Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T moottorielektroniikan varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T moottorielektroniikan varoitusvalo

    Koneessa ei mitään havaittavaa vikaa, toimii kuten ennenkin. Pari päivää nyt palanut. Autolla ajettu 120tkm.

    Kävin laakkosella huollossa. Luettiin vikakoodit, tulokset ja korj.ehdotukset :

    1) P1297, Ahtimen ja kaasuläpän yhteys, paineen lasku
    - ilmaletku (painepuolella), vuotaa, haljennut
    - ilmaletku irronnut (painepuolelta)
    2) P1136 Seoksenmukautus additiivinen, seos liian laiha
    - Lambda-säätö liian laihalla

    Korjaaja sanoi, että pitäisi purkaa enemmän ja vaikea tutkia silmämääräisesti letkuja, mutta mitä äkkiseltään näki oli kunnossa. Ei suosittanut
    lähteä kovin kauas ajelemaan ,kun kerroin että lähden reissuun

    Työnjohtaja sanoi, että voit ajella huolella seuraavaan huoltoon (7000km) ja ei haittaa. Kumpaakohan pitäisi uskoa?

    Vika nollaattiin, mutta tuli takaisin heti käynnistyksessä (tyhjäkäynnillä). Reissuun lähdetään ja liikkumisturva on. Harmi vaan kun takaraivos ja koetaulus palaa vikavalo ja huoli että meneekö
    moottori vaihtokuntoon tms.

    Mitäs sanotte, onko auto kunnossa vai ei ? Mitä tälle pitäisi tehdä? Tutkia letkuja, vai vaihtaa
    suosiolla osia. Onko maallikkohommia, lambda-anturi ei taida olla, mutta ilmamassamittarin voisi
    osata vaihtaa...
    Viimeksi muokannut janvande; 23.11.2009, 20:02. Perustelu: ajokilometrit, tarkennettu ongelmaa

  • #2
    Täytyy todeta taas, että nuo suomennukset ovat ikävästi kyllä aina aika höpöä ymmärtää. Vaikuttavat aina siltä, että ne on tehnyt joku, joka ei ymmärrä mitä suomentaa eikä oikein löydä suomen kielestä sopivia sanojakaan. Harmi sinänsä.

    Sama ilman "rikkinäinen puhelin" -efektiä:
    P1297
    P1136

    Comment


    • #3
      Ilmanpuhdistin oli puoliksi irti ts. näkyi suodinkangas puoliksi. Siitä oli myös kiinnikke murtunut. Voisiko tämä olla alkujaan syy vai olisivatko huollossa tutkiessaan rikkoneet.

      Valo vielä palaa, mutta tarvitsee ilmeisti muutaman kunnollisen käynnistyksen jos auto itse nollaa vikavalon.

      Hyvin se auto on tähän asti kestänyt. Kerron palstalle, miten se kestää niin samoissa ongelmissa painivat ainakin uskaltavat ajaa autolla jos ongelma muuten on visainen.
      Viimeksi muokannut jasso; 25.11.2009, 21:35.

      Comment


      • #4
        Minullakin tuo sama P1136 vikakoodi, vikaa haettu muunmuassa näin --> http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...124#post608124
        Eli auto kyllä toimii nyt ihan normaalisti kun tyhjäkäyntikierrokset asettui normaalitasolle tuon paineensäätöventtiilin vaihdon jälkeen. Häiriövalo vaan palaa ja muistuttaa itsestään aina autolla ajaessa :( Pitää varmaan itsekkin ostaa tuo vag-com tulee muuten liian arvokkaaksi käydä liikkeessä aina nollauttamassa vikakoodit.

        Comment


        • #5
          Nollasin vikakoodit itse, ei ole tullut takaisin n.100km ja useiden käynnistysten jälkeen.
          Pitää koputtaa puuta. En tiedä sitten nollasiko huollossa ollenkaan.

          Voihan se olla maallikkomietteillä tuo ilmanputsarin kotelokin syynä. No odotellaan syttyykö
          valo vai jäikö unholaan....

          Comment


          • #6
            Riemua riitti 2 viikkoa, valo palaa taas. Kilometrejä kertyi aikapaljon ja luulin ettei se
            enää voi tulla...

            mites timo k? vieläkö sulla palaa valo?
            Viimeksi muokannut janvande; 18.12.2009, 18:18. Perustelu: poistettu rivi

            Comment


            • #7
              Ootko tämän ketjun jo tsekannut? http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40445

              Comment


              • #8
                En ollut, kiitos linkistä. Täytyy MAF-testata seuraavaksi.

                Laitoin omaan topiciin sijaintikysymyksen :

                L-letku ja 035103245g (Bleeder Valve)

                http://www.audiclub.fi/forum/showthr...963#post613963
                Viimeksi muokannut janvande; 20.12.2009, 15:21.

                Comment


                  #9
                  Oma arvaus on että juurikin tuo L-putki halki ja vuotaa erityisesti ahdoilla. Helppo tarkistaa, helppo vaihtaa, halpa osa. Halkeama ei välttämättä näy ollenkaan kun osa on paikoillaan (ilman painetestiä). Vastasin tuohon ketjuusi ko. osan sijainnista, vaikka mielestäni vähän turhaa avata erillinen ketju.

                  Comment


                  • #10
                    6.1.2010 vag-com :

                    1) sama vanha
                    2) sama vanha
                    3) 16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
                    P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent


                    10.1.2010 Valo syttyi taas ja 17.1.2010 vag-com :

                    1) sama vanha
                    2) sama vanha
                    3) 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                    P0300 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
                    4) 16686 - Cylinder 1 Misfire Detected
                    P0301 - 008 - Implausible Signal - Intermittent


                    17.1.2010 testattu seuraavaa

                    - Maf arvo noin 140 kiihdytyksellä eli kunnossa po.
                    - Lambdat etummainen -9 ja takimmainen +7
                    - painetesti tehty ja ei löytynyt vuotoa

                    Auto tuntuu selvästi tyhjäkäynnillä täristävän usein.
                    Yhden kerran kierrokset aamun kylmäkäyn. seilasi 1400 ja 800rmp väliä hetken. Tämän tehnyt vain sen yhden kerran, muuten kierrokset pysyy 800rpm:ssä ,mutta silti tyhjäkäynti epätasainen (täristää)

                    Voiko puolavika aiheuttaa myös 1 ja 2 vikakohdat, joita ei ensimmäiseen vikakuukauteen ollut, nyt uusia tulee hälyttävästi. Mitä olisi nyt järkevää seuraavaksi tehdä?

                    Auto toimii siis normaaliajossa ihan hienosti, ainoastaan tyhjäkäynti oireilee.


                    (painetestilla 0.5bar sisään. Ilman tyhjenee heti putkistosta kun lopettaa ilman syötön. huohotin
                    putki oikealla tavalla tukittu moottorille. Ihmetyttää ettei paine pysy imuputkistossa yhtään vaan
                    karkaa jonnekin. Ei kuitenkaan siis löytynyt tällä testillä vuotoa. Teen varmaan vielä uuden kerran
                    testin)
                    Viimeksi muokannut janvande; 18.1.2010, 07:36. Perustelu: painetestiä tarkennettu, selvennetty puolan osuuttaa 1&2 vikakohtaan

                    Comment


                    • #11
                      bleedervalve oli rikki (näki jo kauas). Vaihdettu --> käynti tasaisempi ja maf arvot normaaleiksi tyhjäkäynnillä.

                      Katellaan, nyt ainakin rikkinäinen osa vaihdettu

                      Comment


                      • #12
                        Helppo ainakin kun muovin ottaa koneen päältä pois niin tsekata alipaineletkujen kunto.Ei vaadi kuin hieman viitseliäisyyttä kuljettaa kättä siinä letkussa ja katsoa mihin kiinnittyvät.Koneen takaosassa ihan haperoita ja uusiin muutaman muunkin samaan syssyyn.Uudet muutamalla eurolla... Ja vikakoodin sai sen jälkeen sammuun.

                        Comment

                        Working...
                        X