Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti vaeltelee A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäynti vaeltelee A4 B5

    Olen huomannut että kun on jonkun verran kierroksia ja päästää kaasun pois niin kierroksen seilaa muutaman kerran 950-750kierroksen välissä. Sen jälkeen käy ihan tasaisesti 950.
    Missähän mahtaa vika olla...?
    Niin auto Audi A4 B5 1.8 20V Q.

    #2
    Onkohan akku ollut irti viime aikoina? Kestää jopa satoja kilometrejä, että tyhjäkäynti tulee "täydelliseksi" ko. nollauksen jälkeen.

    Comment


    • #3
      Akku on ollut viimeksi irti joulu-tammikuussa...Eli sen jälkeen on ajettu yli 6000km...
      Eilen auto lähti huonosti käyntiin...sit ku on kierroksia ja päästää kaasun niin se käy pari kertaa 700 kierroksessa...Tuntuu kuin se meinaisi tukehtua.
      Pitäis vissiin käydä luetuttamassa vikakoodit, mut ku ei ole VAG-com:ia.

      Comment


        #4
        Kaasuläpässä pasketta? Mulla oli vähän samanlaisia oireita talvella.. huollossa putsasivat kaasuläpän ja toistaiseksi ei ole uusiutunut.

        Comment


        • #5
          Mitenkäs sen kaasuläpän saa auki/mistä se löytyy?
          Ei ole oikein kokemuksia noista Audin koneista.

          Comment


            #6
            Siellä mihin kaasuvaijeri menee, eli lienee tuossa sun koneessa laturin lähistössä oikealla edestä katsottuna.

            Comment


            • #7
              Näytti tulevan muutama letku jollain Audin putkikiristimillä.
              Pois ne varmaan saa, mut takas ei taida saada?
              Pitää vissiin hakea kaupasta putkikiristimiä...

              Comment


                #8
                Enimmäkseen ne klemmarit kyllä kestää, mutta eihän ne paljoa maksa, että niitä voi vaikka ottaa varastoon. Mutta tuo kaasuläpän ja imusarjan välinen paperitiiviste tuskin kestää tuota repimistä, joten hae semmonen jo etukäteen varaosatiskiltä. Audin varaosanumero on: 028 129 748 Hinta: 6.20egee.

                Comment


                • #9
                  Minkähän kokoinen se putki on joka tulee siihen kaasuläppään kiinni.
                  Tietää vaan että minkä kokoisia klemmareita hakee.
                  Ei ole mauseria että vois mittailla.
                  Näytti alkuperäiset klemmarit sellaisilta että ei niitä takaisin saa.

                  Onko kellään minkäänlaisia purku/kasaus vinkkiä tosta läpän puhdistuksesta, ettei tule mitään yllätyksiä vastaan. Muuta kuin tuo paperitiiviste.

                  Pitää huomenna yrittää puhdistaa toi vermes.

                  Comment


                    #10
                    Klemmarin halkaisija pitäis olla noin 73mm.

                    Käytä vaikka jarrukliineriä puhdistukseen.

                    Comment


                    • #11
                      Kävin eilen hakemassa tiivisteen 6?.
                      Klemmari on 70-90mm. Niin sanoi varaosamyyjä.
                      Tänään menen puhdistamaan sen kaasuläpän.
                      Eilen oli vika heti tosissaan päällä, kierrokset seilas 700-1100 kierroksen välissä niin kauan että painoin kaasua sit lakkas....Siis teki vain kerran. Kone oli kuuma ja auto seisoi auringon paisteessa.

                      Comment


                        #12
                        Nyt 3 kuukauden sisään on minulla kahdesti tehnyt tuota samaa, eli kierrokset ikäänkuin "pomppii" tuossa 800-1100 välillä. Lakkaa heti kun vähän koskee kaasuun.
                        En ole kyllä juuri huolestunut, itse olen veikannut syypääksi ilmamassamittaria?

                        Talvella tosiaan teki niin että käynnistyksestä suoraan ikäänkuin hirtti kiinni väärälle tyhjäkäyntialueelle ja kun nosti jalan kaasulta kone sammui. Silloin Bosch car servicellä putsasivat kaasuläpän, ja ei ole kyllä uusiutunut tuo.

                        Comment


                        • #13
                          Eilen tuli putsailtua kaasuläppää...loppu tulos kaks letkua ja yks muovinen putki uusiin puihin.
                          Yks letku oli halki n.2cm matkalta.
                          Et pikku rempasta vähän isompi.
                          No huomenna pitäis lähtee hakeen uusia osia...

                          Kaasuläppä oli tosiaan karstainen!

                          Onko normaalia että ennen sitä kaasuläppää on öljyä siellä putkessa joka tulee ilmanpuhdistajalta?

                          Comment


                            #14
                            Itsellä tekee Golfissa samaa tyhjäkäynnin seilaamista. Kun laskee kaasusta irti tyhjäkäynnille, seilaa aluksi erinäisiä kertoja sinne päälle 600 ja takaisin 900:saan ennen tasoittumistaan. Kaasun painallus ei tasoita vaan alkaa jälleen alusta. Tasoittuu kuitenkin aina täysin normaaliksi itsestään. Kaasupolkimessa tuntuu liikettä seilauksen aikana.

                            Täytyy puhdistaa itsekin tuo kaasuläppähässäkkä, joten laittakaahan mahdollisia vinkkejä ja ohjeita.

                            Putsauksen ja kasaamisen jälkeen pitää tietääkseni tehdä läpänsopeutus VAG-comilla. Saa nähdä kummassa vaiheessa tilttaa lopullisesti, putsauksessa vai sopeutuksessa :)

                            Comment

                            Working...
                            X