Jatketaan tähän, koska otsikko kuvaa ongelmaa riittävästi. Mun A4 2.0T FSI q A:n uudenmallinen PCV on vaihdettu kertaalleen uudenmalliseen sekä muut huohotuksen osat tarkastettu. Olen taipuvainen luulemaan tuon kierrosten heittelyn olevan lähes ominaisuus, joten ajattelin tiedustella kokemuksia/näkemyksiä PCV:n korvaavista ratkaisuista. Olen löytänyt täälläkin mainutun BSH:n lisäksi Revon vastaavan PCV:n poistosarjan, mutta en ole löytänyt käyttäjäkokemuksia esim. Suomen vaihtelevien olosuhteiden vaikutuksesta moottorin kestoon/toimintaan PCV:n poiston jälkeen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TFSI nykii hieman pintakaasulla, vika vai ominaisuus?
Collapse
X
-
Vieras
Olet kärsimätön.
Kannattaa ehkä lukea ulkomaisia foorumeita ja googletella aiheesta, jos on kova hoppu ja hätä.
Comment
-
Ymmärrän ja pahoittelen. Hoppua tämän asian kanssa toki ei ole, mutta jotenkin tuo kierrosten ajoittainen humppaaminen on nyt saavuttanut epämukavuushuippunsa. Tätä ominaisuutta olen fiilistellyt ja foorumeita lueskellut aika ajoin ja haen lähinnä kokemuksia, miten esim. raaka kylmäkäynnistys PCV:n poiston jälkeen moottoriin vaikuttaa. Autonvalmistaja on varmasti suunnitellut moottorin huohotuksen toimivan tietyllä lailla ja tuon muuttaminen epäilyttää, vaikka englanninkieliset myyntipuheet kaikkien ongelmien poistumista lupaavatkin.
Comment
-
VCDS/vagcom on ystäväsi. Sillä seuraamaan turbiinin luokituksesta ja lukemaan vikakoodit. Syy voi olla peräisin esim. viallisesta anturista, nokka-akselien ketjun (jakopää hihnalla panonokan kautta, mutta imunokkaa ajetaan ketjulla koneen takaosassa) venymästä, imusarjan karstaisuudesta tms. Mahdoton sanoa etänä, koska mahdollisia syitä voi olla useita.
Talvella automaatti lämmittää laatikon öljyä luistattamalla turbiinia, mutta ei pitäisi näin +15 asteen keleillä ilmetä merkittävissä määrin.
Comment
-
Mulla on BWA:ssa Revon PCV korvauspalikka. Kyllästyin kun meni kaksi PCV-venttiiliä rikki puolen vuoden sisään, joten päätin, että asialle täytyy tehdä jotain. Forgen catch can oli niin infernaalisen kallis, joten päädyin tähän hieman edullisempaan vaihtoehtoon. Ei ole ollut ongelmia sen kanssa ja auto toiminut oikein hyvin.Viimeksi muokannut Spoonie; 14.1.2016, 13:26.
Comment
-
Nostetaas vähän tätä aihetta kun tuntuu emännän autossa olevan ongelmia pcv-venttiilin kanssa. Yhen jo vaihtanut (paikallinen varaosa ukko tilas vanhanversion ku ei kestäny ku pari kk) ja nyt tulossa päivitetyin versio (06F129101R) niin kokeillaas sillä taas.
Jos tämäkään ei kestä niin oon miettinyt tuota korvauspalikkaa, minkälaisia kokemuksia porukalla on näistä? ^ylempänä Spoonie kertoo että ois ihan toimiva ratkasu, onko toiminu myös talvella ongelmitta?
tossa löysinki yhen futurezin kautta. : http://www.futurez.fi/fi/shop/show_p...udi-vw-2-0tfsi
Comment
-
Lainataan aihetta. Isälläni on Audi A4 B7 2.0TFSI Tiptronic 2007. Siinä selailee kierrokset 1600-2000 välillä. Onko siinäkin mahdollisesti viallinen pcv-venttiili. Vikakoodeja ei anna.
Tarkennetaan vielä sen verran tätä vikaa, että kierrokset selailee sen 100-200.
Comment
-
-
Mulla kierrokset heittelee vaan ajossa, eli moottorin ollessa kuormitettuna. En ole huomannut että kierroksia nostaessa tekisi samaa, mutta pitää kokeilla kun "vika" esiintyy seuraavan kerran. Ei siis tee tuota ihan joka päivä.
Comment
-
Juurikin näin eli tasaisella kaasu käytöllä moottorin kierrokset tekevät jonkinlaista aaltoilua. Aaltoilu on 1500-2000 tuhannen välillä. Kierrokset itsessään tuolla välillä vaihtelee sen 100-200 tässä vaiheessa autossa tuntuu pienimuotosta nykimistä. Nykiminen päättyy siihen, kun koneelle annetaan hieman enemmän kierroksia. Kuusamon reissulla kierrosten aaltoilu - 20 asteen pakkasissa oli voimakkaampaa.
Comment
Comment