Joo, elikkä kun kelit viilenee niin ei meinaaa päästä parkkihallista pihalle kylmällä koneella. Auto on 1.8t AUM (8L)
Ongelmana on siis kylmänä huono käynti liikkeelle lähdettäessa sekä täysikaasulla kiihdytettäessä jonkin asteinen nykiminen. Ongelma on ollut jo kohta vuoden mutta vikaa ei ole vielä löytynyt. Autoa on käytetty kolme kertaa merkkihuollossa ja arvailtu syitä mutta pieleen on mennyt tähän mennessä... Kesällä auto toimi siedettävästi mutta kun mennään syksyyn niin alkaa temppuilu.
Kun on piuhoissa kiinni niin aina vikakoodina on N249 "mekaaninen vika" sekä yleensä toinen virheilmoitus koneen rikkaalla käymisestä.
Ajattelin josko foorumilta saisin apua ongelmaan kun tuntuu että siitä ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla (alkaa pikkuhiljaa usko loppua)
Tähän mennessä todettua/osia vaihdettu:
- Viime keväänä luettiin koodit Audilla ja sen seurauksena tilasin Tepolta N249 venttiilin kun siitä herjasi --> kun venttiili oli vaihdettu laitettiin auto piuhoihin ja ensimmäisellä reilummalla kaasunpolkaisulla tuli sama virheilmoitus. Eli tästä ei ollut apua.
-MAF arvot näyttäisivät olevan ihan ok. Jos MAF:n johdon ottaa irti niin ei vaikutusta vikaan --> edelleen nyplyttää kiihdytyksissä.
-Kesällä nykiminen alkoi kyrsiä siihen malliin että käytin autoa Audin huollossa jossa autoa ajettiin - ahdot vaihtelivat ja auto nyki kiihdytyksissä. Ehdotettiin viaksi N75 venttiiliä.
-N75 vaihdettiin kesällä --> ei vaikutusta nykimiseen. Ei tosin huonontunutkaan. Loggasin VAG-Comilla jonkin ajan jälkeen viat ja ilmoituksissa oli N249 venttiili - mekaaninen vika sekä ilmoitus liian rikkaalla käymisestä
-Hukkaportin mekaaninen tanko liikkuu "normaalisti".
-Viime viikolla heitti auton jälleen vikasietotilaan ja kun aikaa oli niin ajattelin viedä auton vaihteeksi Audi huoltoon. Vikailmoituksena jälleen samat kuin aikaisemmillakin kerroilla. Autosta etsittiin vuotoja mutta ei havaittu (Ruiskutettiin jotain pilottia letkuille). Todettiin By Bass venttiili vialliseksi. Pässistä olikin kalvo paskana kun avasin sen.
-Laitoin viimeviikolla uuden By Bass venttiilin (alkuperäisosana). Tämän seurauksena auto tuntui toimivan paremmin pari päivää kunnes tyhjäkäynti katosi muutamaksi päiväksi (nyt on palannut normaaliksi omia aikojaan). Kun kaasua polkaisi ja nosti kerralla ylös niin kierrokset tippuivat 250 jossa kolisi jonkin aikaa ja sammui tai alkoi käydä normaalisti. Nyt tyhjäkäynti toimii taas samalla tavalla kuin ennenkin. Oli muuten ekalla kerralla aika jännä fiilis kun auto meinasi mennä tien yli ojaan - auto sammui 50 km vauhdissa ja ohjaustehostin lakkasi toimimasta...
-Tänään kotimatkalla heitti taas keltaisen hanan kuvan mittariin. Luin tuossa illalla koodit ja yllätys yllätys N249 venttiili "mekaaninen vika".
Eli jos teillä olisi ideoita ongelman ratkaisuun niin ilolla ottaisin vastaan...
Vikakoodi tuntuisi viittaavan turbo-ongelmaan mutta missä se voisi vielä olla?
Mitä mieltä olette voisiko vika olla rikkinäisessä puolassa? Ihmetyttää vaan aina nuo samat vikakoodit... Alkaa olla omat ideat vähissä.
Ongelmana on siis kylmänä huono käynti liikkeelle lähdettäessa sekä täysikaasulla kiihdytettäessä jonkin asteinen nykiminen. Ongelma on ollut jo kohta vuoden mutta vikaa ei ole vielä löytynyt. Autoa on käytetty kolme kertaa merkkihuollossa ja arvailtu syitä mutta pieleen on mennyt tähän mennessä... Kesällä auto toimi siedettävästi mutta kun mennään syksyyn niin alkaa temppuilu.
Kun on piuhoissa kiinni niin aina vikakoodina on N249 "mekaaninen vika" sekä yleensä toinen virheilmoitus koneen rikkaalla käymisestä.
Ajattelin josko foorumilta saisin apua ongelmaan kun tuntuu että siitä ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla (alkaa pikkuhiljaa usko loppua)
Tähän mennessä todettua/osia vaihdettu:
- Viime keväänä luettiin koodit Audilla ja sen seurauksena tilasin Tepolta N249 venttiilin kun siitä herjasi --> kun venttiili oli vaihdettu laitettiin auto piuhoihin ja ensimmäisellä reilummalla kaasunpolkaisulla tuli sama virheilmoitus. Eli tästä ei ollut apua.
-MAF arvot näyttäisivät olevan ihan ok. Jos MAF:n johdon ottaa irti niin ei vaikutusta vikaan --> edelleen nyplyttää kiihdytyksissä.
-Kesällä nykiminen alkoi kyrsiä siihen malliin että käytin autoa Audin huollossa jossa autoa ajettiin - ahdot vaihtelivat ja auto nyki kiihdytyksissä. Ehdotettiin viaksi N75 venttiiliä.
-N75 vaihdettiin kesällä --> ei vaikutusta nykimiseen. Ei tosin huonontunutkaan. Loggasin VAG-Comilla jonkin ajan jälkeen viat ja ilmoituksissa oli N249 venttiili - mekaaninen vika sekä ilmoitus liian rikkaalla käymisestä
-Hukkaportin mekaaninen tanko liikkuu "normaalisti".
-Viime viikolla heitti auton jälleen vikasietotilaan ja kun aikaa oli niin ajattelin viedä auton vaihteeksi Audi huoltoon. Vikailmoituksena jälleen samat kuin aikaisemmillakin kerroilla. Autosta etsittiin vuotoja mutta ei havaittu (Ruiskutettiin jotain pilottia letkuille). Todettiin By Bass venttiili vialliseksi. Pässistä olikin kalvo paskana kun avasin sen.
-Laitoin viimeviikolla uuden By Bass venttiilin (alkuperäisosana). Tämän seurauksena auto tuntui toimivan paremmin pari päivää kunnes tyhjäkäynti katosi muutamaksi päiväksi (nyt on palannut normaaliksi omia aikojaan). Kun kaasua polkaisi ja nosti kerralla ylös niin kierrokset tippuivat 250 jossa kolisi jonkin aikaa ja sammui tai alkoi käydä normaalisti. Nyt tyhjäkäynti toimii taas samalla tavalla kuin ennenkin. Oli muuten ekalla kerralla aika jännä fiilis kun auto meinasi mennä tien yli ojaan - auto sammui 50 km vauhdissa ja ohjaustehostin lakkasi toimimasta...
-Tänään kotimatkalla heitti taas keltaisen hanan kuvan mittariin. Luin tuossa illalla koodit ja yllätys yllätys N249 venttiili "mekaaninen vika".
Eli jos teillä olisi ideoita ongelman ratkaisuun niin ilolla ottaisin vastaan...
Vikakoodi tuntuisi viittaavan turbo-ongelmaan mutta missä se voisi vielä olla?
Mitä mieltä olette voisiko vika olla rikkinäisessä puolassa? Ihmetyttää vaan aina nuo samat vikakoodit... Alkaa olla omat ideat vähissä.
Comment