Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sitkeä vika - röpöttää alakierroksilla :(

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sitkeä vika - röpöttää alakierroksilla :(

    Joo, elikkä kun kelit viilenee niin ei meinaaa päästä parkkihallista pihalle kylmällä koneella. Auto on 1.8t AUM (8L)

    Ongelmana on siis kylmänä huono käynti liikkeelle lähdettäessa sekä täysikaasulla kiihdytettäessä jonkin asteinen nykiminen. Ongelma on ollut jo kohta vuoden mutta vikaa ei ole vielä löytynyt. Autoa on käytetty kolme kertaa merkkihuollossa ja arvailtu syitä mutta pieleen on mennyt tähän mennessä... Kesällä auto toimi siedettävästi mutta kun mennään syksyyn niin alkaa temppuilu.

    Kun on piuhoissa kiinni niin aina vikakoodina on N249 "mekaaninen vika" sekä yleensä toinen virheilmoitus koneen rikkaalla käymisestä.

    Ajattelin josko foorumilta saisin apua ongelmaan kun tuntuu että siitä ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla (alkaa pikkuhiljaa usko loppua)

    Tähän mennessä todettua/osia vaihdettu:

    - Viime keväänä luettiin koodit Audilla ja sen seurauksena tilasin Tepolta N249 venttiilin kun siitä herjasi --> kun venttiili oli vaihdettu laitettiin auto piuhoihin ja ensimmäisellä reilummalla kaasunpolkaisulla tuli sama virheilmoitus. Eli tästä ei ollut apua.

    -MAF arvot näyttäisivät olevan ihan ok. Jos MAF:n johdon ottaa irti niin ei vaikutusta vikaan --> edelleen nyplyttää kiihdytyksissä.

    -Kesällä nykiminen alkoi kyrsiä siihen malliin että käytin autoa Audin huollossa jossa autoa ajettiin - ahdot vaihtelivat ja auto nyki kiihdytyksissä. Ehdotettiin viaksi N75 venttiiliä.

    -N75 vaihdettiin kesällä --> ei vaikutusta nykimiseen. Ei tosin huonontunutkaan. Loggasin VAG-Comilla jonkin ajan jälkeen viat ja ilmoituksissa oli N249 venttiili - mekaaninen vika sekä ilmoitus liian rikkaalla käymisestä

    -Hukkaportin mekaaninen tanko liikkuu "normaalisti".

    -Viime viikolla heitti auton jälleen vikasietotilaan ja kun aikaa oli niin ajattelin viedä auton vaihteeksi Audi huoltoon. Vikailmoituksena jälleen samat kuin aikaisemmillakin kerroilla. Autosta etsittiin vuotoja mutta ei havaittu (Ruiskutettiin jotain pilottia letkuille). Todettiin By Bass venttiili vialliseksi. Pässistä olikin kalvo paskana kun avasin sen.

    -Laitoin viimeviikolla uuden By Bass venttiilin (alkuperäisosana). Tämän seurauksena auto tuntui toimivan paremmin pari päivää kunnes tyhjäkäynti katosi muutamaksi päiväksi (nyt on palannut normaaliksi omia aikojaan). Kun kaasua polkaisi ja nosti kerralla ylös niin kierrokset tippuivat 250 jossa kolisi jonkin aikaa ja sammui tai alkoi käydä normaalisti. Nyt tyhjäkäynti toimii taas samalla tavalla kuin ennenkin. Oli muuten ekalla kerralla aika jännä fiilis kun auto meinasi mennä tien yli ojaan - auto sammui 50 km vauhdissa ja ohjaustehostin lakkasi toimimasta...

    -Tänään kotimatkalla heitti taas keltaisen hanan kuvan mittariin. Luin tuossa illalla koodit ja yllätys yllätys N249 venttiili "mekaaninen vika".

    Eli jos teillä olisi ideoita ongelman ratkaisuun niin ilolla ottaisin vastaan...
    Vikakoodi tuntuisi viittaavan turbo-ongelmaan mutta missä se voisi vielä olla?
    Mitä mieltä olette voisiko vika olla rikkinäisessä puolassa? Ihmetyttää vaan aina nuo samat vikakoodit... Alkaa olla omat ideat vähissä.
    Viimeksi muokannut piitulam; 3.11.2009, 22:01.

  • #2
    EIkös tuo MAF:n irroitus pitäisi aiheuttaa suuremman vian jos piuhan ottaa irti?
    ELi jos vika pysyy samana niin tarkoittaisi että maf kaput..

    Jos sulla on tuo vag-com käytössä, niin logitteleppa mitä maffi sanoo..

    Joku viisampi korjatkoon jos pistän puuta heinää :)

    Comment


    • #3
      Mieleen tuli ensimmäiseksi pakopuolen vuoto jossain kohti ennen lambdaa. Pakosarja, ahtimen pakopesä, dp:n alkupää?
      Itselläni oli päällepäin vaarattoman näköinen n.2cm halkeama pakosarjassa, joka kuitenkin suuremmilla ahdoilla vuoti tarpeeksi ja siten aiheutti tuota seosten menoa rikkaalle ja sitä myöten nykimistäkin...

      Comment


        #4
        N249 on yksi niistä osista joka ei mitenkään edesauta moottorin toimintaa. Vedä letku suoraan imusarjalta by-passille, ja jätä sähköt N249:lle. Ties vaikka olisi N249 juuttunut kiinni, ja aiheuttaisi kaikkea omituista.

        Pahemman puoleinen ahto/imuvuotokin vaikuttaa ihan mahdolliselta.

        Comment


        • #5
          MAF vika ei pitäisi olla koska kun piuhan ottaa irti ja kone alkaa käymään lasketuilla arvoilla niin vian tulisi hävitä tai ainakin sillä pitäisi olla vaikutusta. Tämän lisäksi viikko sitten autoa ajettiin uudella MAF:lla ja nyki samalla tavalla... MAF logattiin ajaessa ja näytti toimivan moitteettomasti. Ainoastaan ahtopaineet seilaa...

          N249 ainakin nakutti normaalisti viime viikolla output testissä. Venttiili myös vaihdettiin viime keväänä uuteen.
          Olisko sulla tarkempia ohjeita/kuvia mistä tarkalleen ottaen letku tulisi vetää By Bass venttiilille?
          Meinaan tuotahan voisi testata vaikuttaako käyttäytymiseen, vai mitä sanoo raati?!?

          Pakovuotoja en ole tarkastanut ennen lambda-antureita. Voisikohan tämä vaikuttaa jo tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtöön?
          Pitänee koettaa tarkastaa jos vaan sopii katsomaan.
          Viimeksi muokannut piitulam; 4.11.2009, 10:40.

          Comment


          • #6
            No niin, purin koodit VAG-COM:lla ja tänäpäivänä työmatkalla oli ilmaantunut
            seuraavanlainen koodi:

            17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle valve (Check D.V. !)
            P1297 - 35 - 00 - -
            Readiness: 0000 1001

            Avautuuko jollekin mistä tämä vikakoodi voisi johtua. Jos ymmärrän oikein niin eikös tuo kerro paineen laskusta turbon ja kaasuläpän välillä --> ilmavuotoko vai kenties jotain muuta?!?

            Comment


            • #7
              Elikkä painehäviö turbon ja kaasuläpän välillä.

              Onko D.V. bypassi? diverter valve?

              Edit: ahtovuoto varmaan syynä siis
              Viimeksi muokannut juudas; 4.11.2009, 22:04.

              Comment


                #8
                N249 on se osa johon menee alipaineletku imusarjalta ja bypassilta. Vetää sen sijaan suoraan imusarjalta bypassille. Kokeilemalla ei häviä yhtään mitään, ja aika moni tuntuu ohittaneen koko kapistuksen - foorumilta löytyy keskustelua aiheesta.

                Ja kuten aiemmin sanoin ja niin kuin vikakoodit vähän vihjaisivat, ahtovuoto voi hyvin olla lisäksi. Painetestiä kehiin.
                Viimeksi muokannut Vieras; 5.11.2009, 00:19.

                Comment


                • #9
                  By Bass venttiilin vaihdoin viimeviikolla jotenka sen pitäisi olla kunnossa.

                  Korjaustoimenpiteenä ajattelin kokeilla seuraavaa:

                  -Ensialkuun ajattelin putsata/sopeuttaa tänä iltana kaasuläpän kun sain eilen toimimaan kunnolla tuon VAG-COM:n.

                  -Sitten pitäis tehdä painetesti. Foorumilla onkin monenmoisia kapistuksia tähän tarkoitukseen :). Jos olen ymmärtänyt oikein niin ei muuta kun maffilta putki irti huohotin tukkoon ja ilmaa varovasti systeemiin?!? Ajattelin käydä huomenna ruokkiksella motonetistä osia painetesti patenttia varten. Ongelmana on vaan ilman saanti - ei meinaan löydy nurkista kompuraa - IDEOITA!?!

                  -Sitten voisi olla ohjelmassa M249 venttiilin ohitus. Tuli vaan mieleen että siinä on vierekkäin kaksi venttiiliä niin ohitetaanko ne molemmat? Vai vedetäänkö letku imusarjalta By Bass venttiilille ja tukitaan vastaava kohta N249 venttiilistä? Ööööööö.....

                  Comment


                  • #10
                    Vai vedetäänkö letku imusarjalta By Bass venttiilille ja tukitaan vastaava kohta N249 venttiilistä? Ööööööö.....
                    Oikein.

                    Comment


                    • #11
                      AUM softassa voi olla myös liian tiukat rajat tuon 17705 vikakoodin syntymiselle, joten se ei välttämättä tarkoita mitään vikaa. Tässä tapauksessa toki ei kannata viitata kintaalle, kun ongelmia on. Kunhan toin julki.

                      Miten moottorin lämpötila vaikuttaa vikaan?

                      Jounilla on varmaan vuotanut ilman suurempia ahtojakin, koska lambdaohjaus pudotetaan vanhemmissa vehkeissä pois tietyn kuorman ylittyessä...

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja rehto Näytä viesti
                        Oikein.
                        N249 ei tarvitse edes tukkia, laittaa vaikka "tulopuolen" letkun "menopuolen" nippaan kiinni jos siltä tuntuu. Ei tule vikakoodeja niin kauan kun on sähköt kiinni. Ja tosiaan by-pass suoraan imusarjaan.

                        Ilmaa toki saa vaikkapa vararenkaasta tai huoltsikan ilmapisteeltä, mutta kummassakin tapauksessa on vaara että iskee liian kovat paineet sisään ja rikkoo jotain, eli ehdottomasti pitää olla mittari ja riittävän tarkka säätö välissä. Paras on toki painerajoituksella/säätöventtiilillä varustettu kompura, ja sitten vaikka renkaan täyttölaite jossa varovasti mittaria seuraten nostaa painetta.

                        Comment


                        • #13
                          Pahimmillaan nykiminen on kylmänä ja korjaantuu yleensä huomattavasti kun lämmöt nousee normaaliksi. Kylmänä liikkeelle lähteminen on melkoista tuskaa...

                          Kävin tuossa illansuussa sopeuttamassa kaasuläpän. Puhdistus jäi tuonnemmaksi kun en saanut tähän hätään jarrukliineriä. Katsoin kuitenkin läppää ja ei se nyt niin kovin paskainen ollut. Jos lienen tehnyt sopeutuksen oikein niin ei tosiaankaan ole kovin kummainen homma. Menin vaan Engine --> Measurement block --> kanava 60 tai jotain sinnepäin --> Basic settings. Tämän jälkeen läppäkotelo inisi about 30 sekuntia. Huomenna nähdään yhdistetyllä työ/testimatkalla paraniko käynti vaiko huononiko... ;)

                          Pitää vissiin viikonloppuna koettaa väsätä se painetesteri joka ottaa paineen kesärenkaista... :)

                          Jos tulee mieleen jotain asiaan liittyvää niin kertokaa ihmeessä!
                          Viimeksi muokannut piitulam; 5.11.2009, 20:30.

                          Comment


                          • #14
                            Koeajo suoritettu! Ensituntuma persemittarilla mitattuna selkeästi parempi kuin ennen kaasuläpän sopeutusta! Auto ei nykinyt kylmänä eikä kuumana juurikaan... Tosin koeajo matkana vajaa 20 km kesärenkailla lumisateessa ei ehkä anna vialä koko kuvaa.

                            Huomenna ohjelmassa kiihdytyksiä jos sää sallii :)
                            Jotenkin en vaan jaksa vielä uskoa että tolla korjaantus kokonaan - toisaalta olihan se By Bass venttiilikin hajalla. Noh, käyn kuitenkin hakemassa ne osat painetestiä varten.

                            Comment


                            • #15
                              Painetestissä Bentleyn manuaalin mukaan maksimi testipaine olisi 0,5 bar koskien 1,8T ja 2,7T. Imuputkistoon tuleva huohotinletku irrotetaan ja tulpataan, tietysti myös imuputkistoon tulppa . Paineen pieni vuoto kaasuläpän kautta on normaalia.

                              Comment


                              • #16
                                No nythän se jo alko taas röpeltämään niin perkeleesti... Varmaan jo kohta kattikin paskana :( Olin matkalla miesten tiimariin ostamaan osia painetestiä varten ja tuli polkastua rampilta motarille ja muutama kiihdytys siihen perään niin tuntu että auto sekos ihan täysin. Sen lisäks en ees saanu niitä nippeleitä Motonetistä ostettua... Joten ei ihan putkeen lähteny tää päivä.

                                Tarkoitus oli siis ostaa kierrenippa renkaan venttiiliin josta letku pistooliin jossa on mittari ja siitä edelleen purkkiin joka sopii tuohon imuputkeen... Noh, ei löytynyt kierrenippaa. Mittarit oli mielestäni liian epätarkkoja eli maksimi oli jossain 10 Baarissa. 0,5 baarin merkki oli semmoinen kärpäsen paskan kokonen läikkä heti siinä nollan vieressä joten eihän sillä saa mitään selvää paljonko ilmaa todellisuudessa on sisällä. Letkuakaan ei ollut joten meni aika käteen koko homma.

                                Noh, pitää taas lukea ne koodit ja sopeuttaa se kaasuläppä.. Jos sen jälkeen pääsis taas viikon työmatkat ja sais nuo osat kasaan jostakin. Harmittaa vaan kun kerrankin olis ollu koko päivä aikaa rikitellä noita vehkeitä.

                                Ai niin, kun en saanu osia painetestiin niin tarttu puola mukaan jonka tökkäsin reunimmaiseen sylinteriin vanhan tilalle siinä kaupan pihalla. Se puola ainakin oli kunnossa (tai sitten Motonetin puola uutuuttaan hajalla :).. Käydään nyt yksitellen nuo puolatkin läpi. Puolalla oli muuten hintaa kaikki 27 egee...

                                Ei sattus kellään olemaan Helsingin seudulla tota painetesteriä?!?

                                Comment


                                  #17
                                  Jos auton kanssa on noin hankalaa, niin kannattaa ihan suosiolla viedä se asiantuntevaan huoltoon ihmeteltäväksi. Voi muuten tulla äkkiä kalliimmaksi.

                                  Puolavika ei välttämättä korjaannu yhtä puolaa vaihtelemalla - esim. itselläni hajosi 2 puolaa ihan peräjälkeen. Kun alkaa puolat oikutella, kannattaa melkein vaihtaa koko paketti ja jättää pari vanhaa toimivaa varaosiksi. Ja ehdottomasti OEM-laatuisilla puolilla, ovat sen verran halpoja. Puolavika jättää vikakoodin jos on tarpeeksi paha, mutta muuten näkyy misfireinä sylinterikohtaisesti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    3 kertaa on auto käynyt merkkiliikkessä tuon saman vian takia ilman merkittäviä tuloksia.
                                    Muutamalla sadalla eurolla sitä on kateltu...

                                    Voisin maksaa enemmän kuin mielelläni jos tosta viasta pääsisi eroon. On vaan usko menny noihin merkkiliikkeisiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuli näin "hölmö" asia mieleen, milloin on tulpat vaihdettu? Eihän sekään ole mahdoton idea että on tulppa/tulpat heikossa hapessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No niin,

                                        Opiskelin tuossa lapsenvahtivuoron lomassa auton turbotekniikkaa ja virtauksia tiedon valtaväylää apuna käyttäen.

                                        Tästä viisatuneena syöksyin illasta talliin tupakkien ja kaljojen kanssa ja loggasin ekaksi viat. Noh, samoja vikoja ampui tauluun.

                                        Aloin käydä letkuja läpi ja huomasin todella pienen risoman letkussa joka liittyy siihen kaksihaaraseen huohotinputkeen koneen päällä. risoma oli tuon kaksihaaraisen putken ja etureunasta tulevan putken liitoksessa.
                                        Taivutin putkea risoman kohdalta "hellästi" ja nyt siinä on hiukkasen isompi reikä --koneen etureunasta tuleva putki rusahti kokonaan poikki. putki oli täysin hapero liitoksesta...

                                        No nyt on ainakin auto ajokielossa :) - ja kuski myös tällä hetkellä (meni muutama kalja lisää tuon jälkeen saunassa).

                                        Mietin vaan tuota juttua että tuossa letkussahan virtaus on kiihdytyksissä tuonne imusarjalle päin (olenko ymmärtänyt päivän opit oikein?) niin paljonkohan tuossa putkessa on painetta ja voiko tuo vuoto sotkea koko kierron ja aiheuttaa vian?!?

                                        Olisin mielellläni laittanut kuvan jonka näppäsin tuosta putkesta mutta ei aavistusta kuinka sen saisin tänne ketjuun...

                                        Mikolle tiedoksi että tulpilla on ajettu about 1500 km

                                        Heittäkää kommentteja tuohon huohotin systeemiin liittyen!

                                        Täältä tähän tällä kertaa ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllähän (ahto)vuoto aina pistää seoksen ja järjestelmän sekaisin, eli kovin todennäköinen ongelman lähde tuo on.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on taas kökitty muutama tunti pellin alla pähkäillen millaisen väliaikaispatentin tälle letkulle keksisi. Ratkaisu löytyi taloyhtiön puutarhaletkusta ja jeesus teipistä ;)

                                            On muuten kohtuullisen hankalassa paikassa letkun toinen pää. Siellä näkyy olevan vielä yksi venttiili joka vissiin päästää virtauksen vain toiseen suuntaan. Ei varmaan haittaisi vaikka senkin puhdistaisi silloin tällöin. Kun sain letkun irti niin valuihan tuolta jonkin verran töhnää.

                                            Sopeutin vielä kerran kaasuläpän ja laitoin auton käyntiin ja nollasin vikakoodit. Tuntui kuin auto olisi jälleen kerran parempi kuin aikaisemmin (moneskohan kerta kun sanon noin). Ei ainakaan nykinyt merkittävästi koeajossa. Tein muutaman täyden kiihdytyksenkin kun luottamus puutarhaletkuun kasvoi. Lenkin jälkeen löin taas piuhoihin ja yllätyksekseni vikakoodeja ei löytynyt - pisti jo vähän suutakin messingille :)

                                            Aika vähäpätöisen näköisiä ovat kyllä nuo alkuperäiset letkut. Mietin tuossa että korvaisko letkun jollain hydrauliikkaletkulla vai ostaisko alkuperäisen. Letkussa on mutkia vähän joka suuntaan ja veikkaan että letku maksaa varmaan jonkun 70 egee marmorilla.
                                            Olis vaan jonkunlainen into välttää marmoritiskiä ihan piruillessaan...

                                            Niin, noiden huohotusletkujen toinen pää tulee kiinni imupuolelle johonkin pötikkään. Osaako joku sanoa mikä tuo päältä pyöreä mutikka on? Vissiin sekin on joku venttiili mutta kuinka se toimii ja olisiko se syytä puhdistaa joskus?!?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Puhutko pienestä letkusta joka lähtee imusarjan alta? Omastani oli se ja koneen päällä oleva Y-huohotin molemmat huonona ja ei vaikuttanut moottorin toimintaan millään havaittavalla tavalla. Tais se Y-letku olla juurikin aika lähelle tuota hinta-arvaustasi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuolta Partmasterista voi katsoa nuo osien nimet . Google-kääntäjää kannattaa käyttää, niin löytyy helpommin. Tuo 0,5 baria on tosiaan aika pieni paine, mutta manuaalissa varoitettiin kovemmalla paineella öljyn siirtymistä väärään paikkaan esim. imuputkistoon tai huohotinputkistoon - tiedä sitten.
                                                http://partmaster.com.ua/?action=catalog_show&cat=audi

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Letku ei ole kiinni imusarjassa. Toinen pää lähtee tuosta Y putkesta koneen päältä ja toinen pää on kiinni jossain venttiilissä imusarjan alapuolella (ei siis kiinni imusarjassa). Tästä haarautuu ohut putki imusarjaan ylöspäin ja toinen haara öljynputsarin kannan läheisyyteen.
                                                  Osanumero on 06A103213AF. Letku oli murtunut siitä Y-putken liitoksesta. Sitä olen itsekkin pähkäillyt voiko tuo oikeasti olla se nykimisen/vikakoodin aiheuttaja. No, huomenna taas ajellaan työmatkat js illalla puretaan koodit ja toivotaan parasta...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt on uusi letku vaihdettu! Saapi nähdä korjaantuuko/paraneeko vika...
                                                    Paremmin tuo ainakin toimi sillä puutarhaletkulla kuin vanhalla letkulla.
                                                    Pitänee myös putsata tuo kaasuläppä kunnolla lähiaikoina.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei korjaantunu vika tuon letkun vaihdolla... Samoja vikakoodeja pukkaa edelleen mutta letkunvaihdon jälkeen N245 herja on kadonnut. Ainoastaan valittaa sitä äkillistä ahtopaineen katoamista turbon ja kaasuläpän välillä sekä liian rikkaalla käymistä.

                                                      Röpeltää siis edelleen kylmänä alakierroksilla. Tänään tinttasin kaasun pohjaan kolmosella muutaman kerran niin heti alkoi nykiminen kaikissa nopeuksissa. Myös tyhjäkäynti seilasi miten sattuu.

                                                      Otin MAF:n johdon irti ja tällä kertaa tuntui kuin auto olisi rauhoittunut ainakin jonkin verran. Ennen tästä ei ollut mitään apua. Olisikohan MAF sittenkin tiensä päässä. Jos se hajonnut putki sotki jotenkin systeemiä että MAF:n irroitus ei vaikuttanut millään lailla aikaisemmin?!? No otappa tuosta selvää. Ostin tuossa päivällä tiivisteen siihen kaasuläpän ja imusarjan väliin jos nyt sitten putsailis sen. Onko siinä jotakin erityistä huomioon otettavaa? Autossa on siis sähkökaasu. Niin ja voiko tuolla samalla tökötillä (jarrukliineri) putsata myös tuota MAF:a?
                                                      Viimeksi muokannut piitulam; 16.11.2009, 20:45.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vaikka en autoista mitään tiedä, niin kovasti ihmettelen jos tuossa ei ahtovuotoa ole. Painehäviö ahtimen ja kaasuläpän välillä, ja rikkaalla käyminen kumpikin yksinään on sellaisia, että aloittaisin vianetsinnän painetestillä. Ja siitä olisin aloittanut muutenkin. Sen jälkeen kun on ahtovuodot ja puolaviat suljettu pois pelistä, voi aloittaa todellisen vianetsinnän. Jos ei välineitä ole saatavilla, löytyy varmasti sellaisiakin korjaamoita joissa tuollainen turboautoille kovin yleinen testi voidaan suorittaa. Voisin jopa itse tarjoutua tuon paineistamaan jos ei olisi jatkuva kiire. Vie vaikka Leppäsuolle kun kerran H:ki:ssa asut.

                                                        Ahtovuotoja harvemmin näkee silmämääräisesti, putki kun voi näyttää ihan ehjältä ennen kuin toiselle puolelle laitetaan 0,5-x bar ylipainetta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joo, kyllä tuo painetestion saatava tehtyä. Samaa ongelmaa on itsellänikin tuon ajan suhteen että meinaa loppua tunnit kesken vuorokaudesta... Olisi mukava tehdä tuo testi itse niin ei olisi aina noitten liikkeitten varassa - ainakaan kun noissa paikoissa missä auto on ollut ei ole painetestilaitteita edes ollut. Kyseessä on ollut kuitenkin merkkikorjaamot Audin lätkät seinillä... Luulis että tää auto ei tosiaankaan ole ensimmäinen painetestiä kaipaava auto. Tuota Leppäsuota voisi vaikka kokeillakin!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Soittelin Leppäsuolle mutta eipä niilläkään ole painetestiä käytössä...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X