Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

multitronic vikako?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • multitronic vikako?

    Audi A4 2.0TDI PDF Multitronic 2006 132tkm

    Kertokaahan viisaammat mikä mystinen vika ja paljonko tulee maksamaan.

    Säännöllisesti noin 300km välein, ajettaessa kaupunkinopeuksilla (0-70km/h), kierrokset hirttäytyvät 1600 kierroksen paikkeille, vaikka kaasua ei edes painaisi. Kun lähtee liikkeelle kierrokset nousevat välittömästi tuonne ja pysyvät tuolla kunnes taas pysähdytään esim. liikennevaloihin. Ilmeisestikin ongelma on siinä, että laatikko ei jostain syystä vaihda suuremmalle vaihteelle, koska myöskään manuaalipuoli ei anna vaihtaa suurempaa pykälää silmään, vaan on ikään kuin jumissa.
    Tämä ongelma kestää noin 10km jonka jälkeen saa ajaa taas seuraavat ~300km ongelmitta. Jos pysäyttää auton ongelman aikana tai välittömästi sen jälkeen, niin lievää palaneen käryä on auto ulkopuolella havaittavissa. Moottorin tai laatikon lämpötilalla ei ole vaikutusta tähän ja suuremmilla nopeuksilla ajettaessa tätä ongelmaa ei huomaa.

    Tätä on kestänyt noin 30tkm, jonka aikana laatikko on huollettu ja myös vaihteiston ohjainlaite vaihdettu 111tkm kohdalla.
    Viimeksi muokannut jasso; 10.11.2009, 14:55. Perustelu: muotoilubugeja

    #2
    Kuulostaisi paljonkin tuolta DPF:n puhdistukselta eli se "polttaa" hiukkassuodattimen puhtaaksi väliajoin.

    Comment


    • #3
      Iso kiitos vastauksesta. Tuo kuulostaa loogiselta.
      Mutta kuuluuko sen toimia noin "voimakkaasti" vai olisiko DPF:n huolto kohdallaan?

      Comment


        #4
        Joistain olen saanut päähäni että tuo "puhdistuspoltto" tapahtuisi keskimäärin 500-1000km väliajoin, mutta tokihan kaupunkiajossa karstoittuminen on voimakkaampaa ja näin ollen myös "poltto" voisi tapahtua useammin.
        Tuosta DPF mahdollisesta "huollosta" en itse tiedä mitään että tehdäänkö sellaista ylipäätään vai onko tuon kanssa vain tultava toimeen, viisaammat vastatkoon tähän kysymykseen.

        Tosiaan Multissahan tuon 1600rpm nopeuden huomaa helposti kun pyrkii aina menemään pienemmillä kierroksilla normaalisti tasanopeutta ajettaessa.

        Comment


          #5
          DPF;lle ei voi tehdä sen kummempaa huoltoa. Auto huoltaa sitä juuri tuolla regeneroinnilla ajossa.
          Sitten kun syttyy merkkivalot on syytä huolestua.

          Comment

          Working...
          X