Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 RS4 ravistaa / halvaantuu reilussa kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 RS4 ravistaa / halvaantuu reilussa kiihdytyksessä

    Potilas B5 RS4, oireet väkevä mutta kausiluontoinen ravistaminen/puutuminen täyskiihdytyksessä 3-vaihteella.

    Oireet ilmaantunee siis kahdesti, viikon sykleissä.
    Viime sunnuntaina rullasin kutosella noin 80km/h, josta pudotin kolmoselle ohittaakseni edellä hitaammin ajavan. Kun viskasin kolmosen pesään ja löin reilusti kaasua alkoi auto täristä hurjasti ja veto lamaantui samantien. Kytkin välittömästi pohjaan, uusi yritys vähän rauhallisemmin nelosella. Nätti ohitus ilman oireita.

    Tänään sama toistui taas kolmosella.
    Ajoin noin 50km/h tasaisella kaasulla, josta lähdin kiihdyttämään reilusti. Auto alkoi taas täristä hurjasti ja veto lamaantui heti. Tällä kertaa kiihdyttäessä kolmonen oli jo valittuna.

    Tänäänkin ollaan menty lumella sivuttain, mutta tuota ravistelua ei ole esiintynyt. Molemmat oireet on tullut siis asfaltilla ja kolmosvaihteella.
    Oireet ei esiinny tässä vaiheessa siis kovin usein, vaikka vastaavia kiihdytyksiä tuleekin suoritettua päivittäin.

    Mitään vikakoodeja ei VAG.comin mukaan löytynyt.

    Missä mätös, wot?

    #2
    Egt vaihdettu milloin ?

    Comment


      #3
      Molemmat EGT anturit vaihdettu 18.10 Okkimilla.

      Comment


        #4
        Voiko hetken misfire olla näkymättä vikadiagnostiikassa?

        Comment


        • #5
          Perskele! Mulla sama homma viime talvena. Tunnin verran tuli harrastettua talvi-urheilua järvellä ja siitä pikatielle, ravisti niin rajusti ettei meinannut kaistalla pysyä.. Luulin että oli lunta vanteissa kun loppui eikä ole sen koomin ilmennyt. Mutta ravistus oli kyllä tosi kova!

          Comment


            #6
            Kyllä noi misfiret näkyy yleensä. On niitäkin nollailtu joskus.

            Sanottakoon vielä, että ESPn valo ei edes välähtänyt kummallakaan vedolla.
            Molemmat vedot oli myös täysin erilaisia.
            Maantiellä lähdettiin siis 80km/h vauhdista kolmosella, eli kierroksia oli reilusti.
            Tänään kierrokset oli tosi alhaiset, koska vauhtiakin oli paljon vähemmän.

            Comment


              #7
              Mulla tekee samanlaista puutumista täysin silloin tällöin, juuri kun vaihtaa nopeasti isolta vaihteelta pienemmälle ja kaasu pohjaan (ohitus tilanne 6-->3:lle).

              Ei tee aina, satunnaista. Eikä ravista, mutta ei anna ahtoja nostaa. On muuten kiva fiilis olla auton rinnalla ja tajuta ettei kiihdykään mihinkään :) Kaasun hölläys ja rauhallisempi annostelu --> meno taas normaalia

              Onko sulla n249 deletoitu?

              Itse deletoin sen ja epäilen sitä syyksi, laittaa bypassit sekaisin?
              Voisiko olla, viisaampia paikalla?

              Comment


                #8
                Mielestäni ei ole deletoitu. Välitalo ehkä muistaisi tuon.
                Huvittava kuulla, että muillakin on ollut samaa häikkää. Toivottavasti tähän löytyy joku syyllinen/ratkaisu.

                Comment


                  #9
                  Vitosessa kehnot puolat aiheuttivat saman suuntaisia oireita. Mutta yleensä isolla vaihteella.

                  Comment


                    #10
                    Muutamasta suusta olen jo kuullut, et vois olla sytkä tai kipinäpuolella jotain.
                    Mitenkäs noita lähtisi toteamaan, kun häiriö on niin kovin satunnainen?
                    Puolat ja tulpat mulla on vaihdettu 30tkm takaperin.

                    Comment


                    • #11
                      Minen näistä nykyisistä autoista mitään enää osaa, mutta ennenvanhaan tollainen oli puola- tai sytkävika. Puola menossa rikki?

                      Comment


                        #12
                        Muutamasta suusta olen jo kuullut, et vois olla sytkä tai kipinäpuolella jotain.
                        Mitenkäs noita lähtisi toteamaan, kun häiriö on niin kovin satunnainen?
                        Puolat ja tulpat mulla on vaihdettu 30tkm takaperin.
                        Eiköhän se pikku hiljaa yleisty, jos särki menossa. Helppompi sit todeta ku koko ajan pätkii.

                        Comment


                          #13
                          Mulla oli sama homma kuin Markolla pari talvea eli aina kylmemmillä säillä kun ajoin pidempään tasaista vauhtia ja laittoi kaasun pohjaan, niin mitään ei tapahtunut. Kaasu ylös ja uudestaan pohjaan niin meni normaalisti. Yleensä ongelmat tuli 0-asteesta lähtien pakkaselle.

                          N249 poiston jälkeen ei ole moista näkynyt enää.

                          Comment


                            #14
                            Ei aiheuta nopeat missfiret aina vikakoodia. Laskurissa näkyy, se tietysti vaatisi sen olevan kytketty koko ajan jotta osaisi seurata tilannetta.
                            Joskus on jouduttu kiusaamaan pitkäänkin että tulee vikakoodi.

                            Comment


                              #15
                              Lähdetäänpäs liikkeelle tarkastamalla tulpat, ja sitten puolat.
                              Vois kai nuo tulpat vaihtaa jo muutenkin, kun on tuo 30tkm rullatut. Puolien ei varmaan kuuluisi olla vaihtokunnossa vielä noilla kilometreillä?
                              Millaisia tulppia olette vastaaviin laitteisiin laittanut, mistä saa mitä maksaa?
                              Osanumeroita, merkkiä ja mallia saa ilmootella.

                              Sytkähäikkäkö voi saada oikeasti aikaiseksi tollaisen aika reippaan ravistuksen?
                              Olo oli kuin epileptikolla pakastimessa. Hyvä ettei tippunut amalgaamit hampaista.

                              Comment


                              • #16
                                Millaisia tulppia olette vastaaviin laitteisiin laittanut, mistä saa mitä maksaa?
                                Ite ajattelin laittaa nuo http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...4e7755a7cf7e29 Laitan parin viikon sisällä tilauksen tuonne osakuormasta niin tulee samalla jos tarvetta ilmenee.:)

                                Comment


                                  #17
                                  Sytkävahvistin on helppo vaihtaa ja sopii myös vikakuvaukseen

                                  Comment


                                    #18
                                    OT Onpa muuten ehkä hanurista verkkokauppa, jonka tuotteita ei voi selata luomatta tunnuksia ko putiikkiin. Kovasti tarjoaa sign inniä, kun koittaa päästä yhtään mihinkään autovalintaa pidemmälle tai tuota suoraa linkkiä käyttäen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Löytäskö joku osanumeron sytkävahvistimelle?
                                      Tulpat taitaa olla 101000063AC ja NGKn tekemät.

                                      Comment


                                        #20
                                        Janne mulla on kaksi käytettyä sytkävahvaria autotallissa, toimivia ovat, jos haluat kokeilla.
                                        Ne on siinä ilmanputsarin kannessa kiinni vierekkäin, näet varmaan osanumeron suoraan konepellin aukaisulla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Enpä kyllä muista onko se N249 poistettu.

                                          Sytkä siellä varmaankin pätkii jostain kohti. Voi ne puolatkin alkaa olemaan vaihtokunnossa sytkävahvistimien lisäksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Edellinen linkki meni ties minne niin kokeillaan tätä, sama tulppa 034 puolelta. http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=155

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuollainen tulppa on itsellä, niitä saa ihan Teponkin kautta.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tulpat oli kyllä ihan vaihtokunnossa. Ne on vaihdettu.
                                                Samalla todettiin, että kaasuläpälle menevän ahtoputken kiinnitys murtunut.
                                                Tuossa toinen syypää ehdokas. Hitsataan tuo kiinnike kuntoon aamulla ja katsotaan kuinka vetää.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Noi kannattaa vetää ympäriinsä umpeen jos haluu tiiviin siitä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo omassa oli samalla tavalla murtunut kiinnike ja myös se alempi mikä on muovi päreissä kiinni. Jonka seurauksena sit coolerin ja ton putken välissä oleva ahtoletku pääs hankaamaan runkoon ja letku puhki. Se rupes jo vaikuttamaan ja kuulumaan..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Te, jotka olette ottaneet N249:n pois käytöstä, oletteko jättäneet leak detection pumpun systeemit paikoilleen . Itse, kun testasin jätin ko. putken auki eikä vikakoodia tullut, mutta bensahuuruthan voi tulla konehuoneeseen ellei tuota tulppaa tai laita vacuum resevoiria uudelleen kiinni vai miten on ?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        OT:lla jatkuu Jarmoa mukaillen. On muuten jotakin ihan jumalattoman jännän tuntosta (lue: kakka hakkaa kalsariin) ku täydessä kiihytyksessä korkkaa ahtoputki irti. Vaihtu muuten sen jälkeen alkuperäset klemmarit nopeasti kunnollisiin ruuvattaviin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          samalla tavalla murtunut kiinnike ja myös se alempi mikä on muovi päreissä kiinni
                                                          Sama homma minulla. Mikähän tuon lie särkenyt? Moottorin tärinä ja aika tehny tepposensa? Aika monilla samasta kohtaa purkautunut se kiinnike.

                                                          On muuten ihan jumalattoman jännän tuntusta (lue: kakka hakkaa kalsariin) ku täydessä kiihytyksessä korkkaa ahtoputki irti
                                                          Viimeksi edellisen kerran autoa myydessä näin kävi, vaikkkei kyseessä ollutkaan täyskiihdytys. Kyllä teki höpöä.

                                                          Parhaat sävärit ahtoputken irtoaminen antaa yleensä talvipakkasella kovassa viimassa, kun itse olet hikisissä vaatteissa tulossa kuntosalilta ilman talvivaatteitasi. Yleensä silloin putki irtoaa vielä vaikeimmasta mahdollisesta liitoksesta auton alta. Näistä yleensä opitaan jotain =)
                                                          Nimimerkillä sillo-otti-pattiin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viesti
                                                            Sama homma minulla. Mikähän tuon lie särkenyt? Moottorin tärinä ja aika tehny tepposensa? Aika monilla samasta kohtaa purkautunut se kiinnike.



                                                            Viimeksi edellisen kerran autoa myydessä näin kävi, vaikkkei kyseessä ollutkaan täyskiihdytys. Kyllä teki höpöä.

                                                            Parhaat sävärit ahtoputken irtoaminen antaa yleensä talvipakkasella kovassa viimassa, kun itse olet hikisissä vaatteissa tulossa kuntosalilta ilman talvivaatteitasi. Yleensä silloin putki irtoaa vielä vaikeimmasta mahdollisesta liitoksesta auton alta. Näistä yleensä opitaan jotain =)
                                                            Nimimerkillä sillo-otti-pattiin.
                                                            Silloin otetaan MAFin piuha irti ja ajetaan pit stopille :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X