Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä vika audissa A4 -1995 1.8?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    en tiedä

    en tiedä kannattaako ottaa yhteyttä kuluttajaasia mieheen?

    Comment


    • #32
      Onko tää jokin tutun tuttu huoltomies, joka omalla ajallaan homman tehny? Vai oliko auto ihan jossain alan yrityksessä laitettavana? Jos jälkimmäinen, niin kyllä se liikkeen piikkiin pitää mennä. Kuluttaja-asiamieheen yhtetyttä jos ei liike suostu korvaamaan suoraan. Osilla ja töillä on takuu. Paitsi jos olet hommannut osat toisesta paikasta, ja laitattanut toisessa, sit homma on jo monimutkaisempi.

      Ja käytä pliis Isoja alkukirjaimia:) Eikä tartte entteriä painaa lauseen jälkeen, ne rivittyvät automaattisesti. Ja otsikoita ei tarvii vastauksissa käyttää. Helpompi lukea nääs.

      Comment


      • #33
        Kysyt tarkemmin mitä osaa ei ollut vaihdettu. Rullat tulee yleensä hinojen mukana, kiristin ostetaan monesti erikseen ja kaikki ei taida sitä vaihtaa oletuksena (=halvempi hinta). Ainahan sitä voi neuvoja kuluttajavirastosta kysyä.

        Comment


        • #34
          näin

          Hydraulikiristintä ei ollut vaihdettu.
          Huoltomies tarjoaa jakohihnan hintaa hyvityksenä.

          Comment


          • #35
            Tuota en oo ymmärtäny ikänä et hydraulikiristintä ei vaihdeta jos ei vuoda. Mistä sitä voi tietää jos rupee vuotaan just 10tkm jälkeen?

            Comment


            • #36
              Ja hihna ei käytännössä maksa mitään, eli siihen ei kannata suostua hyvityksenä. Tuo kiristimen vaihtamattomuus(samoin kuin joskus vesipumpun) on kyllä ihmeellistä, kun itse osan hinta ei sinällään ole kovin suuri suhteessa koko remonttiin ja etenkään työn osuutena käytännössä olematon.

              Comment


              • #37
                eikö

                eikö muka remontti miehen tarvi vaihtaa kiristimiä jakopäähihnan vaihtoyhteydessä?
                täytyy varmaan seuraavalla kerralla olla itse vieressä seisomassa ja katsomassa että kaikki vaihdetaan mitkä ovat jakopäähihnan kanssa tekemisessä.
                katsotaan nyt mitä kuluttajaasiamies sanoo.
                mutta en ihan tyytyväinen ole jos huoltomies korvaa uuden jakopäähihnan verran eli noin 500 euroa.itselle jää korvattavaa silti noin 1700 eutoa kone remontista hienoa

                Comment


                • #38
                  Riippuu ihan siitä, mitä asiakas on tilannut.

                  Comment


                  • #39
                    Kait se niin menee, että jos vaihdatetaan vaan pelkä hihna, niin vaihdetaan pelkkä hihna.

                    Jos tehdään jakopäänremppa ja sovitaan, että vaihdetaan kiristimet ja muut vermeet, niin silloin ne varman vaihdetaan.(hinta)

                    Itse tuli voortiin (esko) aikoinaan pelkkä hihna vaihdatettua, niin vajaan kolmen viikon päästä siitä vaihosta rouva soitti mökiltä tullessaan, että auto jäi motarin rampille, " kuule katkes laturin hihna", no mie sanoin että aja kotia, tähän vaimo että ei lähe käyntiin, tiesinpä jo silloin, että jakohihna poikki ja moottori romuna.

                    Eipä tullut silloin kiristimiä ja muita rullia vaihettua, kaipa se oli sitten odotettavissa, mutta kyllä hatutti.

                    Comment


                    • #40
                      Parin kympin tai korkeintaan satasen säästöstä parin tonnin lasku. Hatuttaahan se :)

                      Comment


                      • #41
                        Tästä nyt kun sais vähän enemmän tausta tietoa, että mitä on rempassa tehty, tai mitä pyydetty tekemään. Ja onko tämä nyt sovittu tämän miehen vai firman kanssa. Hankala sanoa juuta tai jaata kun ei teidä taustoja. Jos homma teetetty pimeänä ilman kuittia, niin voipi olla hiljasta korvausten kanssa.

                        Eihän missään puljussa huoltomies hommaa korvaa, vaan itse pulju. Ellei ole yhden miehen yritys:)

                        Comment


                        • #42
                          Tälläista osaa ei ollut vaihdettu kun hydraulikiristintä. En tiedä sitten onko kaikki muut tarvittavat osat vaihdettu. Mtä muita osia vaihdetaan yleensä hihnan vaihdossa?

                          Miksi sitten hän tarjoituu uuden hihnan korvaamiseen? Mnun mielestä hänen olisi pitänyt kertoa jos ei jotain vaihdeta niin moottori voi hajota.
                          Viimeksi muokannut okkim; 9.12.2009, 12:51. Perustelu: Otsikkoa ei tarvita kuin ensimmäisessä viestissä, lauseet alkaa isolla ja kappalejakoa voi käyttää. Kysymyksessä on kysymysmerkki.

                          Comment


                          • #43
                            Eiköhän ne yleisimmät osat ole jo tässä mainittu; jakopäähihna (rullat ja pultit tulee ainakin laadukkaampien hihnojen mukana samassa), kiristin (kaikki ei vaihda tätä, nostaa hintaa ehkä noin 100 euroa), moniurahihna (laturin hihna), vesipumppu (kaikki ei vaihda tätä, kilometrisyklit ei mene yhteen hihnojen vaihdon kanssa, mutta ikävä se erikseenkin on vaihtaa), termostaatti (jäähdytysnesteelle, hinta muutama euro, että ihan turha jättää vaihtamatta, kuitenkin jo vaihdon tarpeessa).

                            Jos vaihdettu hihna oli merkkitiskiltä, niin niissä kai on joku 2 vuoden takuu (joku voi tarkentaa tätä, kun ei ole ollut tarvetta turvautua tähän). Tarvikehihnoista en tiedä, vaikka monesti joku continental tai vastaava on ihan sama kuin merkkitiskin hihna.

                            Näin muuten, en itsekkään ymmärrä miksi joku kiristin tai muu näistä osista mitä hihna pyörittää tai koskettaa, jätetään vaihtamatta. Jos niiden laakerit pettää tai kiristin löystyy, niin eihän siinä uusi hihna mitään auta..

                            Soittele sinne kuluttajavirastoon, kun tuskin täältä forumilta tämän enempää neuvoja pystyt saamaan.

                            Comment


                            • #44
                              Yritäs nyt tomppa kirjoittaa niinkuin täällä on tapana. Joka viestiin ei kirjoiteta otsikkoa. Anna forumisoftan hoitaa rivitys, ja lauseet alkaa Isolla kirjaimella ja loppuu pisteeseen.

                              Ei viitsisi joka viestiä korjata ja huomauttaa kaikesta.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja tomppa1980 Näytä viesti
                                ...mutta en ihan tyytyväinen ole jos huoltomies korvaa uuden jakopäähihnan verran eli noin 500 euroa.itselle jää korvattavaa silti noin 1700 eutoa kone remontista...
                                Eihän jakohihna maksa kuin muutaman kympin. Mistä tulee tuo 500e?

                                Joidenkin merkkien kanssa puuhastelevat sanovat, että vesipumppu kestää kaksi tai kolme jakohihnan vaihtoväliä. No, sen arvaa, että jokainenhan jättää sitten vesipumpun ja kiristimen vaihtamatta, kun nuukailevat. Ja kun jokainen hihnaa vaihtava ajattelee samoin, vaihdetaan niitä vesipumppuja sitten erikseen.

                                Rellu-tutut ovat törmänneet sellaiseen, että jakohihnaa vaihdettaessa on ilmoitettu, että pumppu vuotaa ja se pitäisi vaihtaa.
                                Monta tämmöistä tapausta tullut eteen ja yksikään näistä autoista ei ole jäähdytinnestettä kuluttanut ennen remonttia. Ilmeisesti kyse on siitä, että saadaan se asiakas edullisella tarjouksella liikkeeseen ja sitten vasta kerrotaan, että pumppu on vaihdettava myös. Hyvä tyyli sikäli, että tulee se pumppu kuitenkin vaihdettua.

                                Harmi, että huolellisempi Audisteja vaivaa vesipumppumurheet sitten toista kautta. Takuuaikana hajonneita tarvikepumppuja olen minäkin vaihtanut.
                                Aina pitäisi osata itsekin ottaa selvää eri merkkisten pumppujen kestävyydestä.
                                Audiin kuulemma kannattaa hakea vesipumppu merkkiliikkeestä, kun ilmeisesti rahalle saa oikeastikin vastinetta.

                                Varsinaiseen aiheeseen liittyen, niin hankalia tuommoiset pettävät osat, joita ei ole vaihdettu. Tavallaan kun se takuu koskee vain niitä vaihdettuja osia.
                                Ja eihän tuommoinen kiristin varoittamatta hajoa. On se siellä aika mekkalaa täytynyt pitää ennen pettämistään.

                                Comment


                                • #46
                                  Tässä se varoitus kiristimen pettämisestä: "Olllut jo hetken aikaa vähän käynnistys ongelmia ettei lähde heti kerralla käymään."

                                  Comment


                                  • #47
                                    Toisaalta kannaattaa tuota kallista remonttia ajatella myös toiselta kannalta, jos yhtään lohtua antaa. Samalla remontoi sisältä muutkin tarvittavat, kun se pitää purkaa, niin onpahan kone mikä jaksaa sitten kukkua taas pitkään.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Luulen, en tiedä, mutta jos viet auton pajalle siellä kysytään mitä sille tehdään. Jos olet pyytänyt vaihtamaan jakohihnan, on ehkä kysytty vaihdetaanko samalla vesipumppu, kiristimet jne. Jos vastaa, että pelkkä hihna on syyllinen peilissä todennettavissa.

                                      Jos taas sovittu, että tehdään koko huolto pitää vaihtaa kaikki ko. huoltoon liittyvät osat. Sitä saa mitä tilaa pätee tässäkin. Kuten Jussikin tuossa ylempänä mainitsi, iskee helposti nuukuus muutaman euron osassa -> pettää pian. Mitä olet sopinut korjaamon kanssa on avainasemassa. Ja siinä kuitissakin voisi näkyä, mitä korjaamo on tehnyt. Kuitin/laskun perusteellahan maksamalla hyväksyt tehdyt työt.

                                      Selvitä siis (rauhallisesti ja asiallisesti) pajan kanssa, miten etenette asiassa. Jos ei järkevää ratkaisua löydy, sitten kuluttajaneuvojalle. Varaudu kuitenkin, että homma menee 50/50 kulujen osalta. Sekin on parempi kuin ei mitään, jos vastuuasia on epäselvä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kolina Audin 18TQ jakopäässä.

                                        Minulla kuluu jakopäästä kolkutus käydessä. Kävin Laakkosella ja huoltomies sanoi, ettei kannata ajaa yhtään sillä kiristin voi purkautua ja särkee koneen. No menin varaosakassalle ja kyselin hintoja saatavuutta osille. Kaikki löytyy hyllystä, hihnat ja kiristinrulla 130 eur ja sitten hyraulikiristin 170 eur. Varaosa-data suosittelee vaihtamaan sen hyraulikiristimen aina.

                                        Mikäköhän siellä kolisee? Minun Audin 1.8TQ konetyyppi on AEB

                                        Kolisiko Tomppa1980 sinun Audissa jakopää käydessä ennen laukeemista?
                                        Viimeksi muokannut jasso; 18.12.2009, 16:11. Perustelu: Ei tämä ole mikään "heitä kirjaimet säkkiin ja sekoita" -ketju. Korjattu luettavaksi tämäkin teksti.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onko edellisestä jakopääremontista mikä kauan + kilometrit? Ja mitä sillon vaihdettiin..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Villinä kysymyksenä Kauko, onko varmasti jakopää, ettei ole nokkien välinen ketju joka rallattaa?

                                            Ajattelin vain että ketuttaahan se turhaa jakopäätä uusia jos rallatus onkin ketjussa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ajettu 50 000 km jakopään rempan jälkeen. Kilometrit 140 000 rempan kohdalla. Nyt mittarissa 192 000 km. Ittekin olen tullut tämän foorumin kirjoittelua seuranneena tulokseen, että se ketju siellä kalkattaa. Paljonkon sitten remontti maksaa?

                                              Comment


                                              • #53
                                                No itse jos tekee niin hintaa ei juuri tule muuta kuin osat ja tupakit. Ja ketju ja kiristin tulee maksamaan yhteensä n. 200 euroa, muistaakseni.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  28.12 menee Laakkoselle auto.Missä se ketju on. Voiko sitä päästä tarkastelemaan, missä kunnossa se ketju on ennen Laakkoselle menoa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Venttiilikopan joudut käyttää pois.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Audi kolisee

                                                      Vika oli siinä apulaitehihnassa,hampaita poissa.Kolina loppui, kun laitettiin uusi hihna.Laitettiin samlla jakopäähän kaikki uudet hihnat,ettei tarvi olla kohta taas hihnoja vaihtamssa.Kampiakselin päässä olevat ruuvit oli kireellä>porasivat pois.Hinta remontille laakkosella Työt 306 eur + osat 300 eur yht. 606 eur <kohtuullinen.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X