Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT Hyytyy...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT Hyytyy...

    Aamulla töihin lähtiessä masiina (TT-02-q225)toimi vielä moitteettomasti kunnes matkan lopussa ihmettelin että on jotenkin tehoton.....
    No joo ruokikselle mentäessä ajattelin antaa vähän kenkää että onko voimat vielä tallella, mutta yllätykseksi auto alkoi hieman pätkimään ja jurruttamaan. Samalla tyhjäkäynti alkoi heilumaan edestakaisin 700-1000 välissä.
    Tunne auton käytöksestä oli alkuun se että menis luistonesto päälle ja takafillareille ei siirry voimaa ollenkaan...... hetken ajeltuani pätkiminen tuntui lisääntyvän.
    -Voiko olla että olisi tulppa viallinen ?
    -Haldex vituillansa
    Ja ei kai tuohon voi vaikuttaa se että vaihdoin akun muutama päivä sitten ?
    Jos joku näillä vinkeillä voisi valaista asiaa niin kiitos vaan kovasti ?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.11.2009, 22:18. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    OT: jaa meiltä tulee akut tiensä päähän näköjään kaikilta näistä samaan aikaan

    Ja aiheeseen
    Taitaa olla vaan puolavikaa, jos haldexi temppuilisi niin se vaan sutisi ja luistonestosta kyllä valo mittaristossa vilkuttelisi. Samahan se samalla vaivalla vaihtaa tulpatkin jos niitä puolia alkaa kaivelemaan näkyville. Mikäli on jo enemmän ajettu nykyisillä. Akun vaihto ei minulla aiheuttanut mitään ylimääräistä ohjelmaa, edes ikkunoita ei tarvinnut alkaa opettamaan.

    Minkä kokoisen akun muuten sait mahtumaan vai laitoitko normaalikokoisen (61Ah)?

    Comment


      #3
      Mulla teki samaa maanantaina, pätki ja röpelsi sekä konit oli laitumilla :(. Vaihdoin tulpat ja taas mennään =).
      Oliha noilla tulpilla ajettukki jo sen 50k km joten vaihto ajankohtainen.

      Tulppien vaihtoon kannattaa varata lämmin paikka ja aikaa (nimim. 1h 10 min tulppien vaihtoon) netistä löytyy selkeät ohjeet vaihtoon joten ei kannata arastella sen kanssa ;)

      Tässä vielä linkki ohjeeseen: http://www.waheedkhan.com/225sparkpl...sparkplugs.htm

      Comment


      • #4
        Laitoin tilalle semmoisen akun mitä tuttu myyjä suositteli :o)....

        Comment


        • #5
          vika löydetty ja korjattu

          1kpl puola paskana...... marmorimiehet vaihtoi ja otti oman 180? setistä.

          Comment


            #6
            Kannattaa opetella vaihtamaan se 40e puola ihan itse. Yksi varalle takakonttiin ja vian iskiessä käytät jokaisen tilalla kunnes vikapaikka löytyy. 140e 7,24 minuutin hommasta on aika hyvä business.

            Comment


            • #7
              Pete laskenu homman tarkkaan :-D

              Pääasia että tuli homma kuntoon.

              Comment


                #8
                hys hys, pari puolaa vaatii pikkusen purkamista. Jos ei jakari pysy kädessä...

                Comment


                  #9
                  etteivät marmorimiehet vaan vaihtaneet kaikkia puolia kerralla ku on toi hinta noin huima ?

                  Comment


                    #10
                    Joo ei se tt:ssä niin helppoa ole kun on ne alipaine hässäkät 2 puolan päällä ja puolat pulteilla kiinni. Omasta meni kans 1 puola rikki niin kävi vaan 3 pytyllä, töihin oli matka niin laakkosen pikahuollossa vaihtoivat sitten kaikki kaikki puolat kerralla ja kun kerta ottivat puolat irti niin vaihdettiin sit tulpat samalla. Tuli siitä sitten tunnin ja n. 400e työmatka. Noh asiassa sekin hyvä sitten että ei auto ainakaan puolien takia enään minun ainaka petä. Puolissa kun on tapana että kun 1 hajoo niin ovat kaikki vaihtokunnossa.

                    Comment


                      #11
                      Puolat pulteilla kii? Onkohan mulla aika kullannu muistot kesän "puolankiristelystä" , mutta mun mielestä ei ainakaan BAMissa ollu muuta kuin painamalla kii.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä tuossa minun APX:ssä ainaki on pulteilla kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä vain yksi pultti apx:ssa per puola ja kiristys 10Nm kanteen. Jäi vaan mieleen kun ohjeesta katoin vaihtaessa että vitullakos minä sen tuohon momenttiin muka pistän.

                          Comment


                            #14
                            Moottori kohtaisia toki, apx on pulteilla. Ei onnistu tienpäällä ilman työkaluja vaihto niinkuin noilla painettavilla puolilla.

                            Comment

                            Working...
                            X