Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI nykii hieman pintakaasulla, vika vai ominaisuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Nostellaan aihetta hieman lisää, kun ei ole ratkaisua löytynyt tähän. Otettiin videoklippi tuosta aaltoilusta, mutta kuvan vakaus ei ole mistään parhaimmasta päästä. Tosiaan kierrokset aaltoilee videon mukaisesti kylmällä koneella sen 100-200.

    https://www.youtube.com/watch?v=D5YL...ature=youtu.be

    Comment


    • #62
      Täällä samanlainen ongelma 2.0 TFSI.
      Antaa Koodit P0171 ja P0302.
      MAFin johdon kun ottaa irti, niin ei tule vikakoodeja, mutta nykiminen ajossa jatkuu.
      Paikallaan auto hytkyy kun kierroksen vähän humppaa..
      MAFin koitin putsata Cleanerilla, ei auttanut.

      Comment


      • #63
        Tuosta videon autosta ei tule koodeja eikä maffin irrotus vaikuta asiaan.

        Comment


        • #64
          katsokaa nyt jo ne turbiinit, laatikon mittausarvoista löytyy. En nyt muista ryhmää suoraan, mutta vcdsstä löytyy selitykset. Eli joku torque converter slip tai vastaava, 1/min. Muuttuuko nykimisen mukaan?

          Comment


          • #65
            Tämä selvä. Täytyneen joku päivä tutkailla tuota et mistä löytyy tuolta.

            Comment


            • #66
              Mullakin tekee samaa. Vaihdettu laatikkoon turbiini sekä venttiilikoneisto, ei vaikutusta. Logatessa kierrokset seilas enemmän kuin mitä rundimittarista voisi päätellä. Tekee kun laatikko on "säätötilassa" Kun turbiini oli auki tai kiinni niin oli ookki dookki. Turbiininlukon releessä jännite seilaa :(
              Kovissa pakkasilla autoon syttyi moottorin vikavalo. Logattiin nokkien säätymistä ja pienillä kierroksilla säätö ei onnistunut. Voisko se humpata kierroksia?

              Comment


              • #67
                Erikoiselta kuulostaa. Vaihdettiinko mekatroniikka / venttiililohko ohjainlaitteineen uuteen vai? Minkä koodin takia moottorin vikavalo paloi?

                Comment


                • #68
                  Nyt on katsottu VCDS kanssa torque converter slip - > kierrosten aaltoilessa arvo vaihtelee 32 ja 64 vuorotellen.

                  Comment


                  • #69
                    Ok, eli ainakin jonkin verran luiston muutosta siellä tapahtuu, vähemmän kyllä mitä kierroslukumittarista voisi päätellä. Pyrkiikö auto siis myös kovempaa eteenpäin kun kierrokset heittävät ylöspäin vai näkyykö ainoastaan mittarissa? Et sattunut katsomaan mittausarvoista paljonko moottorin kierrosluku todellisuudessa muuttuu?
                    Mitähän se turbiinin lukon ohjausventtiilin virta mahtaa näyttää kun nykii, heitteleekö samaan tahtiin vai onko tasainen? Toivottavasti en puhu ihan höpöjä kun väitän, että se on paineensäädin 6 ja VCDS:ssä N371.

                    E: niin ja se vielä, että tekeekö samalla tavalla 3-6 vaihteilla vai ainoastaan jollain tietyllä?

                    Comment


                    • #70
                      Tuntuu,että auton liikkuminen vain on nykivää kierrosten aaltoilessa eli ei ole "menohaluja" . En huomannut katsoa VCDS kanssa miten kierrokset oikein vaihtelee tuossa aaltoilu vaiheessa enkä kiinnittänyt huomiota tuohon vaihde asiaan. Yritin saada tuolla VCDS kanssa tallennettua tälläisiä taulukkoa mistä näkisi monta tietoa samaan aikaan olisi sillon helpompi tulkita, kun tänne laittaisi? En vain onnistunut tässä.

                      Edit : voisiko viallinen/likainen EGR venttiili aiheuttaa moista vaivaa.
                      Viimeksi muokannut Kuiders; 14.2.2016, 20:16. Perustelu: Lisäys

                      Comment


                      • #71
                        2.0 tfsi koneessa ei ole erillistä EGR venttiiliä. On hoidettu nokkien ajoituksella ns. overlap. Itse heittäisin mutuna että imukanavien tukkoisuus aiheuttaa tuon nykimisen. Ei välttämättä mitään tekemistä vaihteiston kanssa.

                        Comment


                        • #72
                          Totta, voi tulla moottorilta, mutta jos moottorin kierrosluku vaihtelee niin auton vauhdin täytyy myös vaihdella tai muuten joku luistaa.

                          Comment


                          • #73
                            Miten tuo imukanavien puhdistus tapahtuu? Sitä voisi ainakin yrittää

                            Comment


                            • #74
                              Itsellä B7 2.0T FSI q A:n kierrokset heijaa kylmänä/puolilämpöisenä ja tuntuu myös nopeuden aaltoiluna kierrosten mukaan. Tämä ei tosin näy vielä nopeusmittarissa, vain "takapuolituntumalla".

                              Comment


                              • #75
                                Nopea selostus: nosta keula pukkien päälle tai jos on monttu tai nosturi niin helpottaa. Irroita imusarja. Jonkin verran joutuu purkamaan tavaraa edestä pois. Nyt on imukanavat näkyvissä. Katso se kanava jossa on venttiilit kiinni ja ruiki sinne jotain liuottavaa tavaraa. Sitten tehostaa vaikutusta mekaanisesti jollain pulloharjan tapaisella. Tämän jälkeen paineilmalla tai imurilla tavarat pois kanavasta. Sitten käännetään "kuningaspultista" (kampiakselinpultti) moottoria sen verran että seuraavan kanavan venttiilit on kiinni. Tämän takia auto piti nostaa. Näin edetään kunnes kaikki on putsattu. Samaan syssyyn kannattaa putsailla huohotus järjestelmä. Sitten kaikki takaisin nippuun ja kovaa ajoa. Ennen hommaan ryhtymistä kannattaa ostaa uusi imusarjan tiiviste marmorilta.

                                Comment

                                Working...
                                X