Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multivika-anturin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Multivika-anturin vaihto?

    Teppo ilmoitteli, että uutta osaa on tulossa. Mulla on tuo multianturi rikki ja aloin nyt miettimään mikä on järkevin tapa vaihtaa tuo. Tuo anturihan on kiinni tuossa "vesiharavassa" ja sehän on tottakai täynnä nestettä?, siis kysymys kuluukin:

    Miten olette tuon anturin vaihtaneet? Vedet osittain pois vai oletteko vain pokkana poistaneet tuon anturin ja sieltä tulee nestettä sen mikä tulee ja uusi kiinni ja uutta nestettä kehiin?

    Onko tuo anturi ihan normi kierteellä kiinni (etten ala vääntämään sitä "väärään" suuntaan)? Vielä ei ole uutta osaa hollilla joten en voi tarkistaa.

    #2
    Jos olet nopea, ei vesiä tarvia laskea laskea ollenkaan pois. Vähän se käsille kusaisee. Tilanahtaudesta ei tarkempaa tietoa UrSin kohdalla ole. Ehkä väljemmin tilaa kuin pikkukorisessa.

    Comment


    • #3
      Muista päästää paineet pois järjestelmästä, korkki irti ja takaisin kiinni, ei tule kuin liraus nestettä käsille.

      Comment


        #4
        Normikierre. Muistaakseni 29mm kiintoavain menee siihen. Eikä tuon takia tarvi tosiaan nesteitä pois laskia :)

        Comment


          #5
          Kiitoksia infosta. Ei muuta kuin anturi pois ja uusi kehiin =) Kotioloissa noiden nesteiden poisto on aina ongelma...mihin laskea ja miten.

          Comment


            #6
            Muista päästää paineet pois järjestelmästä, korkki irti ja takaisin kiinni, ei tule kuin liraus nestettä käsille.
            Joskus kokeillut, ei ihan täydellisesti toiminut, sanoisin enemmän lorinaa kuin liraus.

            Toisaalta monivikan vaihtaminen on astetta hankalampaa pikkukorisessa.

            Ja tässähän on hyvä syy myös vähän nesteitä uudistaa, useasti ne kun jää vain "haihtumisen" takia vain lisäysmoodiin.

            Comment


              #7
              Vanha pois ja sormi tilalle sitten uusi anturi paikalleen, muista ottaa vanhasta anturista se pikku prikka/tiiviste ennen kuin laitat uuden tilalle. Voipi muuten jäädä vähän vuotaa. ;)

              Comment


                #8
                Ja älä kiristä yli.

                Comment


                  #9
                  Tuolla projektit osiossa jo hiukan manailinkin asiasta eli uusi anturi on pöydällä, mutta millä ihmeen työkalulla tuon vanhan saa irti? Ongelmana on se, että miten tuohon pääsee kiinni? Lenkkiavain kävisi muutoin, mutta sattuu tuon multivika-anturin tartunta kulmat olemaan juuri niin ettei avainta saa kiinni.

                  Eli vinkkejä millä avaimilla olette tuon saaneet irti? Poistelin kaikki ympärillä olevat letkut edestä. Näkyvyys on aivan loistava, mutta eipä tuonne mitään normaalia avain saa...

                  Onko noin isoa hylsyä olemassakaan, siis sellaista mihin mahtuu tuo muukin mokkula sisälle?

                  Comment


                    #10
                    Itse kun muistelen, niin ei irroitus tuottanut ongelmia, kun tavan "veturimiehen nollalla" sen avasin ja kiristin. Eli isolla jakoavaimella.

                    Comment


                      #11
                      Jep, iso ja pitkä hylsy ja joku jatko siihen niin aukee.

                      Comment


                        #12
                        Olipa melkoisen hankala löytää tuohon sopivaa avainta. Kokohan on 29mm ja sellaista avainta ei löytynyt mistään. Hylsyjä kyllä oli, mutta vain lyhyttä mallia. No kiertämällä useita liikkeitä niin osuin K.nummen AGA huoltoon (joka myy myös työkaluja) ja sieltä löytyi 30mm pitkä hylsy joka sopii hyvin. Hiukan on toki väljä, mutta koko anturi mahtuu sisälle. Kyllä se tolla lähtee, pitää illalla vaihtaa. Miinuksena oli taas tuon hylsyn hinta, se oli aika lähellä sitä mitä koko anturi maksoi =(

                        Tämä on taas niitä työkaluja mitä käytetään vain kerran, niitä alkaa olla jo kohtuullisen iso kokoelma...

                        Comment

                        Working...
                        X