Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI misfire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI misfire

    Tuli logitettua Vag comilla ajon aikana ja satuin huomaamaan että tietyissä tapauksissa kaikissa sylintereissä ilmenee kipinän katkomista. Misfire ilmituksia tulee esimerkiksi kun auto seisoo paikallaan (lämpimänä) ja antaa kevyesti kaasua (2000-2500 kierrosta) ja sen jälkeen antaa palautua tyhjäkäynnille -> tässä kohtaa satunnaisesti mistä tahansa sylinteristä tulee misfire ilmoitus (1 tai 2) jotka ecu ilmeisesti nollaa jollain syklillä kun arvot palaavat hetken päästä nollaan. Kaasun päästämisen yhteydessä ilmenee mielestäni hiukan röpellystä eli voisiko vika olla DV:ssä ? Kylmänä tai ajon aikana ei kahdella testilenkillä esiintynyt ainuttakaan kipinäkatkoa. Mystinen vika, voisiko kyseessä olla pienehkö imuvuoto tai DV kalvo rikki ? Puolat sekä tulpat vaihdettu muutama viikko sitten. Tulpat on kiristetty momenttiavaimella 25nm kireydelle, tosin en ole tarkastanut vaihdon jälkeen olisivatko jääneet löysälle.

    Sitten vielä sellainen nöyrä pyyntö jollekin jolla on A3 2.0 TFSI: onko metalliklipseillä ilmansuodatinkotelossa (maffin kyljessä) kiinni olevassa muhviputkessa, joka siis lähtee ahtimelle, O rengas tiivisteenä ? Meikäläisellä sitä ei ole ja jossain netissä surffatessani löysin kuvan jossa tuo tiiviste oli ja artikkelissa painotettiin että sitä ei pidä hukata. ETKA ei näytä sitä 90 asteen muhvimutkaa erikseen ollenkaan vaan se on luettelon mukaan tuon moottorinsuojan osa.
    Viimeksi muokannut djoh; 19.11.2009, 22:11.

    #2
    Venttiilikopassa oleva huohotusventtiili voisi olla viallinen eli vuotaa. "Keyser"-venttiili nimeltään.

    Comment


    • #3
      Miltä kanavalta tuota misfireä katsoit. Ettei vaan olisi taas kerran ominaisuus, mikäli auto ei mitenkään ajossa / normaalikäytössä oirehdi.
      Ettei kysessä vaan olisi sytytyksen myöhäistäminen nakutustiedon perusteella?

      Comment


      • #4
        Itselläni samaa vikaa s3:ssa. Selvisikö tuo ikinä? Minulla on siis selkeä vika nyt, trötää ja etenkin koneen lämmettyä mättää misfireä urakalla ihan tyhjäkäynnillä. Kylmänäkin sen kuulee, mutta silloin ei jää logeihin, näyttää olevan disablet tilassa misfire detection silloin.
        PCV venttiilin vaihdoin ja puolia ja tulppia on vaihdeltu ristiin.
        Tämä ilmeni imusarjan putsauksen jälkeen, joskaan ei aivan heti. Suutin on voinut paskautua putsauksen aikana, mutta luulisi sen alkaneen oirehtia heti?
        On myös vaihdettu dp ja katti, sekä korkeapainepumpun sisukset.

        Tuo tiiviste tuonne kuuluu, mutta näin 8v jälkeen tieto ei liene enää tarpeellinen :)

        Comment

        Working...
        X