Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ihmeelliset sammumiset, lämpötila > 90C...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ihmeelliset sammumiset, lämpötila > 90C...

    Auto on siis S8 vm-98 4.2L V8 250Kw ajettu 182tKm.

    Mitään varottamatta jätti Lahden motarille. Siinä sitten starttailin ja ihmettelin. Pitkään startattuani ei edes polttoaine haissut eli bensaa auto ei syötä. Puolen tunnin päästä sain käyntiin ja ajettua 5Km kunnes taas kuukahti.

    Huomattu seikka: lämpötila kun ylittää 90C niin pian auto sammuu ja ei lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt noin puoli tuntia. Mitään syytä auto ei kerro ennen sammumista.

    Autolla pystyy ajamaan kylmänä ihan normaalisti noin 10Km kunnes tuo 90C:n lämpötila tuulee täyteen ja sitten jäähdytellään...

    Aiemmin huomattua vikaa: flekti piti ylimääräistä ääntä. Paisuntasäiliön sisääntuloletkun juuresta vuoti (paikattu mutta alkoi vuotamaan uudestaan pian).

    Vein vikaraportin lukuun ja tietysti en saanut enää käyntiin kun mittarimies tuli. Mittaus siis suoritettu moottori pysähdyksissä. Raportista löytyi: moottorin kierroslukuanturi - ei singaalia. Johtunee kait siitä, että auto ei ollut käynnissä? Huomautukset rikkoutuneesta jarruvalosta ja keskuslukituksen häiriöstä. Ei muuta.

    Nyt lukee ajotietokoneessa service in 1Km.

    Voisko olla vikana flekti-rele-lämpöanturi? Sulakkeet kaikki silmämääräisesti ehjät.

    #2
    Ei kellään mitään ideoita?

    Voisko se olla jäähdytysnesteen painehäviö mikä sammuttaa koneen? Oiskohan siellä joku paineanturi kun termostaatti päästää nesteet syyläriin. Paisuntasäiliö nyt tilkitty kunnolla ja saa putkenkorjausaine kuivua.

    Joku anturi tai rele risana. Koetan kyllä kaikenlaista ennenkuin vien Herttoniemeen auton ottamaan aurinkoa mun kustannuksella.

    Tosi ärsyttävää ja häpeällistä jäädä liikennevaloihin jäähdyttelemään konetta. Töllisteliöitä riittää.

    Comment


      #3
      Ei se paineen katoamisesti kyllä vielä pitäis sammuttaa konetta. Voisko olla, että joku anturi lämpee niin tiltaa. Toisaalta sellaisesta luulisi tulevan jotain häiriökoodia.

      Voisko boksi temppuilla.

      Bensapumppu, bensarele, joku muu rele? Jonnin verran kohtia tuossakin autossa mitä katsella. Releitä on peräluukussa ja apukuskin jalkatilassa.
      Ja vielä tuollainen auto, joita ei aina tule vastaan.

      Melkein pitäisi olla vag-com tms tarjolla kun sammuu, niin voisi katsoa mitä esim oikeasti koneessa on lämmöt jne.

      Comment


        #4
        Bensapumppu tai rele se voisi kyllä olla. Luulisi bensan haisevan starttausyritysten jälkee, mutta ei. Ihmetyttää vain tuo +90C:n raja... Mites se bensapumppuun voisi vaikuttaa, mutta Audi on täynnä ihmeitä.

        Kaikki muu autossa toimii kuin enkeli(helv.... semmoinen).

        No koetan ottavatko Keravan Laakkosella sisään. Pahaa vain pelkään.

        Lentoaseman vw-huoltomies etsi töpselinreikää 20min vag-comille ennenkuin löysi. Suosittelivat menemistä Herttoniemeen. En ois kyllä itse arvannut katsoa tuhkakupin alta mustaa muoviläpyskää.

        Comment


        • #5
          Ihan mielenkiinnosta, löytyikö vika?

          Comment


          • #6
            Otat kanettavan PC:n, vag com asennettuna, kaapelit kiinni ja dataloggaus päälle ja ajat
            niin kauan kunnes vika tulee ja sitten katsot logista mikä signaali oli ohjealueen ulkopuolella.

            Sitten luet vikakoodit.

            VAGCOM:n hankkiminen on yhtä tarpeellista kuin auton peseminen.
            Oma vagcom tulee tienattua hyvin äkkiä verrattuna merkkihuollon kalliiseen turaamiseen.

            Comment

            Working...
            X