Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B4 lämpöongelmia ja muutakin asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B4 lämpöongelmia ja muutakin asiaa

    Hei arvon foorumilaiset.

    Jos vain arvon raati suo, tarvitsisin muutamaa neuvoa koskien yleisesti VAG-käytäntöä ja myös teknistä asiaa, moottorin lämpöongelmia.

    Eli potilas on -94 vuoden Audi 80, joka on Saksasta uitettu. Kone on lamamallin 90hp (ABT). Puhallin puhaltaa kyllä erittäin nopeasti lämmintä ilmaa, mutta lämpöviisari ei nouse yli 70 asteen ajossa. Kaupungissa jos joutuu kauan pitämään tyhjäkäynnillä, nousee lämpötila maksimissaan 85 asteeseen ja tämän jälkeen flekti alkaa huutaa.

    Vesihöyryä tulee todella paljon putkesta, ja tästä päättelin sen että moottori ei pääse lämpenemään tarpeeksi? Vai olenko aivan hakoteillä :)

    Mistä etsiä syyllistä, termaristako? Ja mistä tuo kannattaa hakea, marmoritiskiltä vai motonetistä sekä mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun tuohon rupeaa?

    Lisäksi kysymys VAG-konsernin nettikatalogista. BMW:llä on realoem.com josta näkee varaosanumerot ja räjäytyskuvat korimallin ja vuosimallin mukaan. Onko Audilla vastaavaa vapaasti katsottavissa, vai täytyykö tyytyä markkinavoimien jyräämänä esimerkiksi Autodataan?

    Kiitos jo etukäteen vastauksista

  • #2
    Termostaattivikaa tuossa voisi tosiaan luulla olevan, jos lämmöt ei nouse maantiellä.

    Mutta mutta... jos flektit lähtee pyörimään mittarin näyttäessä 85, niin voisi kuvitella vian olevan mittarissa. Eli näyttäisi liian alhaisia lukemia.

    Eli vag-comilla olis hyvä tarkistaa/tarkistuttaa näkeekö moottorin lämpöanturi saman lämpötilan kuin mittaristo.

    Sitten voisi lähteä arvailemaan missä vika on.

    Termari kannattaa tosiaan hakea marmorilta. Eikä siinä sitten muuta tartte kylkeen kuin jäähdytysnestettä.

    Tuossa ns. verkkoetka, joka vaatii rekisteröitymisen. Sieltä näet varaosanumeroita.
    http://www.vagcat.com/

    Comment


    • #3
      No voi mahoton. Vastaus tuli nopeammin kun kerkesin edes Googlettaa, missä tuossa vermeessä on vag-com "pistoke".

      Eli adapterikaapeli + läppäri = voitto?

      Joka tapauksessa kiitos jo valmiiksi. Ja lisäyksenä, että jäähdytinnestettä tuo ei ainakaan merkittävästi syö. Epäilyttää vain tuo erittäin runsas vesihöyry.

      Ebaysta lähtee tilaukseen kaapeli.

      Edit:

      Ilmeisesti tuo 80 vaatii 2x2 adapterikaapelin, mutta mikä kaapeli on yhteensopiva (todistetusti toimiva...) tuon kanssa?
      Viimeksi muokannut kazoo; 24.11.2009, 21:33.

      Comment


      • #4
        Höyryähän se pukkaa mielestäni omakin suht runsaasti putkesta.

        Kansikin tuossa tuli vaihdettua muista syistä mutta ei tuo "höyryäminen" mihinkään hävinnyt. Ominaista sanoisin.

        2x2 adapterin tosiaan vaatii ja pistokkeet löytyy konehuoneen sulake/releboksista.

        Voi sitten olla, että muilla kuin ross-techin tai merkkihuollon kaapeleilla ei helposti pääse näihin kiinni.

        Comment


          #5
          Kyllä höyryäminen taitaa olla perusominaisuus. Oma ABK tuprutteli kuin tehtaan piippu, eikä siinä mitää vikaa ilmennyt 5 vuoden ja 85 tkm aikana.

          Samaa kuullut (täällä), että Ross-techin kaapelilla näkee "hiukan" enemmän.

          Comment


          • #6
            Höyryää mullakin aika runsaasti kylmänä, kun lämpenee niin vähenee.

            Comment

            Working...
            X