Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä ero?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä ero?

    Ostin tossa juuri eilen 90 Q audin 2.3 koneella. Huomasin, että noita samoja vehkeitä on kahta eri teholuokkaa: 100kw ja 125kw. Kummatkihan ovat kuitenkin 20v ja 2.3 litraa? Mistä johtuu tämä lähes 40hepan ero? Kuinka saisi tohon vajaa tehoiseen autoo noi normaalit tehot?

  • #2
    en ole aivan varma,mutta oliskohan toi 100kw kumminkin 10v tekniikalla....ainakin sellaisen moottorin (2.3 litrasen) on audi tehny 90 quattroon. Ja käsittääkseni 20v tekniikalla on vaan 2.0 ja 2.3 litraiset....vai oliskohan joitakin jenkkiversioita sitten olemassa....?

    Comment


    • #3
      100kw on 10 venttiilinen 2.3L. 125kw on taas 20venanen 2.3L. Lisäks löytyy 2.0L 20v joka on 160hp. Ei oo jenkkiversioita muuten kuin saastelaitteiden osalta. Vajaatehoiseen saa tehot konetta vaihtamalla :) Tosin sillon ei 7A kävis mielessäkään ainakaan mulla. 3B tai ABY olis mukavampi vaihtoehto...

      Comment


        #4
        Ootkos nyt ihan varma, että sulla on 100kW 2,3L 20v kone? Tietääkseni Audi ei ole moista vitoskonetta tehnyt. Jospa kyseessä on kuitenkin 10v kone?

        Comment


        • #5
          Juu myyjä väitti kun ostin, että toi ois 100kw 20v kone, mutta kyllähän se taitaa sit olla toi 10v. NG-mosa siinä ainakin on?
          Mitäs tosta saa lastuttamalla irti. Onko kellään tietoa?

          Comment


            #6
            NG on 10v. Lastulla siitä ei saa irti käytännössä yhtään mitään, testattu on.

            Comment


            • #7
              Eli taas on turistii kusetettu :) Noh kai se on tyydyttävä kohtaloonsa ja odotettava talven tuloa..
              1000euroo ois kyl rahaa pistää koneeseen kiinni vaan ei tahdo varmaan riittää? Ite semmonen poropeukalo et ei kyl iteltä onnistu enää tommoset hommat..

              Comment


                #8
                Ikävä tyyppinä sanoisin että säästä rahasi ja aja vakiolla kunnes vaihdat peliin jossa valmiiksi paremmin hönkää. Vaparin virittäminen kun maksaa suhteettomasti saatavaan tehonlisään nähden.
                Fiksuinta olisi varmistaa että kaikki sytkä- ja bensakamat toimii moitteetta.

                Tuolla kiloeurolla saisit kyllä tee se itse ohjelmoitavan ruiskun jolla saattaisi tuostakin koneesta saada jotakin irti ja ennen kaikkea korvaamatonta kokemusta ruiskun säätämisestä. Itse tein ko. muutoksen 16v jettaan eikä ole kaduttanut hetkeäkään. Lisää tietoa aiheesta:
                Suomeksi: http://www.finsquirt.net/forum/
                Englanniksi: http://www.msefi.com
                Itse purkkihan ei maksa kuin enintään muutaman satkun. Siihen kun laskee suuttimet, bensatukin, paineensäätimen, anturit yms. niin ollaan varsin lähellä tuota kiloa. Ostamalla kamat järkevästi voi toki päästä halvemmallakin. NG imusarja on kyllä muistaakseni siinä määrin ahtaasti muotoiltu että bensatukin rakentaminen voi olla työlästä.

                Comment


                • #9
                  Vaikka en koneista ymmärrä mm 100 kw jne on ajattelun paikka. Hölmö on se joka maksaa- viisas on se, joka liittyy kerhoon ja (etukäteen ennen ostoa )kysyy tietävämmiltä.

                  Comment


                    #10
                    Noh lohdutuksen sanana sellanen, ettei tolla 25kw erolla vielä kuuhun mennä :)

                    Tuskin mitään merkittävää eroa normaali ajossa huomaa.

                    Comment


                    • #11
                      ^Luonteeltaan nuo koneet on kyl hyvin erilaisia. 7A laulaa ainakin mulla reiluun 7000 kiekkaan iloisesti kun taas NG lakkaa hengittämästä hiukan aikasemmin. Ja kyllä 25kw sentään jo huomaa jossain :) Kunnon ripeitä koneita tosin kumpikaan ei ole. 250km/h keräs mittariin mun kärry suljetulla motarilla. NG:tä en ole testannut et jaksaako kiihtyä mihin.

                      Comment


                        #12
                        Varmasti hieman poljettaessa eroa löytyy.

                        Ihan vakiona 250km/h? Melko kevyt siis tollanen Coupe.

                        Comment


                        • #13
                          ^Juu totta on pienillä kiekoilla ja pienellä kaasulla ajettaessa on aika lailla samanlaiset. Kyl tää aika tonnikeiju on(1320kg). Kansi on portattu ja puristukset vähän kovemmat+putkisto varsin avara. Muuten vakio. Ilmanvastushan näissä suht pieni. Mittari(S2) kusettaa varmaan jo noissa vauhdeissa. Tosin rengaskoko on vakiota hieman isompi.

                          Comment


                          • #14
                            joo, tuo NG-kone taitaa olla aika hyvin "balanssissa" jo tehtaalta. Upotettu käteinen koneeseen, näkyy korkeintaan lisääntyneessä bensankulutuksessa. Eihän tällainen mikään raketti ole, mutta kieltämättä leppoisa ajaa kun vetää ihan tyhjäkäynniltä asti.

                            Comment

                            Working...
                            X