Kuten tuossa toisessa ketjussa tuli jo todettua, kävi ikävä vahinko ihan odottamatta pakoputken kanssa huoltohalliin sisään ajaessa. Ilmeisesti pohja otti kiinni tuosta oikean puolen putken pannasta katin jälkeen ja puski putken irti sekä väänti putkea sen verran sivuun, että vasemman katin edestä jousto halkesi katin puolelta. Rupesin tässä sitten miettimään millaisia pakoputkistoja tähän A4 B5 2.6 quattroon on saatavilla.
Tuo joustoliitos on kiinteä noissa alkuperäisissä katalysaattoreissa putkineen pakosarjaan? Katit on mielestäni ihan tukevassa kunnossa, joten niitä tuskin nyt kannattaa vaihdattaa vaikka iän tuomat pintaruosteet löytyy, vai onko parempia ehdotuksia tuollaisen vaurion korjauksessa? Liikkeessä tehty pikapaikkaus ei pidä V6:n kaasuja sisällä. Räpättää hurjasti korjauksen jälkeen. Jäin tuossa miettimään, että onko pakosarjat voineet tuollaisessa iskussa vaurioitua vaikka joustot välissä?
Tässä kun putkistoja joutuu nyt remontoimaan, niin jossain vaiheessa noista katalysaattoreista eteenpäin pitäisi uudistaa kuitenkin. Onko niin, että tuo katti pätkä on erikseen ja siitä loppu sitten omina osinaan? Ääniä olisi kiva parantaa, mutta kuitenkin pitää säädyllisinä, kun ei mitään amisautoa tarvitse ja V6 kehrää jo muutenkin. Vakio äänetkit on olleet ihan hyvät, mutta uudet vakioputket tuntuu maksavat ihan puhdasta kultaa, joten Remukset ja muut kyllä alkoi kiinnostaa. Keskivaimennin saa olla, jos se ääniä vaimentaa.
Millaista kombinaatiota tähän autoon oikein kannattaa iskeä? Remuksella ei taida olla kuin takapönttö, joten jotain siihen väliin tarvitsee. Ja tietysti mistä kannattaa ostaa, ebay:n remukset näytti olevan siinä 500 euron paikkeilla. En Tepolta vielä kysynyt onko sillä mitään ratkaisuja.. :)
Tuo joustoliitos on kiinteä noissa alkuperäisissä katalysaattoreissa putkineen pakosarjaan? Katit on mielestäni ihan tukevassa kunnossa, joten niitä tuskin nyt kannattaa vaihdattaa vaikka iän tuomat pintaruosteet löytyy, vai onko parempia ehdotuksia tuollaisen vaurion korjauksessa? Liikkeessä tehty pikapaikkaus ei pidä V6:n kaasuja sisällä. Räpättää hurjasti korjauksen jälkeen. Jäin tuossa miettimään, että onko pakosarjat voineet tuollaisessa iskussa vaurioitua vaikka joustot välissä?
Tässä kun putkistoja joutuu nyt remontoimaan, niin jossain vaiheessa noista katalysaattoreista eteenpäin pitäisi uudistaa kuitenkin. Onko niin, että tuo katti pätkä on erikseen ja siitä loppu sitten omina osinaan? Ääniä olisi kiva parantaa, mutta kuitenkin pitää säädyllisinä, kun ei mitään amisautoa tarvitse ja V6 kehrää jo muutenkin. Vakio äänetkit on olleet ihan hyvät, mutta uudet vakioputket tuntuu maksavat ihan puhdasta kultaa, joten Remukset ja muut kyllä alkoi kiinnostaa. Keskivaimennin saa olla, jos se ääniä vaimentaa.
Millaista kombinaatiota tähän autoon oikein kannattaa iskeä? Remuksella ei taida olla kuin takapönttö, joten jotain siihen väliin tarvitsee. Ja tietysti mistä kannattaa ostaa, ebay:n remukset näytti olevan siinä 500 euron paikkeilla. En Tepolta vielä kysynyt onko sillä mitään ratkaisuja.. :)
Comment