinen tuossa ja jää todella helposti mutkalle/painuneeksi keskeltä ja sinne keräytyy ilmaa. Tehtaalta lähtiessä siinähän on ollut sellainen rautalanka pitämässä letkua oikeassa korkeudessa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X