Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.8 V6 pakoputki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 2.8 V6 pakoputki

    Vanha putki rupeaa hellittämään kattejen edestä ja pitäisi laittaa uuta putkea väliin. Osaisiko joku tarjota vinkkiä mistä löytyisi 2.8 V6 koneelle pakoputki? Ei tunnu löytyvän kun neloskoneiden putkia.

    Apua kaivataan, kiitos!

    #2
    Vink vink:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=fox

    Comment


    • #3
      Herrasmiesten autoon ei voi laittaa tollasta tötteröä, kiitos kuitenkin :) Haussa on nimenomaan nuo etupään osat eli pakosarjasta seuraavat putket ja luonnollisesti kummallekkin puolelle.

      Comment


        #4
        Ai tarviit pakosarjan ja kattien väliin röörit? No sitten ei taida vaihtoehtoja olla kuin itse rakentelu tai orggis osat.

        Ja tämä ois kyllä ollu ihan herrasmies tötterö:) Ei mikään teini viritelmä.

        Comment


        • #5
          En tulkinnut teiniviritykseksi, vaan ehkä soveltuu kuitenkin paremmin S-peleihin. Jep mm. juuri nuo putket haussa.

          Comment


            #6
            Noo ei se ole kun 5mm paksumpaa kuin V6:sen vakio putki.

            Näyttäs olevan yhtä puuta katilta pakosarjalle. Eli orggiksenakaan et sitä väliputkea saa ilman karmeen hintaisia katteja, eli askarteluks menee. Miten muuten nuo alkuputket on päässy rapisemaan? Harvemmin niitä tarvii uusia. Ainakaan muissa malleissa.

            Comment


            • #7
              Putken murtuminen ennen katalysaattoria on aika tavallinen vika yli 200tkm ajetussa 2,8:ssa . Sen saa kuitenkin hitsattua, koska putki sinällään on hyvässä kunnossa , näin ainakin oli omassa 100:ssa . Tällä hetkellä itsekin kaipaisin väliputkea kattien ja takapöntön väliin. Tuohon automaattiin ei sitä taida mistään saada eli olisiko jotain hyvää pakoputkirakentajaa pääkaupunkiseudulla tiedossa. Katitkin voisi vaihtaa, väliäänenvaimentajaa ei tarvitse olla. Auto siis Audi 100 2,8 -92 automaatti AEM. Mielenkiintoinen piirre tuossa omassa putkessa on kanntinkumien täydellinen löystyminen, kun ajaa esim. moottoritietä pitkään, normaaliajossa kumit tuntuu täysin jämäkiltä.
              Viimeksi muokannut vepek; 17.11.2009, 23:51.

              Comment


              • #8
                Lähen ite just kohta korjauttamaan A4 B5 2.6 Q:n putkia, juurikin noita joustoliitoksia ennen katteja. Hitsailemalla menee nuo. Marmorin hinta noille kattiputkille oli jotain 820 euroa kappale vaihto-osana. Ilman vaihtoa hintaa oli 1200 euroa kappale, korjaukseen menee joku 100 euroa. Sitten kun katit antaa periksi, vaihtuu kyllä paremmin virtaaviin tarvikekatteihin..

                Comment


                • #9
                  V6 moottoriin tarvii 2 x etuputki & katti jos vuosimalli on 1994 tai vanhempi. Muistaakseni 1995 vuodesta asti ollut yhdellä katalysaattorilla tms. eli vähemmän tavaraa.

                  Automaatilla ja nelivedolla taitaa myös olla erilaiset putkitukset joten vaihtoehtoja riittää :-)

                  ebay.stä saksasta saa alkuperäisen kaltaista yhtä puuta olevaa pakettia 2x etuputki & katti noin 500 euroon plus postikulut eli ei sitä marmorilta kannata ostaa.

                  itselläkin on kylläkin putkesta hitsatut etukappaleet & virtaavammat tarvikekatit, toiminut ja mennyt katsastuksesta jo monta vuotta.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa A4 95 Q:ssa ainakin on kaksi kattia.

                    Comment


                    • #11
                      Putki vuosi siis kuskinpuoleisen katin kohdalta ja hitsaamalla korjattiin, mutta se ei taida ikuisuuksia kestää. Sen vuoksi tuoretta osaa nyt haussa.

                      Comment


                        #12
                        Blackert & Schachtilta tilasin juuri nuo etuputket katteineen -700 yuuroa suomeen toimitettuna. (80 2,6 Quattro Avant). Profiilin satkuun olivat B&S:n toimittamata katit 100% bolt-on.
                        Kateista taaksepäinkin pitäis uusia putki, neloskoneisiin löytyy tarviketta, sitten Foxia n 600€ hintaan ja BN-pipesia 850-900 euroa. Tuo auto ei vaan ole mikään tyyning-kärri joten ei nuo viriputket ehkä ole ensimmäisenä mielessä.

                        Comment


                        • #13
                          Onkohan tuo 2.8 ja 2.6 putket keskenään samanlaisia? Googlella näyttäs löytyvän juuri oikeat pätkät 2.6 malille:

                          http://www.cats-direct-shop.co.uk/ex...p?recordID=527
                          http://www.cats-direct-shop.co.uk/ex...p?recordID=614

                          Eikö nämä juuri ole nuo pakosarjasta seuraavat putket jotka päätyvät kateille?

                          Comment


                          • #14
                            Onko 2.6 mallissa muuten vaan yksi katti? Jotenkin näyttää kierolle noi putket kun ne yhtyvätkin näköjään toisiinsa.

                            Comment


                              #15
                              UK =oikealta ohjattava, olisko jotain eroja putkistossakin?
                              Ainakin tuo 93 mitä olen ropannut on kahdella katilla ja siinä sama putkisto kuin 2,8 litraisessa. Sama juttu satasessa-sama putki oli sitten kone 2,6 tai 2,8. Automaattivaihteisessa eri.

                              Comment


                              • #16
                                ETKA ei ainakaan erottele kummalta puolelta ohjataan. Vaihdelaatikolla tosin on väliä onko manuaali vai automaatti ja jossain tapauksissa vielä mikä moottori. Quattroissa on myös eri koodilla olevat putket.

                                Yritin katsoa malleja (80/100/A4/Coupe) missä tuo 2,6/2,8 kone on ja kaikissa etkan mukaan tuntuisi kaks kattia olevan. Pakosarjoilta kateille putkissa vähän eri mutkat.

                                Omaan A4:een tosiaan vaihdettiin ihan tarvikejoustot katkaisemalla putket ja hitsaamalla uudet paikalleen ja aikaa tuossa ei mennyt paria tuntia pidempään, kun homma tehtiin putkia autosta irroittamatta.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos vastauksista, eiköhän jostain vielä putket löydy.

                                  Toi cats-direct.shop.co.uk:n tarjoamien putkien kuvat vain ovat vähän epäilyttävät. Niiden perusteella näyttäisi, että putket yhtyvät toisiinsa - jota ne eivät auton alla tee, vaan menevät omiin katteihinsa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mistähän kannattaisi lähteä hakemaan tuohon v6 quattro coupeen putkistoa??
                                    kateilta taaksepäin tarveisin , keskipätkän on entinen omistaja vähän patentoinut ja takapää oli vähän mädän vikainen ni siellä nyt vaan pelkkää suoraa putkea, elikkä mistähän saisi kohtuu hintaista putkistoa tuohon vai kannattaako lähteä käytettyä hakemaan ? Meneeköhän jonkun muun audin putkisto tuohon coupeen?? 80/90/100??

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla löytyy ylimääräisenä käytetty putkisto- itse asiassa pakosarjoista tulevista laipoista taaksepäin koko rööri. Siihen on ympätty 2 tarvikekattia ja sitten vakioputki loppuun asti. Liitokset oli tehty klemmareilla ja putken päälle tulevilla hylsyillä jotka olivat hapantuneet eli pientä virittelyä vaatii. Putkihan on 3-kuorinen ja ulkokuori on paikoin puhki.
                                      On ollut 80 avant Q:ssa eli B4 kori, tuo coupe kai on aina B3. Etuvetoisissa kai taka-akselisto oli merkittävästi erilainen- mikä on q:n laita on enemmän kuin mihin mun tiedot riittää. Karjaalla lojuu hallin lattialla eikä ole kallis

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei mee kyllä mitenkään ristiin nuo t89q-t89etuveto-B4q putket siltä loppuosalta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          mitenkäs sitten tämä väli osa? katalysaatttorilta taka-akselin etupuolelle?? sekin auttaisi jo aika paljon asiaa ,

                                          Comment


                                            #22
                                            Eipä taida sopia mistään. Eli vaihtoehdot on rakentelu tai OEM putki, jos ei tarvikkeena löydy mistään(veikkaan että ei löydy). Custom putkisto ei loppupeleissä ole hirveen kallis.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X