Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 kolahtaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 S4 kolahtaa

    Eli otsikon mukainen auto.

    Liikkeelle lähdettäessä ja vaihdettaessa vaihdetta rivakasti kytkin nostamalla kuuluu (perästä?) ikävä kolaus/pamaus..

    Jossain on varmasti jotain väljää mutta missä..?

    Vanhassa e36 m3 penaalissa oli sama ongelma ja muistaakseni silloin oli joku "kardaanin kumi" loppu.

    Jostain päin alustaa kuuluu myös kolinaa AINA kun ajaa pienenkin töyssyn/kuopan/kiven yms epätasaisuuden yli..

    Auto kävi tänään leimalla ja katsastus mies kehui että teknisesti erittäin hyvässä kunnossa oleva auto..

    Hmm..

    Jos joku osaisi jotain järkevää vastata olisi kiva!

    Thänks.

    #2
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=tumps
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...4ni+vaihtaessa

    Yleensä ominaisuus, jos ei "väljäksi" poljettu yksilö kyseessä.

    Comment


      #3
      takajousiakin noissa on ollu puol kierrosta poikki.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
        takajousiakin noissa on ollu puol kierrosta poikki.
        Tuskin nyt jouset kumminkaan on poikki kun leimasta läpi meni eilen..

        Comment


          #5
          Työauto meni leimasta läpi jouset poikkinaisina. Tarpeeksi jemmassa kun on, niin ei näy.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
            Auto on tuotu sveitsistä 160tkm ajettuna viime lauantaina.. Sveitsin rekisteri otteessa merkitty 1 omistaja jonka syntymä aika on 14.3.1930 joten tuskin sitä on väljäksi poljettu..?

            Comment


              #7
              Ei noihin omistajien ikiin kannata turvautua, monesti ne on sen takia vanhemman ihmisen nimissä että vakuutusmaksut ovat pienemmät. Näin ainakin saksassa, ehkä myös Sveitsissä.

              Perän tukikumit voi olla väljät.

              Comment


                #8
                Tuskin nyt jouset kumminkaan on poikki kun leimasta läpi meni eilen..
                Kuin myös. Mainitsin vielä katsastusmiehelle, että kato nyt mikä siellä perässä kolisee. Totes, että kaikki kunnossa. Seuraavalla viikolla ruettiin puslien vaihtoon, niin olikin molemmat takajouset poikki.

                Comment


                  #9
                  Ja tuossa hiljattain korjasin Boran jossa leimamies oli huomautellut mitättömistä asioista, ja itse huomasin että oli etujousen ylin kierros poikki.... Eli "turhista" oli leimamies nillittänyt mutta oikeasti vakavaa vikaa ei ollut huomannut, vaikka auto poksahteli mukavasti kun käänsi rattia.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt olisi tarkoitus sitten vaihtaa ensin ainakin etutukivarret ja koiranluut..
                    Samalla katotaan jos löytyis jotain muuta väljää jostain!

                    Onkohan kyseiset osat samat kuin a4..?

                    Audi varaosa myyjä väitti että olisi pre-faceliftissä ainakin..

                    Kellään varmaa tietoa..?

                    Comment


                      #11
                      Ei ainakaan kaikki tukivarret ole samoja. Muistaakseni etu-alatukivarsien pallonivelten kartiot on erilaisia.

                      Comment


                      • #12
                        Tänään kurkittiin auton alle,väänneltiin tukivarsia eikä missään tunnu välystä olevan..
                        Ja jousetkin on ihan ehjät.

                        Comment


                        • #13
                          Eipä ne väljyydet oikein vääntelemällä tule esiin, kantsii ottaa putkitongeilla ja puristaa niveltä kartion suuntaisesti niin näkee antaako perään, siis pyörien ilmassa ollen, vois kolinan aiheuttajatkin löytyä. Kun ei löydy siinä katsastuksen remputuksessakaan ja kangella vääntelyllä...

                          Comment


                            #14
                            Ja jousitus vaikka kulma kerrallaan kevennintä käyttäen auto nosturilla jolloin "ajoasennossa" tukivarret. Näin ollen "käyttöasennossa" pitäis helpoiten välys löytää. Itse olen tuota tapaa käyttänyt.

                            Comment


                            • #15
                              Selvisi jo..

                              Moottorin kumityynyistä kaksi oli loppu ja vaihdelaatikon perällä yksi kumi..

                              Nämä vaihtamalla auto kuin uusi! (ainakin melkein..) :)

                              Comment


                              • #16
                                Töytyy varmaan omassa A4 B5 2.6 Q nuota tukikumia seuraavaksi vaihdattaa, kun ikävä nykäisyä on kaasua käyttäessä eritoten ykkösvaihteella ja vaihdekeppi elää hieman kun kaasua käyttää. Onko nuo motonetin kumit mistään kotoisin vai kannattaako etsiä muualta?

                                Toki jos joku osaa muuta vinkkiä sanoa... tuosta ABC:stä on imusarja korjattu, pakoputki on nyt paikattu (muuttu luonne heti), etutukivarret kaikki vaihdettu, jakopää remppa tehty, tulpat vaihdettu. Jouset/iskarit on noin vuoden vanhat weitecit.

                                Huohotin putkia ei ole tarkemmin tarkastettu, kytkin mielestäni kyllä pitää hyvin. Kaasuvaijeri pitäs kai olla kunnossa, ei ainakaan imusarjan korjauksessa asiasta mainittu.

                                sori ketjun ryöstä :)

                                Comment


                                • #17
                                  Vielä olisi perän kolahdus korjattava.. Eli aina kun kytkintä nostaa kun vaihde on päällä kuuluu perästä/jostain kolahdus/jysähdys.. Joku väitti että perässä voisi olla väljää..?
                                  Onko kellään ollut samantyylistä ongelmaa..?

                                  Comment


                                    #18
                                    Jonkinasteinen tömpsähdys kuuluu lähes kaikista quattroista. Tömähdyksen kovuutta tässä on vaikea lähteä arvioimaan.
                                    Jos se on semmoinen normaali pieni tömähdys, niin ajankanssa ajotyyli ainakin mulla mukautui niin ettei sitä juurikaan tule.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ole pikku tömpsähdys..

                                      Tiedän kyllä että tämä *tömps* on audissa ominaisuus mutta ääni on selvästi yli tämän tömpsyn..

                                      Eli ihan kunnon kolaus/pamaus sieltä kuuluu..

                                      Tämä osa on fiksattu:
                                      http://www.avalonmotorsports.com/ind...roducts_id=169

                                      Mitähän vielä olisi mahdollista tarkastaa ennen kuin lähdetään perää uusimaan..?

                                      Voisikohan olla kytkimessä/laatikossa tai niiden kannakkeissa..?

                                      Kun pakin laittaa päälle ja nostelee kytkintä niin kuuluu ehkä enempi kolahdus ja kun eteenpäin 1 -> 2 -> ->3.. niin enemmänkin tömähdyspamahdus..

                                      Kahdella "korjaamolla" auto ollut ja molemmat on sanoneet että: "osta uus perä niin ehkä se kolina hävii tai sit ei häviä.."

                                      Alkaa toivo loppua..

                                      edit. myös vaihdekeppi liikkuu reilu 1cm kun kytkin ottaa kiinni..
                                      Viimeksi muokannut jssbrg; 2.12.2009, 10:37.

                                      Comment


                                        #20
                                        Voisithan sen perän tarkastaa ja mitata sen välykset. Mun projektiosiosta löytyy hiukan tietoa mitä itse tein perälle. Ja toinen perä on levällään nyt tuolla tallissa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vaihdekepin ylimääräinen liike vähenee tai loppuu kokonaan kun uusii moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Laatikon ja moottorin kumit pitäisi olla ok, niinkuin sanoin aiemmassa että ne on uusittu..

                                            Comment


                                            • #23
                                              A4 B5 Avant quattro ajettu 350tkm


                                              Perästä kuuluu kolahtelua vaihdetta vaihtaessa sekä montuissa. Vapaalla lasketellessa "rohinaa".

                                              Tietoa/veikkausta äänten aiheuttajasta?
                                              Viimeksi muokannut KapteeniValpas; 20.10.2017, 11:51.

                                              Comment


                                                #24
                                                Arvaan että huono kardaanin tukilaakeri.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Uskaltaako heittää n. 1tkm reissun? Tasaisesti ajettaessa ei kuulu ääniä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    On kyllä aika vaikea arvioida täältä puolen näyttöä. Mutta jos kerran tasaisesti ajaessa ei kuulu mitään, niin eiköhän se kestä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko laakeri itse vaihdettavissa, jos käytössä on monttu, sekä vähän kokemusta auton rassaamisesta? Rautalankaohjeet vaihtoon?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        On se, ei ole kovin vaikeaa. Tuolta löytyy jotain ohjetta ja haulla lisää http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=113105

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tukilaakeri kuulema kunnossa. Tohtorin mielestä ääni kuuluu torsenista, mutta ei osannut edes veikata syyllistä. Nyt pörisee koko ajan, ja vaihdetta vaihtaessa kolahtaa. Vedättäessä ei kuulu ääniä. Takarenkaat käsijarrulla lukittuna ääni loppuu. Apuja?
                                                          Viimeksi muokannut KapteeniValpas; 30.10.2017, 16:10.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tarkasta takaa vetareiden nivelet. Itsellä alkoi pitämään juuri samanmoista oiretta ja hetki sen jälkeen sisempi nivel antautui ja matka päättyi siihen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X