Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200Tq -88 käynnissä ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200Tq -88 käynnissä ongelmia

    Eli ongelma on, että käyntiin lähtee toisella käynnistyksellä ilman kaasua, mutta kaasulla ei kunnolla ollenkaan. Tuntus silti käyvän kaikilla, mut missään vaiheessa kylmänä ei kestä kaasun painamista vaan tukehtuu heti. Lämpimäksi kun käyttää, niin sit rupee kestämään kaasunkin painamista. Tuntuu kuin kävisi rikkaalla.

    Kokeilin suuttimen puhdistusta tehokonstein eli uus suodin täyteen puhdistus ainetta ja eikun käyntiin. Tuntu toimivan ok. Tosin en oo ihan varma kerkeskö vaan lämmetä jo tarpeeks... Pari päivää kun seiso, niin eikun sama peli jatkuu.

    Oma veikkaus vois olla toi paineensäädin koneen kyljessä, mutta onko kukaan tietoinen kummasta putkesta mitataan ja paljonko pitäs ohjauspaineiden olla kylmänä ja lämpimänä? Ja jos muita hyviä ideoita on niin otetaan vastaan.

    Auto on alunperin kg koneella, mutta vaihdettu jossain vaiheessa mc tilalle.
    Viimeksi muokannut jasso; 14.11.2009, 18:59. Perustelu: Rivitin ja korjasin lauseet luettavammiksi. Auttaa vastausten saannissa.

  • #2
    Mittari väliin määräjakajan päältä keskeltä paineensäätimelle lähtevään letkuun. Paineensäätimessä vissiin ylempi ja isompi banjoliitin.

    Kylmä kone käyntiin ja seuraa mittaria. Bentley sanoo, että ~30s käynnistyksestä on oikea hetki lukea kylmän koneen ohjauspaine, alle minuutin sisällä käynnistyksestä viimeistään. Alipaineletku paikoillaan, sähköliitin irti. Kuumalla voi olla sähköt kiinnikin. Ei kait muutenkaan nyt niin väliä.

    Ohjauspaineen säätimelle 034 133 403A (pitäisi olla MC:ssä) oikeat arvot Bentleystä otettuna ja yksinkertaistettuna/pyöristettynä ovat:

    Kylmänä (20ºC): ~1,6 bar
    Lämpimänä (50-70ºC): ~3,6 bar.

    Varmaan kuitenkin järkevä mitata niin, että seuraa sitä mittaria käynnistyksestä lähtien ja katsoo mistä lukemasta lähtee ja kuinka nopeasti nousee tuonne yli 3bar. Vähemmän painetta on siis rikkaampi seos.

    Samasta letkusta saat tarkastettua pääpaineen ja jäännöspaineenkin, jos löytyy venttiili siihen mittarin jälkeen. Kone tyhjäkäynnille ja venttiili hetkeksi kiinni. Pitäisi löytyä yli 6bar. Jäännöspaineen saat kun sammutat auton venttiili yhä kiinni ja seuraat mittaria. Pitäisi näyttää heti sammuttuaan karvan yli 3bar ja ~20min päästä yhä yli 2,5bar.

    Pää-/jäännöspaineen saa suurinpiirtein myös ihan vain auto sammuksissa ja pumppu käyntiin releen nastoista.


    Ja ennen mittauksia kannattaa kokeilla ottaa kylmäkäynnistyssuuttimesta johto irti ja katsoa vaikuttaako se mitenkään mihinkään.
    Viimeksi muokannut jasso; 14.11.2009, 19:31.

    Comment


    • #3
      Mistähän sitä seuraavaksi rupeis ehtimään vikaa? Kylmänä ohjaus paine oli ton 1.6 bar. ,lämpimänä 3.7-3.8, pää paine karvan yli 6.bar, jäänös paine ton noin 3.bar. hetken kuluttua oli sen noin 2.5 bar. Ei ihan pystynyt mittaamaan 20 minuutin päästä johtuen pienestä vuodosta mittaus laitteessa eli tippa sillon toinen tällöin... oisko tietoa mitä suuttimista pitäs tulla minuuttiin pihalle jos seuraavaks koittas noi suuttimet mitata. Suuttimet vakiot.

      Comment


      • #4
        Ei ole tietoa, mutta ei sillä tuotolla ole niin väliä, kunhan kaikista tulee saman verran. FAQissa on epämääräinen ohje, miten itse olen tarkastanut suuttimien toiminnan.

        Bentleystä löytyy kyllä ihan tarkatkin tiedot suuttimille, jos löytyy kunnon mittalaitteet:

        - heitto suuttimien välillä max: tyhjäkäynti 3ml, täysin auki 8ml.
        - aukeamispaine 4,3-4,6bar

        Comment


        • #5
          Menee mielenkiitoiseksi... aamulla tuli taas kokeiltua niin toimii ok. Kylmänä ei kovin ihmeellisesti toiminut mutta heti kun lämpesi hieman niin rupes toimimaan ei tuntunut edes pientä nykimistä mitä on ollut aiemmin. Kokeilin kylmänä ottaa irti lisä suuttimen pistokkeen ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin. seuraavaksi pitänee toi suutin kaivaa irti ja katsoa tuleeko mitään kun on käynnissä. Oisko mahdollista et joku anturi on tulossa tiensä päähän vai oliko vaan kjetin joku ventiili jumissa?

          Comment

          Working...
          X