Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto 100, 2.3.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakohihnan vaihto 100, 2.3.

    Tuli siis jakohihnan vaihto eteen tilasin osat päivällä vesipumppu kiristäjän ynm.. Mutta myyjä kysyi onko koneen malli AAR jos on niin pelkälle kiristäjälle tulee hintaa 200€
    Katsoin nyt illalla tuumien että eihen se nyt se voi olla ja kappas kyllähän siellä motin kyljessä teksti alkaa AAR !
    Onko tämä nyt tosi että kiristäjä maksaa nuin vit*sti.

    Kertokaa te jotka olette vaihtaneet auto siis tarkemmin
    1991
    2.3
    5 syl.
    10v

    Ps. mitä muuta kannattaa vaihtaa kun keulan nyt kuiten aukasee?

    #2
    200e tuntumaan se orkkisosana taitaa maksaa.

    Termari kannattaa vaihtaa samalla, kun kerran vedet otat kuitenkin pois.

    Comment


    • #3
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66212

      Comment


      • #4
        Löytyiskö mistään netin kätköistä kuvia tuosta keulasta?

        Comment


        • #5
          Ei ole minulla kuvaa, mutta kun vaidoin remmin niin, vilkut sekä ajovalot ja lamppujen yläpuolisen lukkopellin otin irti. Sitten syylärin yläkiinnikkeet auki, jolloin syyläri mahtuu kallistumaan eteenpäin. Viskon siivet irti ja olikohan ohjaustehostimen pumppukin hieman tiellä eli pois edestä.
          Sitten mahtuikin jo näpit sen verran väliin että pääsi töihin.

          Jos ilmastointi, niin syyläri pois.

          Comment


          • #6
            Juu homma aika lailla kasassa ilmastoinnin takia piti puskuri repiä myös irti tosin helpotti muutenki huomattavasti.

            Ei vielä keritty testaamaan mutta toivotaan parasta :P

            Comment


              #7
              Oman AAR koneen kasaus on siinä vaiheessa että etsitään jakopään merkkejä. Kampuran merkki löytyy helposti ilman ihmettelyä mutta se nokka-akselin merkki hämmentää. Merkkihän katsotaan jakohihnan taustamuovin läpi reiästä eikö vain? Se reikähän on pari senttiä leveä ja merkki nokkapyörässä on pieni. Mihin kohtaan se merkki kuuluisi oikeasti tulla?

              Comment


                #8
                Kannen tasoon noin: http://media.corrado-club.ca/images/...imingMark2.gif
                Kuva g60 koneesta mutta sama käy tuohonkin.

                Comment


                • #9
                  Jakohihnan vaihto typ89 2.3 moottoriin.
                  Ajattelin että pitänee varmuuden vuoksi vaihtaa.
                  ei taida olla ihan pikku homma. Mitä kaikkea tuosta joutuu purkamaan, että hihnan saa vaihdettua?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 9.5.2021, 16:45. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                  Comment


                    #10
                    Lukkopellin ja maskin kun ottaa edestä pois, saa kivasti työskentelytilaa. Valoja ei varmaan pakko ole ottaa pois, mutta ei ole iso hommakaan.

                    Dampperin pulttiin, ns. Kuningaspilttiin, pääsee käsiksi puskurin ritilän läpikin, mutta kaiken muun kilkkeen roplaaminen on vähän hankalaa. Puskurin irrotuskaan ei ole kovin iso homma. homman kun levittää, on kivempi touhuta hihnan parissa.

                    Comment


                    • #11
                      Pitänee varmuuden vuoksi vaihtaa jakohihna ostamaani autoon, kun ei papereista käynyt ilmi, milloin on viimeksi vaihdettu.
                      onko suosituksia mistä saa tarvittavat osat, ja jos en itse halua vaihtaa (ei kokemusta sellaisesta) niin kuka pääkaupunkiseudulla asian voisi hoitaa?
                      siinähän joutuu jonkin verran purkamaan tavaraa, jotta pääse käsiksi. Maski, maskin kehys ja jäähdytin?

                      Comment


                        #12
                        Kysyisin Terhon pajalta. https://terhonpaja.fi/

                        Comment


                        • #13
                          Löytyikin tästä ihan naapurista JT-Carfix. Homma hoidossa, osia odotellessa.

                          Comment

                          Working...
                          X