Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1B:n syötön katkaisu moottorijarrutuksessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1B:n syötön katkaisu moottorijarrutuksessa

    Miten 1B:ssä on hoidettu syötön katkaisu moottorijarrutuksen yhteydessä? Perinteistä vessanpytyn ohittavaa ilmakanavaa/venttiiliä ei ole.

    Yritin kuikuilla, mutta en oikein määräjakajan luota löytänyt vastausta. Järjestelmäpaineensäädinhän on 1B:ssä erillinen, ei määräjakajassa, mutta ei sinne mitään sähköä mene. Ainoastaan yksi alipaineletku lähtee määräjakajan läpän alle putsarin puolelle. Mikä virka sillä on? Liittyisikö tähän?

    1B on jokseenkin MC:n kaltainen, mutta Bentleyn mukaan MC:ssä on yhä erillinen venttiili syötön katkaisulle ja näyttäisi olevan ihan se perinteinen siinä määräjakajan kyljessä. 1B:ssä ei moista siis ole. Venttiilin kohdalla on 1B:ssä vain läpivienti sille paineensäätimeen (034133534L) menevälle alipaineletkulle.

    Eli milläköhän tuo nyt 1B:ssä hoidetaan?
    Viimeksi muokannut jasso; 7.11.2009, 22:31. Perustelu: editit pois ja selvennys

    #2
    Ei kenelläkään herännyt mitään minnekään suuntaan?

    Comment


      #3
      Jos kysymys on syötönkatkaisusta, niin se hoitunee ihan kaasuläpän tyhjäkäyntikytkimestä. Ainakin LE-jetronic ja L-jetronic teki sen sillä tavalla.

      Ei sillä ohimenevällä kanavalla ole mitään tekemistä katkaisun kanssa. Vai olenko nyt aivan kuutamolla?

      Comment


        #4
        Olet :) LE ja L on ihan eri tekniikoita jo. K ja KE ovat mekaanisia.

        Comment


          #5
          Eikö Koossa sitten ole minkäänlaista kytkintä kaasuläpän kohdalla? Tuntuisi epäloogiselta mikäli näin ei olisi.

          Comment


            #6
            On, mutta sillä + parilla muulla parametrillä ohjataan juurikin sitä ohikanavan venttiiliä. Mutta kun sitä koko ohikanavaa ei 1B:ssä ole.

            Comment


              #7
              Ei tähän olisi kellään mitään sanottavaa? Mitään tietoa en ole mistään löytänyt eikä oikein ole ideoita itselläkään.

              Ainoa idea itselle on tullut, että olisikohan 1B sitten kokonaan ilman syötön katkaisua?

              Comment


                #8
                Auttaisiko tuo SSP-11 "Bosch K-jetronic injection"?

                Olisiko ilmamittarissa jonkinlainen logiikka tuota varten, kierrokset ja alipaineen määrä kenties? Sivulla 13 on joku schalter am Luftmengenmesser, mikä on vuorostaan ohjaamassa ykkösrelettä.

                edit: tai sitten SSP 44 - Bosch K-Jetronic Injection?

                Tai SSP 69 - Engine Management: KE-Jetronic, KA-Jetronic, Digijet/Digifant, Diesel tai SSP 95 - Bosch KE-III-Jetronic Injection?

                edit²: Voiha se olla niin että katkaisua ei edes ole, muistaakseni asconassa L-jetronic:issa ei ollut mutta LE:ssä kyllä. Mutta nämä ovat vanhoja ja poistyöntyneitä huonoja muistoja.

                Mikä jetronic tuossa nyt sitten on?
                Viimeksi muokannut haraldh; 25.1.2010, 14:01.

                Comment


                  #9
                  Se on joku K:n hämärä malli. Mekaaninen ohjauspaineensäädin, mutta sähköinen 'differential pressure' -venttiili, mutta ei lambdaa.

                  Ja bensapaineensäädin on erillinen mokkula, ei määräjakajan kyljessä.

                  Comment


                  • #10
                    Tippuuko hetkellinen kulutus ajotietokoneen mukaan nollaan moottorijarrutuksissa?

                    Comment


                      #11
                      Jaa-a. Pitäisi ehtiä nollaamaan keskikulutus moottorijarrutuksen aikana, jotta näkee hetkellisen kulutuksen. Suoraa hetkellistä tuo ei näet osaa.

                      Täytyy jossain välissä koittaa vilkaista, mitä se näyttää.

                      Comment

                      Working...
                      X