Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5, moottorin lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5, moottorin lämmöt

    A4 1.9 tdi -97. Moottori lämpenee todella hitaasti. auto ollut vajaan kolme tuntia johdon perästä, jonka jälkeen lähdetty liikenteeseen, 25 km matkalla, josta runsaat 20 km oli pikatie ajoa lämmöt ei kerinnyt nousemaan 90` asteeseen. Termostaantin vaihdoin uuteen, mutta ei ollut apua. Onko normaalia että vasemman puoleinen flekti pyörii koko ajan? mangneetti kytkin toiminen? jos on niin saako jotekin kytketty poijes päältä, esim sulake pois?

    #2
    En nyt muista miten tuossa koneessa, mutta eiköhän se ole viskokytkimellä se flekti. Nyrkkisääntönä se on ehjä jos siihen voi puolilämpöisellä koneella ottaa moottorin käydessä kiinni ja pysäyttää. Riittää kun sormilla harraa siihen kylkeen, pysähtyy toimiessaan helposti.

    Kyllä sen vielä näillä keleillä pitäisi lämmetä vähän paremmin, mutta turha on näistä odottaa että ne kovin nopeasti lämpeäisivät kun eivät muista polttoainettakaan kuluttaa paljoa. Jakajapumpulliset tuntuvat olevan naftapihimpiä (ja huonompia lämpiämään) kuin uudemmat pumppusuutinkoneet.

    Comment


    • #3
      Viskolla pitäisi flektin olla. Viime viikolla vaihdettu profiilin nelkkuun termostaatti ja (kylmänä startattuna) nousee lämmöt muutaman kilometrin ajolla 90 asteeseen. Tällä hetkellä ei ole koneen allakaan suojusta paikoillaan, joten jotain muuta autossasi nyt lienee vialla.

      Mittarivian voisi sulkea pois, jos Vag-Comilla pääsisi lämmöt tsekkaamaan. Olisi luotettavampi arvo.

      Comment


      • #4
        Viime viikolla vaihdettu profiilin nelkkuun termostaatti ja (kylmänä startattuna) nousee lämmöt muutaman kilometrin ajolla 90 asteeseen.
        Mullahan teki AFN tuota kun oli kansipahvi sökö. Lämmöt nousi ihan käsittämättömän nopeasti 90:een mutta ei koskaan sen yli.

        Kai se lämpis äkkiä kun pakokaasut lämmitti nesteen :) Oli kyllä painetta kanssa vesiletkuissa.

        Comment


        • #5
          Omassa A4:ssa ei nouse lämmöt ollenkaan yli 70:n asteen pitemmälläkään ajolla.. Onko oltava huolissaan vai onko se vaaratonta?

          Comment


          • #6
            Termari juminut auki, joten korjaamo visiitti tai kädet rasvasiksi :)

            Comment


            • #7
              minkä lainen homma on vaihtaa tuo flektin viskokytkin? onnistuuko koti olissa?

              Comment


              • #8
                A4 B5, 1.9TDIq Avant, 81kW AFN, 275tkm.

                Moottorin lämmöt jää nollakeleillä n. 86 asteeseen (VCDS:llä katsottu). Mittaristossa oleva moottorin lämpömittari näyttää myös vajaata 90 astetta. Välillä lämmöt nousee tuohon viiden km ajolla, välillä saa ajaa yli 10km. Moottorin esilämmityksen käyttö ei vaikuta (eeperi).

                Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan? VCDS ei anna vikakoodeja.
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.12.2014, 16:49. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                Comment


                  #9
                  Miten ois termostaatti.

                  Comment

                  Working...
                  X