Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t moottorielektroniikan varoitusvalo #2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t moottorielektroniikan varoitusvalo #2

    Tässä syksyllä kojetauluun syttyi moottorielektroniikan varoitusvalo ja luettuani vikakoodit löytyi P0411-vikakoodi. Poistin vikokoodin muistista, mutta sama vika ilmaantui muutaman viikon kuluttua uudelleen. Käytin auton huollossa, jossa vaihtoivat jonkin releen (en sitten muistanut kysyä mikä rele mahtoi olla kyseessä). Huollon jälkeen varoitusvalo on syttynyt kuitenkin samalla tavoin aina muutaman viikon välein palamaan. Nyt vain sillä erolla, että vikakoodeina on aina P0411 ja P0133. En ole huomannut auton käyttäytymisessä kuitenkaan mitään mainittavaa muutosta.

    Eli olisiko kenelläkään hyviä ideoita mahdollisesta ongelmasta? Ei huvittaisi käydä turhanpäinkään siellä huollossa, kun viat tuntuvat vain senkun lisääntyvän...


    P0411: Toissijaisen ilman ruiskutusjärjestelmän virheellinen virtaus havaittu
    P0133: Happitunnistimen virtapiirin (kosketinkenttä 1 - anturi 1) hidas vastaus

  • #2
    Eli P0411 on secondary air injection incorrect flow ja P0133 on lambda-anturin hidas reagointi. Lambda-anturi nyt vaihtoon, samalla voi kadota tuo P0411. Secondary air injection pumppu pumppaa ilmaa pakosarjaan vähän aikaa käynnistyksen jälkeen , jotta katalysaattori lämpiäisi nopeammin . Lambdan kautta menee tuo monitorointi. Osta alkuperäinen lambda.

    Comment


    • #3
      Ei suoranaisesti noihin vikakoodeihin viitaten mutta omassa vikakoodin antoi noista konehuoneessa olevista karvapäällysteisistä alipaineletkuista. Kaikki olivat ihan haperoita. Kannattaa ehkä jokaisen tarkistaa nuo vaikka heti.

      Comment


      • #4
        Sikäli kuitenkin mielenkiintoista, kun tuo releen vaihto nimeenomaan aiheutti tuon P0133-virhekoodin, joten ensimmäisenä olisin kuvitellut (osa)ongelman olevan siinä. Pystyyköhän tuota lambdan kuntoa varmistamaan millään vai onko järkevintä vain käydä hakemassa/asentamassa uusi ja katsoa onko sillä vaikutusta asiaan?

        Mielessäni on ollut myös tässä jo jonkin aikaa, että vaihdan tuon 1.8t akilleen kantapään, eli bypassin siihen TT:n kestävempään versioon. Tosin senkään hajoaminen ei varmaankaan voisi selittää näitä ongelmia?!

        Comment


          #5
          Varmistapas tämä: http://audiclub.fi/audifinns/showpos...0&postcount=10

          Tuo teki itselläni incorrect air flow -vikakoodia.

          Comment


          • #6
            Täytyypä nyt varmaan seuraavaksi käydä tutkimassa noiden letkujen kunto, kun useampikin on näyttänyt viittaavan/antavan epäilyksen aihetta näihin liittyen.

            Kiitoksia kuitenkin tähänastisista hyvistä vinkeistä!

            Comment

            Working...
            X