Tuli logitettua Vag comilla ajon aikana ja satuin huomaamaan että tietyissä tapauksissa kaikissa sylintereissä ilmenee kipinän katkomista. Misfire ilmituksia tulee esimerkiksi kun auto seisoo paikallaan (lämpimänä) ja antaa kevyesti kaasua (2000-2500 kierrosta) ja sen jälkeen antaa palautua tyhjäkäynnille -> tässä kohtaa satunnaisesti mistä tahansa sylinteristä tulee misfire ilmoitus (1 tai 2) jotka ecu ilmeisesti nollaa jollain syklillä kun arvot palaavat hetken päästä nollaan. Kaasun päästämisen yhteydessä ilmenee mielestäni hiukan röpellystä eli voisiko vika olla DV:ssä ? Kylmänä tai ajon aikana ei kahdella testilenkillä esiintynyt ainuttakaan kipinäkatkoa. Mystinen vika, voisiko kyseessä olla pienehkö imuvuoto tai DV kalvo rikki ? Puolat sekä tulpat vaihdettu muutama viikko sitten. Tulpat on kiristetty momenttiavaimella 25nm kireydelle, tosin en ole tarkastanut vaihdon jälkeen olisivatko jääneet löysälle.
Sitten vielä sellainen nöyrä pyyntö jollekin jolla on A3 2.0 TFSI: onko metalliklipseillä ilmansuodatinkotelossa (maffin kyljessä) kiinni olevassa muhviputkessa, joka siis lähtee ahtimelle, O rengas tiivisteenä ? Meikäläisellä sitä ei ole ja jossain netissä surffatessani löysin kuvan jossa tuo tiiviste oli ja artikkelissa painotettiin että sitä ei pidä hukata. ETKA ei näytä sitä 90 asteen muhvimutkaa erikseen ollenkaan vaan se on luettelon mukaan tuon moottorinsuojan osa.
Sitten vielä sellainen nöyrä pyyntö jollekin jolla on A3 2.0 TFSI: onko metalliklipseillä ilmansuodatinkotelossa (maffin kyljessä) kiinni olevassa muhviputkessa, joka siis lähtee ahtimelle, O rengas tiivisteenä ? Meikäläisellä sitä ei ole ja jossain netissä surffatessani löysin kuvan jossa tuo tiiviste oli ja artikkelissa painotettiin että sitä ei pidä hukata. ETKA ei näytä sitä 90 asteen muhvimutkaa erikseen ollenkaan vaan se on luettelon mukaan tuon moottorinsuojan osa.
Comment