Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a3 1.8t -00 = todella mystinen nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a3 1.8t -00 = todella mystinen nykiminen

    hellou. Olen koettanut etsiä vastausta tähän pulmaan foorumilta, mutta koska en löytänyt vastausta juuri tämän sortin ongelmaan niin kokeillaan nyt sitten näin.
    Olen vanha bemaristi, nykyinen audilainen joten en tunne audin tekniikkaa niin hyvin. Hain Ruotsista elokuun lopussa tuollaisen Audin joka nyt sitten on vähän kiukutellu.. :/ Autossa on Bsr stage 3:nen ja Hks:än dumppi kiinni.
    Eli ongelmana on:
    Autossa todella epätasainen tyhjäkäynti ja nykii todella pahasti alakierroksilla ( <2500rpm ). Rauhallisesti kiihdyttäessä siis nykii Paljon, mutta sitten jos taas painaa kaasun pohjaan niin nykii hieman jonka jälkeen lähtee suhkot hyvin matkaan ilman pahempaa nykimistä. Sen olen myös huomannut että mielestäni pakokaasut haisevat jotenkin pahalle silloin kun auto oirelee..
    Se joka tekee tästä koko hommasta todella mielenkiintoisen on se että auto pelaa välillä moitteitta ja sitten yhtäkkiä oireet voivat taas ilmeistyä.
    Autoa koeajaessani Ruotsissa en huomannut mitään oireita (koko matka Tukholmaan oli yhtä kokeilua, oli hemmetin kiire laivaan joten täysillä mentiin :D ), ensimmäisen kerran huomasin kyseisen ongelman vasta kotiinmatkalla Turussa kun piti lähteä matkaan huoltoasemalta jolloin audi nykäisi hieman ja meinasi sammua. Tuolloin kyseessä oli kuitenkin vain lyhyt nykäisy jonka jälkeen auto pelasi taas hyvin. Nyt kuitenkin ajan myötä ongelma on yleistynyt ja nykyään nykii lähes koko ajan. Joskus voi pelata normaalisti, mutta viimeistään kun tekee jonkun täyskiihdytyksen niin taas alkaa...
    Käytin autoa Laakkosella mutta ei mitään vikakoodeja löytynyt. Paitsi juuri silloin auto tosiaan myös pelitti niin kuin pitääkin. Tiedä sitten olisiko antanut jotain vikakoodeja jos auto silloin olisi oireillut..

    Mitäs te jotka tunnette ja tiedätte enemmän audeista niin mikä voisi olla syynä tähän? Jostain luin että joku puola/boxi voisi mahdollisesti olla sökönä? Tulpat vaihoin joten ne ovat ok.

    Kiitän nyt jo etukäteen Kaikista vastauksista :) Kaikki apu on tarpeen sillä olisi kiva saada tuo auto toimimaan kunnolla..

    #2
    Hks:än dumppi kiinni
    Siinä on ensimmäinen vikakohde. Dumpit ei toimi ilmamäärämittarilla varustetuissa autoissa oikein. Eikä niistä ole muutenkaan hyötyä. Laita TT:n bypassi kiinni.

    Comment


    • #3
      selvä, täytyypi tuota kokeilla. En vaan tajua miten tuo dumppi yhtäkkiä on alkanut häiritsemään sillä edellinen omistaja ajanut autolla ilman minkäänlaisia ongelmia...
      Mutta joo, siis dumppi sieltä aluksi pois.
      Kiitos :)

      Comment


      • #4
        mulla on täysin samat vehkeet kiinni autossa ja sama vikakin oli. Ota irti "gasspjäl"( en tiedä nimeä suomeksi) ja puhdista se.

        Comment


          #5
          Kaasuläppä / kaasuläppäkotelo

          Itse aloittaisin tutkimisen virhekoodien lukemisella. Ilman sitä ei kannata lähteä arvuuttelemaan.

          Ilmavuodot voivat myös aiheuttaa nykimistä, kuten puolaviat.

          Comment


          • #6
            kiitoksia avuista, kaikki vinkit ovat tervetulleita! auto tosin nyt talvisäilytyksessä, mutta täytyypi nuo kaikki asiat kuitenkin käydä valmiiksi varmuuden vuoksi läpi. toivottavasti nyt sit alkaisi pelittämään :)
            mistäköhän tuollainen TT:n bypassi kannattaisi tilata..? mitä eroa muuten TT:n bypassilla ja forgen bypassilla on?

            Comment


            • #7
              Slamitilta saa tt by-passeja, tt passi on kalvomallinen ja Forgen on mäntämallinen.

              Comment


              • #8
                Forget, HKS:t jne kuikkaan niin autot pysyy iskussa.

                Comment


                • #9
                  noniin pikkuhiljaa alkaa tuo niin pitkään odotettu kevät lähestymään joten oli ihan pakko käydä vähän katselemassa tuota autoa hallilla :)
                  Kävin tuossa viime viikolla hakemassa tuon TT:n bypassin joten aikomus olisi heittä se tuonne tuon HKSän dumpin tilalle joten poistelin hieman suojuksia tuosta moottorin päältä. Yksi yllätys löytyi, nimittäin katkennut t-haara. Ymmärtääkseni tuo t-haara on ahtopainemittaria varten, en kuitenkaan ole täysin varma asiasta vielä..? Laitan tänne kuvan tuosta kohdasta kysyäkseni viisaammilta että mikä tuo "made in Germany" oleva osa on? eli tuo pyöreä kiiltävä osa..
                  Mietinkin nyt että voikohan tuo rikkinäinen t-haara aiheuttaa nykimistä? Ja jos tuo yksi letku menee ahtopainemittarille, niin miten ihmeessä mittari ylipäätänsä voi näyttää jotain lukemia?

                  Comment


                    #10
                    Bensanpaineet on varmaan ollu mitä sattuu tuon takia. Tuo on huono paikka ottaa painemittarille lähtö. Mieluummin paipässin letkusta.

                    Comment


                    • #11
                      selevä, eli kannattaisi varmaan sitten vaihtaa paikkaa.. mistä sitten olisi hyvä ottaa painemittarille lähtö?

                      tänään oli tarkoitus vaihtaa bypassi tuonne tilalle ja taas tuli huomattua uusi asia, nimittäin tuo bypassi ei sovi tuonne suoraan kiinni sillä ei ole sama kiinnityssysteemi kuin mikä tuossa hks:än dumpissa on ollut. Varmaan muunneltu noita putkistoja kun dumppi asennettu.. Nyt pitäisi vissiin sit väsätä joku välipala tuohon että saa tuon pässin kiinni :)
                      Minua vaan ihmetyttää että miksi ihmeessä tuo ei toimisi tuolla dumpilla kun kerran panee nuo ilmat kiertoon eikä heitä suoraan pihalle..? haluaisiko joku valaista maailmaani? :)

                      Comment


                        #12
                        Siitä pienestä letkusta joka menee bypassille. Dumpin sielunelämästä ei sen kummempaa hajua oo et meneekö siihenki pieni alipaineletku mut jos menee niin siitä voi ottaa mittarille lähdön.

                        Comment


                        • #13
                          selvä täytyypi sitten tehdä tuo noin jos kerran noin parempi :)
                          tässä vielä muutama linkki kuviin miten toi koko homma on toteutettu dumpin kanssa ja sitten kuva dumpista. Jos joku osaa kertoo että voiko toimia tuon dumpin kanssa niin olisin hyvin kiitollinen vastauksesta!

                          http://s1037.photobucket.com/albums/...t=DSC04057.jpg

                          Comment


                          • #14
                            Näyttääpäs erikoiselta. Ilmeisesti tuokin jonkin sortin bypass on koska sylkäsee paineet todnäk. takaisin imupuolelle. Painepuolen putki tossa näyttäis olevan vaihdettu, tuohon tuskin heittämällä saat mitään kiinni. Teoriassa voi olla ihan toimiva konstruktio, sehän vastaa alkuperäistä.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                              Siitä pienestä letkusta joka menee bypassille. Dumpin sielunelämästä ei sen kummempaa hajua oo et meneekö siihenki pieni alipaineletku mut jos menee niin siitä voi ottaa mittarille lähdön.
                              Alipaineletkusta tieto ahtomittarille? TÄ? Eiköhän se ole viisainta ottaa mahdollisimman läheltä imusarjaa..

                              Comment


                              • #16
                                Näyttääpäs erikoiselta. Ilmeisesti tuokin jonkin sortin bypass on koska sylkäsee paineet todnäk. takaisin imupuolelle. Painepuolen putki tossa näyttäis olevan vaihdettu, tuohon tuskin heittämällä saat mitään kiinni. Teoriassa voi olla ihan toimiva konstruktio, sehän vastaa alkuperäistä.
                                niinpä, juuri näin! takaisin imupuolelle heittää noi paineet niin mielestäni pitäisi toimia noin yhtä hyvin kuin alunperin.

                                Comment


                                • #17
                                  Jeps, sitten jää enää kysymys et miksi joku on nähnyt vaivaa tehdäkseen alkuperäsen uusiksi? :) Kai ihmisillä sitten on liikaa aikaa.

                                  Mutta tohon nykimiseen kannattaa tutkia kaikki letkut ja etsiä vuodot. Omaani olen ottanut ahtomittarille haaran bypassin ohjausletkusta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alipaineletkusta tieto ahtomittarille? TÄ? Eiköhän se ole viisainta ottaa mahdollisimman läheltä imusarjaa..
                                    Niihän se otetaanki. T-kappale heti siihen imusarjan viereen, eli letkuun mikä lähtee bypassille.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X