Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten Saa 1990vm autoon karanneita heppoja takaisin? + muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten Saa 1990vm autoon karanneita heppoja takaisin? + muuta

    Eli, itellä on audi coupe 2.3 20v quattro ja tarkotus ois ny saada selville että miten saan edes osan karanneista hepoista takaisin ja paljon maksaa?

    Lukkoperä ei pysy päällä kuin sen about 10-20 sekkaa tai onko se nyt metreinä sitten jotenki. Kuuluisko sen pysyä päällä niin kauan ku haluaa vaan tarkotettu vaan ojasta pois pääsemiseen esim?

    Ja sitten vielä semmonen kysymys että onko muilla ollu samaa vikaa että öljyvalo vilkkuu vaikka öljyä on varmasti tarpeeksi, vai voi se olla esim. lukkoperän öljyvalo taikka vaihteiston? Paha itse selvittää kun ei ole ohjekirjaa.

    #2
    Perässä ei ole mitään öljyantureita eikä sille mitään valoja. Ei myöskään vaihteistossa.

    Lukkojen pitäisi pysyä päällä niin kauan, kunnes painat uudelleen nappia, käytät virrat pois tai nopeus käy yli 25km/h.

    Tuossa kyseisessä pelissä ei ole mitään öljyn tason anturia, vaan ihan vain öljynpaineen anturi + valo. Valo palaa koska:
    a) anturi/liitin/johdot ovat rikki
    b) mittaristossa katkoksia piirilevyn juotoksissa
    c) öljynpaine on oikeasti alhainen, ja valo toimii kuten pitääkin, mikä ei siis ole hyvä juttu

    Miten saa oletettuja uupuvia tehoja takaisin? Yleensä ihan perusjutut käymällä lävitse lähtien liikkeelle putsareista/tulpista/yms. ja edeten alipaineletkujen kautta antureihin (lamda, MAF) sekä tarpeen vaatiessa siitä sitten vielä eteenpäin. Ja tietysti niitä tehoja pitää sitten oikeasti puuttua vakioon nähden, että niitä voi saada takaisin.

    Tuo osaa vikakoodejakin jo jonkin verran, joten niitäkin voi kuikuilla.

    Mitäkö maksaa? Näillä tiedoilla enintään uuden vastaavan toimivan auton verran.
    Viimeksi muokannut jasso; 26.11.2009, 20:11. Perustelu: Hyvä huomatus. Ei tuossa kait Motronicia ole. My bad.

    Comment


      #3
      Motronic osaa vikakoodeja, joten niitäkin voi kuikuilla.
      Mut tuohan on Hitachi tai joku semmonen:)? Mut kait sekin osaa koodeja.

      Comment


        #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=50704

        Haulla löytyy paljon lisää.

        Comment


          #5
          Hyvä huomautus Villeltä. Korjasin :)

          Comment


          • #6
            Oliko tämä kone siis 7A, mitähän siinä merkitsevät versiot E tai D. Tuo MPI ruiskutussysteemi kulkee monella nimellä Hitachi, EFI-Hitachi, Bosch/Hitachi tai kuten Bentleyssä MFI . Vastaavasti monessa autossa lukee MPI, joka taas tarkoittaa vain monipisteruiskutusta eli helposti voi mennä väärin itsekullakin. Sinänsä ko. ruiskutussysteemi on mielestäni hyvä. Itsellä ainakaan ei ole ollut mitään ruiskutusvikaa tuossa 2,8:sissa.

            Comment

            Working...
            X