Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 facelift viskotuuletin kitisee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

S4 B5 facelift viskotuuletin kitisee

Kuuntelin pakoputkityön jälkeen vuotoja ja huomasin samalla sellaista tasaista hankaavaa kitinää ja pyörittyäni hetken konehuoneessa niin korvakuulolla ääni ohjautui syylarin eteen juuri viskon kohdalle.

Pyöriikö tuo koko ajan ässässä ? meinaan tuo kyllä pyörii melko vauhdilla heti kylmäkäynnistyksessä myös eli ei uskalla ainakaan sormia silloin siihen työntää kokeillakseen :)

Mitäs tuo maksaa ja millainen homma on vaihtaa ?

Mulla on tallissa ylimääräinen. Siinä on vasurin kierre, mutta oikeilla työkaluilla ilmeisesti simppeli irroittaa.

Comment

Kyllä se pyörii kylmänä vähän aikaa kunnes notkistuu. Hyvin siitä voi ottaa kiinni käsillä :)

Se lähtee helposti irti oikeilla työkaluilla (32 mm kiintoavain ja lukitustyökalu), mutta en ole varma että onko sillä tilaa nousta sieltä välistä pois. Ehkäpä on.

Comment

Kyllä se tulee välistä, kun ottaa ahtoputket kotelosta irti ja nostaa vähän sivuun. Itse sain sen auki jopa ilman sitä oikeaa lukitustyökalua, tarjosin muistaakseni sopivan kokoista kuusiokoloavainta sinne väliin ja nopea isku toiseen avaimeen. En myöskään edes yrittänyt kovin tiukalle laittaa takaisin ja siellä se pyörii vieläkin, kop kop.

Tuo oli muistaakseni melko kallis limppu, luokkaa ~200e. Ja itselläni vikakaan ei ollut tuossa...

Comment

Eli siinä tulee pakettina uutena hihnapyörä, visko osuus ja flekti ?

Täytyy kaivaa varaosanumerot esiin, uusi sinne kannattaa laittaa jos vaihtaa rupeamaan.

Comment

Ei kai siinä tule muuta kuin visko osuus. Ropelinkin saa ilmeisesti erikseen. Jos en väärin muista, niin bmw 320 vm ~92 käyttää samanlaista viskoa.

Comment

Mietin vaan jos hihnapyörän laakeri kitisee myös.

Comment

Joo pelkkä visco tulee. Potkuri irti vanhasta ja silleen. Oliko se niin että siihen hihnapyörään ei suoraan laakeria saa...vai miten se nyt oli. Olikohan Okkim väkertänyt tämän kanssa?

Comment

Täytyy vissiin käyttää autoa ilman viskoa, niin kuulee häviääkö ääni vai pitääkö hihnapyörä hankkia.

Comment

Hihnapyörään voi vaihtaa itse laakerin 7 eurolla tai ostaa uuden hihnapyörän 70 eurolla.

Comment

Okei, tuo oli hyvä info kanssa. Täytyy kuitenkin kokeilla pala kerrallaan, niin löytyy syypää ennen kuin joku hirttää kiinni.

Comment

Minä en vielä onneksi ole tuon laakerin kanssa joutunut taistelemaan. Muistelen että jossain täällä forumilla oli puhetta että siellä olisi erikoislaakeri, jonnekin ulkomaille oli linkki josta se löytyi.

Jos Petri tiedät mikä laakeri se on ja mistä saa niin kerropas.

Comment

Kokeilin tossa ilman viskoa ja eipä se ääni muuttunut. Visko toimii ihan ok ja kädellä sen varovasti saa pysäytettyä.

Ääni kuulostaa tulevan ohjaustehostimesta eli odotetaan koska se lopettaa toimintansa :) Oli se viime talvena jumissa pari kertaa eli varmaan vetää viimeisiään..

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=ZHGq31vG8js eihän vain pidä tämmöstä ääntä ?

Comment

Ei kyllä tuollaista, vaikkakin tuosta ei niin selvää saanut. Mikä tuossa oli rikki ?

Semmoinen laahaava ääni kitinällä lisättynä tuolta kuuluu, lämmetessä tuntuu kasvavan, kun taas joskus ei kuulu niin kovaa. Ohjaustehostimeen ääni ohjautuu, vaikka mistä suunnasta vaan lähtee menemään äänen suuntaan korvakuulolla. Stetoskooppissa kuulostaa laahavalta tehostajasta. Mene ja tiedä..

Comment

moniurahihnan kiristimen laakerit hirtti loppu peleissä kiinni.
                                Viimeksi muokannut Mani; 16.11.2009, 11:58. Perustelu: typo

Comment

Tuo moniurahihnan kiristimen pettäminen tuntuu olevan melko yleistä.
                                  Sen viskon voi huoletta ruuvata kokonaan irti. Ei nosta lämpöjä edes kesällä radalla.

Comment

Voisihan nuo kiristimet vaihtaa vai vaihdettiinko niitä jakopäänrempassa Okkim hoi! ? :)

Comment

Sen moniurahihnan kiristimenrullaan tosiaan tuollaisen laakerin olen vaihtanut. Löytyy normaaleista laakerikaupoista. Ensimmäisenä itse ampaisisin Etraan laakerikaupoille. Kuva operaatiosta löytyy täältä: http://s14.photobucket.com/albums/a307/mcpete/Audi/

Tuo kyseinen kuva on AAH moottorin hihnapyörästä, mutta samanlainen oli AGB:ssä ja siihen operaation myös tein.

Comment

Minä olen vaihtanut aina koko roskan jakopäänrempassa, moniurahihnan kiristimiä myöten. Laakeria sellaiseen kyselin ETRAsta, mutta myivät eioota koska ei löytynyt suoraan samanlaista ja eivät sitten uskaltaneet myydä korvaavaa. Sellainen olisi kyllä kiva löytää.

Comment

Joo sitten vaihdoit myös mulle noi kiristimet eli unohdan ne ja odotan tehostajan hajoamista.

Comment

Working...
                                          X