Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 10vt tyhjäkäynti hukassa kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 10vt tyhjäkäynti hukassa kylmänä

    jos on yön yli seissy että ihan kylmä motti niin, tyhjäkäynti on silloin mallia kaasu pohjassa, olisko hall anturi sökö? puol minuuttia kun on käynnissä niin käy ihan hyvin sitten.. niin ja sitä saa sahata monta kertaa että saa pysymään käynnissä kylmänä.. ihan kuin yrittäis vanhaa volgaa ilman ryyppyä...
    Viimeksi muokannut runtti; 4.11.2009, 18:32.

    #2
    Olisiko kylmäkäynnistyssuuttimessa tai sen sähköissä vikaa?

    Comment


      #3
      KK-suutin vain lyö tuhdin rikkaalle, kevyillä kierroksilla hieman nelistää ja tyhjäkäynnillä pyrkii aavistuksen sammumaan. Hall puolestaan hajoessaan sammuttaa koko pelin.

      Heitellään nyt jotain:

      Nuo kaksi vikaa eivät varmaan liity toisiinsa sen enempää. Kiekkoihin mahdollisesti ISV:n lämpöanturi (yksinapainen), itse ISV tai ehkä kaasuläpän kytkin. Muistelisin, että kiekat saattoi nousta tappiin, jos kaasuläpän kytkin reistaa aukiasentoon kaasuläpän ollessa kiinni. Tai sitten se oli juuri toisinpäin kierrosten kanssa.

      Toiseen vikaan mahdollisesti ohjauspaineen säädin eli kylmänä onnettomat ohjauspaineet? Mötikkä lohkon kyljessä syylärin puolella.

      Mikä moottorityyppi siinä on, riippuu ohjeet aika paljon siitä. Löytyy stanssattuna tulppien alta http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1193839958.

      Comment


      • #4
        täytyy tuo moottorin koodi vilasta.. hyväs olisi nopeasti saada kuntoon, kun tekee pikkasen pahaa kuunnella sitten kun on saanu käyntiin niin, niitä kierroksia pitää, pitää päälle kolmentonnin jonkun aikaa että pysyy käynnissä.. ja kun on saanut käyntiin ja kaasulla yli 3000rpm niin vähänkin kun päästä tippumaan alle 3000 kierrokset niin sammuu tai voisi jopa kuulostaa että tukehtuu..
        Viimeksi muokannut runtti; 5.11.2009, 19:37.

        Comment


          #5
          Ja kierrokset siis nimenomaan johtuvat ISV:n säätymisestä pieleen, eli putoavat jos ISV:ltä nappaa johdon irti?

          Comment


          • #6
            Kyllähän se ISV nostaa kierrokset mullakin noin kolmeen tonniin kylmäkäynnistyksessä,
            mutta noin minuutin päästä putoaa hieman yli tonniin.( ja sitten normaaliksi)

            "Vanhassa Rouvassa" syy on ainakin ennen löytynyt pikeentyneestä ja paskaisesta ISV:tä. (meinaan jos huutelee kiekat pitempään korkealla).
            Viimeksi muokannut kapaz; 5.11.2009, 20:10. Perustelu: piste

            Comment


              #7
              Ei sen kyllä niin ylös kuulu nostaa.

              Comment


              • #8
                Anteeksi jos oli epäselvästi kysymys, mutta kierrokset pitää hetken pitää kaasulla yli kolmentonnin, muuten niitä ei ole ollenkaan.

                Comment


                  #9
                  Eli tyhjäkäynnissä ei alunperinkään ollut mitään vikaa. Ainoa ongelma on, että kone ei kylmänä käy juurikaan alle 3000 kierroksillä? Vai?

                  Comment


                  • #10
                    Ei vaan kone ei kylmänä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Jos ei pidä itse kaasulla kierroksia yli 3000prm
                    Ihan hetken kun on pitänyt, kaasun "pohjassa" niin sitten käy ihan normaalisti. Eli tuntuisi kuin, joku jo veikkasi kylmäkäynnistys jotain piiriä. Ihan kylmällä koneella ei tyhjäkäynti toimi ollenkaan, eikä pysy käynnissä muutakuin, kaasu "pohjassa" noin 30sekunnin päästä rupeaa moottorista löytymään ihan omakin tyhjäkäynti. Eli saan auton kylmänä käyntiin, sitten heti kaasulla kierrokset päälle 3000rpm. jos pidä alle niin sammuu tai booaa, ja tyhäkäyntiä ei myöskään ole KYLMÄNÄ yli kolmentuhannen, vaan kaasulla pidetään käynnissä sen 30-60 sekuntia kylmänä, heti kun vähänkin lämpenee niin pysyy tyhjäkäynnillä.
                    Vaikuttaisi ettei huikka toimi, vai miten näissä audeissa tuo, kylmäkäynnistys toimii? Kun en itse tiedä ja ensimmäinen audi talossa.
                    Viimeksi muokannut runtti; 6.11.2009, 14:27.

                    Comment


                    • #11
                      "Ei sen kyllä niin ylös kuulu nostaa." (lainasin jassolta)

                      No eihän se näköjään toki niin ylös nostakaan about 2100 rpm (piti tänään ihan aamulla tsekata) , tais vaan eilen olla itsellä sitä liika nostetta:).
                      Kuulostaa vaan ne kiekat kovilta aina aamutuimaan.

                      Oudolta vaan tuo runtin vika vaikuttaa, mutta ainakin se on hyvä juttu, että autolla pystyy kuitenkin liikenteessä olemaan, mutta arvuutellaan ja kysellään ihmisiltä.

                      Aina se apu jostainpäin tuuppaa löytymään.

                      Comment


                        #12
                        Tässä oli aluksi vähän väärinkäsityksiä viasta, mutta nyt luulisin ymmärtäneeni. ISV-jutut voi siis kaikki unohtaa.

                        Comment


                        • #13
                          Seurataan mielekiinnolla asian etenemistä ja kun jotain kuullaan/tiedetään, niin ainakin ehdotellaan. (HYVÄ ME)

                          Comment


                          • #14
                            Elikkä katsoin tänään moottori tyypin, kun joku sitä kyseli niin se oli, MC alkuinen.
                            Pitää huomenna lähteä nyt siitä HAL anturista mittaamalla vikaa etsimään.

                            Comment


                              #15
                              10 vt taitaa olla MC1. Viallinen Hall-anturi sammuttaa koko kiesin, niinkuin aiemminkin mainittu, eli en tuhlaisi aikaani siihen. Itse lähtisin tutkimaan ensiksi tuon kylmäkäynnityssuuttimen toimintaa.

                              ABK:n tyhjäkäynti kylmänä ilman ISV:a sinnitteli siinä ehkä 500 rpm, jos jaksoi. Lämpimänä nätti ~800 rpm. Sitä ei kyllä tarvinnut kierrättää juurikaan, vaan ihan pintakaasu riitti.

                              Comment


                                #16
                                KK-suutin käsittääkseni ruikkii vain starttauksen yhteydessä ja joissain myös kylmällä lohkolla (alle 10ºC) antaa lyhyen suihkauksen, kun polkaistaan kaasua. Voihan siitä koittaa ottaa johdon irti, jos vaikuttaa.

                                Epäilisin kuitenkin, ettei vika ole siis KK-suuttimessa, mutta olen toki mielelläni väärässä, jos se vian syyksi paljastuisikin. Pääsisi helpolla.

                                Comment


                                  #17
                                  10 vt taitaa olla MC1. Viallinen Hall-anturi sammuttaa koko kiesin, niinkuin aiemminkin mainittu, eli en tuhlaisi aikaani siihen. Itse lähtisin tutkimaan ensiksi tuon kylmäkäynnityssuuttimen toimintaa
                                  Ei muutes pidä paikkaansa, mulla MC1 teki rikkinäisellä anturilla sen, että tyhjäkäynti katosi kokonaan, mutta kun esim risteyksissä piti kierroksia, niin auto toimi kivasti. Oli sen takia kiva vika ettiä, ja tuo kakeltelukin esiintyi vain kylminä päivinä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Enpä väitä vastaankaan. Se on ihan hyvä, että virheellisiä/puuttelisia käsityksiä oiotaan. Itse olen ollut vakaassa uskossa, ettei kone toimi ensinkään ilman Hall-signaalia, mutta voihan se toki olla pätkiväkin se signaali tms.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noniin.. Tähänkin saatiin vika paikannettua... Made in tein itse ahtopaineen säätönupin.. Eli entinen omistaja oli laittanu säätö bleedin, letkuun mikä menee omalle jetronicille, ja ilman takaisku venttiiliä...
                                      Audi insinööri kaveri huomasi tämän ja laittoi takaisku venttiilin väliin, niin nyt toimii kuin ei olisi ollutkaan mitään vikaa, elikkä moottori tavallaan luuli että on vapari, joten sytkä ainakin oli välillä päin persettä.. Kiitoksia muille vinkkien antajille, voi täällä taas keskittyä muihin osien haalimiseen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X