Mulla on mahdollisuus paineistaa putket, pistä yv:tä jos kiinostaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sitkeä vika - röpöttää alakierroksilla :(
Collapse
X
-
Enpäs nyt lukenut ihan tarkasti koko ketjua läpi, mutta oletko tarkastanut alipaineletkut miten tarkasti? jokin mitättömän pienen venttiilin vuoto alipaineletkussa aiheutti röpellys ongelmia kaverin 1.8 T:ssä. Etittiin aika pitkään itsekin, mutta merkkihuollossa löysivät (välillä näin :=) )
Comment
-
Niin, onhan siellä esim. huohotuspuolella se yks venttiili imusarjan alapuolella jonka pitäisi päästää virtaus vain toiseen suuntaan. Venttiili on aika pahassa paikassa imusarjan alla. Tommonen vikakoodi on kyllä aika pirullinen kun on noita vikakohteita ihan kiitettävästi mikä sen voi aiheuttaa.
Comment
-
Nyt on painetesti tehty. Mielestämme testi tehtiin oikein mutta yksi asia jäi vaivaamaan johon olisi mukava saada vastaus...
Testi tehtiin siten että tulpattiin MAF:n jälkeiseltä putkelta haarautuvat huohotin putket.
Tämän lisäksi tulpattiin lukkopihdeillä imusarjan alla oleva sormenpaksuinen alipaineletku. Sitten irrotettiin vielä putki kaasuläpältä ja tulpattiin sekin. Tämän jälkeen laitettiin painetta systeemiin ja ruiskutettiin pesuainevettä putkille. Painetta laitettin 0,5-1 baarin välimaastossa. Letkuvuotoja ei havaittu.
Mysteerin aiheutti kuitenkin pulputus joka alkoi kuulua öljypohjasta kun paineistettiin systeemiä. Kysymys kuuluukin mistä kautta painetta pääsi pikkuhiljaa öljypohjaan?!? Öljyn ääni oli sellaista rauhallista pulputusta.
Lopputuloksena letkuvuotoja ei havaittu ennen kaasuläppää. Vaivaamaan jäi siis tuo pulputus... Osaako joku sanoa mistä kautta tuo ilma vielä löysi tiensä öljypohjaan
? Voiko se olla esim. turbon voiteluun liittyvää?
Toinen kysymys onkin nyt sitten mistä lähtisi vikaa seuraavaksi kaivamaan?!?Viimeksi muokannut piitulam; 27.11.2009, 18:41.
Comment
-
Turbon kauttahan se ilma sinne öljytilaan menee pulputtamaan. Ois kannattanu pitää se imusarjan puoleinen putki kiinni, nin ois samalla nähny mahdolliset suuttimien ja imusarjantiivisteen vuodot. Ja ahtovuoto voi olla myös imusarjasta lähtevissä alipaineputkissa joissa on takaiskuventtiilit. Niiden ei pitäis normaalipaineistuksessa vuotaa.
Comment
-
Meillähän aluksi ns oikein tulpattu järjestelmä, mutta kun aloitti pulputuksen niin modattiin hommaa vähän...
Vuotoja ei tosiaan huomattu kummallakaan tyylillä, mutta tuo öljypohjan pulputus rupesi hämäämään. Ja pienenä yksityis kohtana on se että varsinaista painetta ei tullut kampikammiion vaikka ölppä pulputti. Omasta mielestä vähän kaukaan haettua että turbo olisi sökönä koska ahtoputkissa en huomannut öljyä. Etenkin kun on vakio laite kyseessä, niin öljypaine on oletettavasti suurempi kuin turbon tuotto.
Vai onko jollakulla tullut vastaa sellainen tapaus että olisi turbo ahtanut öljylinjaan mutta öljyä ei ole päässyt ahtopukiin?
Tosin saatahan se olla että tehtiin huolimattomasti koeponnistun, eli siellä on jossain se ahto vuoto...
Comment
-
Tähän koeponnistukseen toivisin itsekin vähän tarkempaa kuvausta. Wiki-sivu tjms johon voisi koota yhteiset ajatukset olisi kyllä kova sana. Autan mielelläni yhdistystä jos on tarvetta.
Koin ítse tällaisia ongelmia silloisen B5:en kanssa että koeponnistuksen yhteydessä pulputti. Pulputus on väistämättä merkki painetten karkaamisesta mutta silloin kun itse tein en saanut vastausta siihen että onko a) normaalia toimivassa pelissä, vaiko b) ei ole vaan se tarkoittaa vuotoa.
1.8T:ssä on kiitettävästi niitä ali- ja ylipaineilmaletkuja ja niihin liittyviä takaisku- ja sulkuventtiileitä. Venttiilit voivat jopa olla ali- tai ylipaineohjattuja joten ongelma voi jopa joissain vaiheessa kiertää kehää.
Tästä syystä olisi kiva kuulla *varmasti* kunnossa olevasta tehdystä painetestistä että pulputtaako. Jos kunnossa oleva jollain otannalla pulputtaa voidaan sitten jatkaa keskustelua että mistä se voi johtua ja miksi testi ei ole todenmukainen.
Yleensä nämä painetesti tehdään monioireilislle autoille, ja siitä syystä kunnollista vertailukohtaa ei ole.
Comment
-
Päivveetä taas! Sain toimimaan VAG-COM:n Vistassa, kiitos siitä foorumilla olleille ohjeille!!
Kävin vähän kokeilemassa VAG-COM:a ajossa. Ongelmana on tällä hetkellä edelleen kylmänä nykiminen... Menee vielä vähän harjoitellessa ohjelman kanssa mutta yhden lokin sain tallennettua. Ideana oli siis saada MAF arvoja sekä ahtopaineita ajossa... Jos luen arvoja oikein niin MAF arvo näyttäisi nousevan 5000 kiekan paikkeille yli sadan - eikös se silloin ole ihan ok kun on 110 kw tehoa? Taulukossa pitäis olla myös ahtopaineet, mitä mieltä olette niistä?!? Niin, auto meni katsastuksesta läpi että heilahti, päästöt olivat kuulemma erinomaiset :)
Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'008
,,,,,,,Idle speed,Air mass in,Throt Angle,Ignit Angle,, ,Voltage,Bin. Bits,Absolute Pres.
,TIME,,,,,TIME,700-820 rpm,2.0-4.5 g/s,0.2-4.0%,0-12 BTDC,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP,, V,, mbar
,,,,,,0.40,3000,18.19,13.3,30.8,0.00,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,1.41,3080,26.56,16.5,27.0,0.91,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,2.21,3160,29.22,17.3,30.8,1.81,Not Oper.,13.860, ,85.0
,,,,,,3.02,3240,20.61,13.7,30.8,2.61,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,3.82,3240,21.03,14.1,31.5,3.42,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,4.72,3280,18.97,12.9,31.5,4.32,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,5.63,3320,19.03,13.3,31.5,5.13,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,6.43,3320,16.42,12.2,31.5,6.03,Not Oper.,13.930, ,90.0
,,,,,,7.25,3320,18.81,13.7,31.5,6.83,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,8.14,3360,22.97,14.9,30.8,7.74,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,8.96,3480,48.36,24.7,26.3,8.54,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,9.95,3720,66.17,55.3,21.0,9.47,Not Oper.,13.930, ,90.0
,,,,,,10.86,3960,75.28,96.5,24.0,10.37,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,11.66,4200,79.17,94.5,16.5,11.26,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,12.48,4440,84.19,94.9,17.3,12.06,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,13.28,4640,88.56,95.3,13.5,12.88,Not Oper.,13.790, ,90.0
,,,,,,14.08,4840,90.69,96.5,15.8,13.68,Not Oper.,13.860, ,90.0
,,,,,,14.88,5080,95.56,96.9,13.5,14.49,Not Oper.,13.930, ,90.0
,,,,,,15.69,5240,99.92,95.7,15.0,15.29,Not Oper.,13.930, ,90.0
3,,,,,,16.51,5440,100.17,97.6,15.8,16.09,Not Oper.,13.930, ,90.0
,,,,,,17.40,5560,73.58,31.4,11.3,17.00,Not Oper.,13.860, ,90.0
,,,,,,18.20,5400,5.44,8.2,9.8,17.80,Not Oper.,13.930, ,90.0
,,,,,,19.10,5160,10.69,9.4,6.8,18.70,Activated,13. 860, ,215.0
,,,,,,20.01,4840,11.44,9.4,4.5,19.52,Activated,13. 930, ,160.0
,,,,,,20.81,4600,11.03,9.4,3.8,20.41,Activated,13. 930, ,125.0
,,,,,,21.63,4400,11.14,9.0,3.0,21.23,Activated,13. 930, ,115.0
,,,,,,22.52,4200,10.25,8.6,3.0,22.12,Activated,13. 930, ,105.0
,,,,,,23.34,4000,9.78,8.2,3.0,22.92,Activated,13.8 60, ,105.0
,,,,,,24.24,3920,9.44,8.2,2.3,23.84,Activated,13.9 30, ,105.0
,,,,,,25.03,3840,9.50,8.2,2.3,24.64,Not Oper.,14.000, ,250.0
,,,,,,25.95,3480,8.44,7.8,1.5,25.45,Not Oper.,13.930, ,175.0
,,,,,,26.75,2720,6.42,6.3,0.0,26.35,Not Oper.,14.000, ,130.0
,,,,,,27.56,2880,7.25,7.1,0.8,27.15,Not Oper.,14.000, ,105.0
,,,,,,28.36,2840,6.58,6.3,5.3,27.96,Not Oper.,14.000, ,95.0
,,,,,,29.16,2800,9.14,8.2,27.8,28.76,Not Oper.,13.930, ,85.0
,,,,,,30.07,2760,11.64,9.8,27.8,29.67,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,30.87,2760,15.83,12.2,27.8,30.47,Not Oper.,13.930, ,85.0
,,,,,,31.67,2760,20.22,14.1,27.8,31.27,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,32.49,2800,18.78,13.3,27.8,32.07,Not Oper.,13.930, ,85.0
,,,,,,33.29,2800,20.00,13.7,27.8,32.89,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,34.09,2840,19.97,13.7,27.8,33.69,Not Oper.,13.860, ,85.0
,,,,,,34.91,2840,20.56,14.1,28.5,34.49,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,35.80,2800,5.94,6.3,21.8,35.40,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,36.60,2800,10.25,8.6,29.3,36.20,Not Oper.,13.930, ,85.0
,,,,,,37.42,2800,13.33,10.6,28.5,37.02,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,38.22,2760,12.94,10.6,27.8,37.82,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,39.13,2760,12.42,10.2,27.8,38.62,Not Oper.,14.000, ,85.0
,,,,,,39.93,2720,15.31,11.8,27.8,39.53,Not Oper.,14.000, ,90.0
,,,,,,40.73,2720,15.06,11.8,27.8,40.33,Not Oper.,14.000, ,90.0Viimeksi muokannut piitulam; 12.12.2009, 13:46.
Comment
Comment